motonetistä madallussarja sierraan,kannattaako?
motonetistä madallussarja sierraan,kannattaako?
Onko porukalla kokemuksia noista motonetin -40mm madaltavista jousista? Ostin just ekan sierrani ja näyttää vähän maastoautolta 195/50 renkailla ja 15" aluilla. Tolla motonetin satsilla ei oo hintaa ku vaivaiset 109e.
Sierra 1.6 3d hb '89
Taunus Coupe GT2000 2.3 '72
Taunus 2d 1600 '73
Taunus 17M Van '67 (umpikylkinen)
Taunus Coupe GT2000 2.3 '72
Taunus 2d 1600 '73
Taunus 17M Van '67 (umpikylkinen)
Motonet myy Lesjöforsin jousia.
Kokemusta ei ainakaan multa löydy, mutta miksi ihmeessä useiden mielestä motonet myy paskaa, kun kyseessä on ihan normaali varaosaliike, eikä mikää B*ltema.
Kokemusta ei ainakaan multa löydy, mutta miksi ihmeessä useiden mielestä motonet myy paskaa, kun kyseessä on ihan normaali varaosaliike, eikä mikää B*ltema.
no joo jos ei paria kuukautta pidempään aio autoa pitää niin on erijuttu. mutta sittehän on vähän turha kysellä onko ne hyvätlalli69 kirjoitti:Mutta ei sitä kovin mielellään 1000€:n autoon laita 1000€ alustaa, varsinkaan jos autoa ei ole kauaa tarkoitus pitää.
(tämä ei liity mitenkään ketjun avaajaan, vaan ihan yleisesti ottaen...)
-
Mulla on just nuo jouset!!!! ja ei oo kyllä mitään huonoa sanottavaa! , vakio tolpilla ja noilla jousilla ajettavuus muuttui täysin! tippui edestä n.4cm ja takaa ainakin samanverran, mielestäni takarenkaitten camber kulmat vielä ihan ok. ja ihan vakaasti menee tiellä eteenpäin kuin sierra muutenkin eli kuin JUNA Suosittelen!!!!!! ja toki ulkonäkö muuttui kertaheitolla samalla... ja ei siitä mikään kivireki tullut, kyllä ne joustaa mutta aika paljon jämäkämpi ajaa kuin vakiojousilla...ja vielä kun on RECAROT niin tekis mieli kantata mutkat vähän lujempaakinZyaS kirjoitti:jos "paskaa" haluaan foordinsa alustaan pistää niin mikä ettei
itse en kyllä laittais, mieluummin ajan korkealla kun kiroan paskaa alustaa vaikkei se ole vakionakaan hyvä mutta uskoisin että parempi kun motonetistä ostettu. minkäs merkiset ne nyt sitten onkaan?
mielestäni tuo oli MUN autoon paras ostos tähän mennessä kun ottaa huomioon mitä se auton ajettavuudelle/ulkonäölle tekee ja paljonko ne maksaa...rahteineen 119€! samalla uusittiin alatukivarsien ulommat puslat...ne kannattaa vaihtaa jos alkaa jousia vaihtaa...helppo homma samalla ja ei ne paljon mitään maksa.
minä en ainakaan investoi SIERRAAN mitään tonnin alustasarjoja...en varmaan huomais edes suurta eroa...
*ei herneitä, nämähän on vain MUN mielipiteitä!*
alkaa vaan tympiä kun kaikkea haukutaan mistä ei oo kokemusta tai mikä on halpaa...
tuolla kotisivuilla mun sierra osiossa näkyy uusimmissa kuvissa auto noilla jousilla.(kaikissa missä on tuo uus puskuri)
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
-
Joo, itekki oon miettiny just samaa, että kannattasko ostaa nuo Motonetin jouset!?! Hinta kyllä ainaki houkuttelisi... Itellä ku on vielä -87 hb Sierra, eikä sellaseen viittis mitää kallista alustaa rueta laittaa, ku ei autokaa maksa juuri mitää.... x)
Oisko tuo siis kovin fiksu ostos, ku ei tosiaankaa oo aikomusta lähtä minnekkää radalle polettaa, vaa lähinnä normiajoa taajamassa sekä sillon tällöin jotai 100 kilsan matkaajoa.......Auton ulkonäköhä siinä ainaki paranis......
Oisko tuo siis kovin fiksu ostos, ku ei tosiaankaa oo aikomusta lähtä minnekkää radalle polettaa, vaa lähinnä normiajoa taajamassa sekä sillon tällöin jotai 100 kilsan matkaajoa.......Auton ulkonäköhä siinä ainaki paranis......
Itellä on kans Lesjöforsin -40mm vieterit ja kybin kaasuiskarit. Kivikaduilla yms epätasasilla teillä vähän turhan kova ajettava, mutta muuten hyvä setti. Ainoo "vika" mikä noissa on, niin auto tippui takaa sen 40mm ja edestä ehkä sentin... Että kärry vähän keulii.. Pitänee tehdä asialle jotain kuluvan kesän aikana.
-
Monesti tuollaisissa tapauksissa syynä on vanhat kuoleentuneet jouset.orion-1.6i kirjoitti:Onkohan se huhu totta, että jossain tapauksessa nuo lösterfjörlfjökförssin jouset olisivat korottaneet autoa
Kaverin carinaan joskus vaihdettiin vakio jousten tilalle uudet vakio jouset, niin peräpää nousi ~5cm ja keula ~3cm
iskarit ratkaisee ajettavuuteen enemmän kuin jouset.. osta vain motonetin jouset ja sijoita kunnon iskareihin, toisaalta miksei ostais täydellistä spaksin alustasarjaa missä on jouset sekä iskarit, mulla on ollu spaksit 2autossa ja on olleet hyvät.. Toisaalta ei lesfjörsseissäkää mitää vikaa ole ollut.. eikä intraxeissa vaikka niitä haukutaan.