Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!
Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!
Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??
-Harraste: Ford Escort mk1 2.0i turbo -1974
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
mä meinaan kokeilla hyväkuntoiseen (90tkm sit rempattu) ruisku ohariin ahdinta kylkeen sellaisenaan ja ihan tosimielellä, ei mikään hälläväliä meininki. Ei haeta useita satoja hevosvoimia vaan hyvää käytettävyyttä ja tarvittaessa potkua.. vanha sääntöhän on että kilo tuplaa tehon, sillä kaavalla 115hp moottori tuottaa 0,5bar paineella ~175hp, siis juuri sopivasti että sen saa muutoskatsastettua 150hp (+20% = 180) kutosversion jarruilla laillisesti. Vakioruisku riittänee tuohon samaan lukemaan.. tehdään sitten uusiksi jos ei toimi tai särkyy. Veikkaisin että oikein säädettynä pitäis toimia..
tt-r kirjoitti:just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen
stockmann turbot on tehty lähes samalla tavalla.
paksumpi kansipahvi vaan, ja paineita noin puoli baria ja hyvin kestää
Focus 1.0 edition a6 2017
nyt on sit vissii levinny... noh mahleil uusisk...anttij80 kirjoitti:eipä itel ole ollut mitää ongelmia vaikka vakio mottii heitin turbon kylkeen ja 1.2bar ahdot,kyl mulla on kestänyt ihan hyvin,tosin cosan pahvin laitoin ja bensaa lisää...kyl ne useimmiten pettää sen takia et menee laihalle
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Kumminkos kannattas tehdä laittaa lastu jolla sais suuttimien aukiolo aikaa pidemmäksi vai isommat suuttimet että varmasti riittää aine ettei vedä laihalle..kumpi nyt sit olis viisaampi ja ehkäpä halvempi vaihtoehto?? Turbona olis 1.6 dieseli golfin turbo ja ahto paineet 0.5-0.6 bar maksimissaan
-Harraste: Ford Escort mk1 2.0i turbo -1974
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
Isojen suuttimien kans voi tulla ongelmii tyhjäkäynnin kans vakio kartalla... Aukioloaikaa pidentämällä pääsee alkuun, mutta raja sielläkin tulee vastaan...
Niin ja siihen talouspuoleen: Lastu tulee halvemmaks, riippuen tietenkin mistä hommaa... Eli jos onnistuu jostain löytään kaverin joka ohjelmoi niitä harrastusmeiningillä, voi selvitä muutamalla kympillä , mutta sen toimivuudesta/lopputuloksesta ei ikinä voi mennä takuuseen ...
Niin ja siihen talouspuoleen: Lastu tulee halvemmaks, riippuen tietenkin mistä hommaa... Eli jos onnistuu jostain löytään kaverin joka ohjelmoi niitä harrastusmeiningillä, voi selvitä muutamalla kympillä , mutta sen toimivuudesta/lopputuloksesta ei ikinä voi mennä takuuseen ...
jees asiaa tutkittuani tulin seuraavaan tulokseen:
-isommat suuttimet
-megasquirt
-laajakaistalambda
-vakiosytkä ja painekytkimillä ohjattu ennakon myöhästys käyttäen noita puolan lähellä olevia johtoja (crsc foorumilla oli hyvät ohjeet)
laitan ensialkuun megan ja laajakaistalambdan vaparikoneeseen ja jos ne saa sillä toimimaan sit ahtoa peliin.
-isommat suuttimet
-megasquirt
-laajakaistalambda
-vakiosytkä ja painekytkimillä ohjattu ennakon myöhästys käyttäen noita puolan lähellä olevia johtoja (crsc foorumilla oli hyvät ohjeet)
laitan ensialkuun megan ja laajakaistalambdan vaparikoneeseen ja jos ne saa sillä toimimaan sit ahtoa peliin.
Jos kerran jo on is ja megasquirtti tulossa, miksei sitä sytytystäkin voi ohjata megalla, kuten itsellä? Ei vaadi paljoa muutoksia megaan ja sen jälkeen on täysin säädettävä sytkä. Käyttäen siis sitä isoa jakajaa (jossa 7napanen liitin, vai monta nyt olikaan).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Re: Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!
http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.htmljoona kirjoitti:Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Mulla on laipat. Laitan kuvia tulemaan niistä. 8mm rautaa, vesileikatut. Saat samalla hinnalla mitä maksoin itsekin. Tarpeettomat kun ostin valmiin sarjan.joona kirjoitti:Olisko jollaki piirustuksia ohc pakosarjan laipoista? tai sitte niitä laippoja??
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88