1.6i cvh viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
_smurre_
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Loka 2007 19:02

1.6i cvh viritys

Viesti Kirjoittaja _smurre_ »

Jos jollakin olis hyviä vinkkejä että sais tosta koneesta vähän lisää tehoa, johonkin 150hepan tietämille. Ku kone olis menossa mk3 escoon paikalleen, niin pitäis saada pikkasen tehoa old school tyyppiseen escoon lisää tehoa.
Artemis
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Syys 2007 19:49
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Artemis »

katteles kuule eteenpäin noita topiceja... sielä on kasapäin kaikkee :lol:
Raha ei tee onnelliseksi,
mutta mieluummin itken
FORDISSA kuin bussissa.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Tsekkaa esim. nämä:
cvh viriviri 1
cvh viriviri 2
cvh viriviri 3
cvh viriviri 4

Monessa aiemmassa topicissa valitettavasti enemmän ja vähemmän v_ttuilua, mutta siihen tämäkin varmasti päätyis äkkiä :twisted: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Tässä muutama idea miten nuo britit väsäilee:
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm

Esim. 1600cc CVH koneesta saa 1905cc koneen vaihtamalla kampuran, kiertokanget ja männät.
Aika merkittävää on myös onko tuo kone vanhempi kaasarimalli vai tuoreempi EFi.
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

mites tuo vaikuttaa onko uus efi vai vanhempi,itsellä olis tarkoitus talvella rakenella
Ja myös kiinnostaa mistä käkättimestä tuo kampura,veivivit ja mukit pitää ryöstää..Muita muutoksia jos haluaa tilavuutta nostaa.?=
Viimeksi muokannut Aaltonen, 09 Loka 2007 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Mulla olis CVH tuplakaasari imusarja ja kaasareista tehdyt läppärungot ylimääräisenä :D. Privaa jos taidot riittää.
_smurre_
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Loka 2007 19:02

Viesti Kirjoittaja _smurre_ »

koskar kirjoitti:Mulla olis CVH tuplakaasari imusarja ja kaasareista tehdyt läppärungot ylimääräisenä :D. Privaa jos taidot riittää.
Pakko myöntää että nyt ei taidot riitä, voisi kiinnostaa jos kerrot suurin piirtein että miten sen saa toimimaan tossa efi:ssä. Mistä vois kysellä kireämpää nokkaa ja jäykempiä jousia. En ole vielä noihin voortin osa myyjiin perehtyny ku sain vasta tällaisen ihmeelisen päähän piston että pakko alkaa rakentaan mk3 voortia.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

_smurre_ kirjoitti: Pakko myöntää että nyt ei taidot riitä, voisi kiinnostaa jos kerrot suurin piirtein että miten sen saa toimimaan tossa efi:ssä. Mistä vois kysellä kireämpää nokkaa ja jäykempiä jousia. En ole vielä noihin voortin osa myyjiin perehtyny ku sain vasta tällaisen ihmeelisen päähän piston että pakko alkaa rakentaan mk3 voortia.
Moottorinohjaus pitää vaihtaa säädettävään jne pientä :D ei ihan piece of piece, mutta kätevälle löytyisi tehoa kohtuu hintaan ;).

Itse jos CVH:n nyt rakentaisin, niin ehkä hiotuttaisin nokan (70€ rintakari/lapua?) ja uudet nostajat (perus tarvike, antipump tai kovat).
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Aaltonen kirjoitti:mites tuo vaikuttaa onko uus efi vai vanhempi,itsellä olis tarkoitus talvella rakenella
Ja myös kiinnostaa mistä käkättimestä tuo kampura,veivivit ja mukit pitää ryöstää..Muita muutoksia jos haluaa tilavuutta nostaa.?=
EFI koneessa on alakerrassa paikka VR anturille ja vauhtipyörässä lovet josta anturi lukee kampiakselin asennon. EFI kannessa on suuttimille kolot. Joku muistaakseni kirjoitti että olisi nakutusanturillekin paikka EFi lohkossa mutta en kyllä osaa itse sanoa varmaksi vaikka ko. lohko roikkuu moottoripukissa autotallissa :oops:
Jos haluaa sitä litratilavuutta kasvattaa niin ns. jenkki cvh on on 1.9 litrainen josta vissiin käy nuo alakerran osat pienempään lohkoon?
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

ja löytääks noit jenkki cvh koneita jostain? :shock:
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Kyllä löytyy mutta harvinaisia....
Mullakin on noita jenkki 1.9:sejä pari :wink:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Vastaa Viestiin