Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Itellä aikoinaan samanlainen ongelma 2.0
Sierrassa.
Voortin huollossa asentaja pyyhkäs hiekkapaperilla
kaasuvivustojen vastinpintoja kaasarin juuresta,
ja alko pelaamaaan.
Kertoi että se sähkökaasari tsydeemi maadoittuu
vivustojen kautta ja jos töhnässä niin
alkaa tökkiin toiminta.
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Herkko kirjoitti:Itellä aikoinaan samanlainen ongelma 2.0
Sierrassa.
Voortin huollossa asentaja pyyhkäs hiekkapaperilla
kaasuvivustojen vastinpintoja kaasarin juuresta,
ja alko pelaamaaan.
Kertoi että se sähkökaasari tsydeemi maadoittuu
vivustojen kautta ja jos töhnässä niin
alkaa tökkiin toiminta.
ei helkkari :lol:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hmm, luottaisin kyllä enemmän esim sen kaasarin kiinitys ruuvien kautta maadoittumiseen imusarjan kautta kuin kaasuvivuston :shock:
Smouk
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Smouk »

Perkules, en oo hetkeen muistanu käydä lukees palstaa..
Hyviä neuvoja ja ohjeita, kiitos niistä!

Auto saatiin kuntoon viime maanantaina, hermot meni ja vietiin se eräälle kaasutinkorjaajalle.. Vika olikin sitten sen verran pieni, ettei edes maksua kehdannut ottaa... Itse olin reilun 200km:n päässä kun auto oli huollossa, mutta sen verran mulle on kerrottu, että jokin maadoitusongelma sen "tyhjäkäyntimoottorin" kautta sitä vastaavaan vipuun sielä oli.. Elikkäs sama vika kun mitä herkko tossa aiemmin jo kertoili.

Jännityksellä odotan, että vieläkö se ensi torstaina toimii kun pääsen pelipaikalle :)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Joo,tätä just tarkoitin.
Ja pakko kait se on uskoa jos vanha asentaja niin
sanoo ja kaiken lisäksi sai em.toimenpiteillä
auton pelaamaan...
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

miten sähköinen ryyppy toimii?? kaveril on -90 kaasari ohc sierra, ja siin on sähköryyppy? otin auki ryypyn kannen ja kattelin vähä ni siel oli jousi, mut eix autom.rikastimessa oli tuo jousi mikä veden lämmettyä laajenee ja taas veden viileentyessä kutistu, ja sillä tavalla toimii...?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Laturin W-navasta tulee siihen kaksoismetallijouseen 7,0V auton käydessä, ja se virta lämmittää jousta, joka taas aukaisee ryyppyläppää, eli ottaa sen pois päältä. Siinä on myös semmoinen pieni alipainekalvo joka auton lähtiessä käyntiin hieman keventää rikastusta, mutta se ei yleensä toimi.
Viimeksi muokannut Fullspeed, 26 Marras 2005 19:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

ZyaS kirjoitti:eipä kaasarin pitäis tulviikkaan jos sille tuleva paine on 0,4Bar
Ei pitäskään, siks otinkin paluun pois. Eikä kai se paine ole edes 0,4bar.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

se kaverin auto nostaa välillä kierrokset 2000-2500rpm ja kauhea bensan katku kabiinissa, joten tästä arvelin että ryyppy jumii...? et voisko tossa olla jotai härdelliä... :? ja jos on ni mitä?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ilmavuotoa jossain?
ei sieltä mitään junia t...
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

nii, mut se ei tee joka päivä tollasta, aina sillon tällön... :(
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

nyt selvis taas jotain? eli kaveri ajoi tänään töihin, ja auto rupes nykimään ja sammus hetken päästä ku nosti kytkimen. äijä otti putsarin pois,auto käyntiin (niin hyvin ku se pysy käynnissä), käsi kaasarin päälle ja kierroksia, samalla tekien niin että tavallaan tukehdutti käfellä konetta ja hetken päästä auto kävi taas nätisti...? eli toi viittais siihen että kaasarissa vois olla roskaa tms...! ku katoin toissa päivänä sen konehuonetta, ni siel ei kyl ollu minkäänlaista bensafiltteriä, että kannattaiskohan sellasen hankkia.. 8)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

noin mun vanha civic aikaa sitten korjattiin myös,kierrokset kattoon,käsi kaasarin päälle,ja just ennenkun sammu niin käsi pois,imas roskat läpi
ja korjaantu..merkkihuollossa eivät osanneet tehdä mitään... :)
paitsi laskuttaa tyhjästä..
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Imee muuten aika reilusti, kun laittaa käden päälle :D jää sellainen kiva punainen kohta kämmeneen

Katti vehkeet ei varmaan tykkää kun työntää aika paksua tavaraa putkeen ja välillä paukahtelee komeasti :D
riesa2LOhc
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja riesa2LOhc »

Mulla oli myös Sierrassa (2.0 ohc sähkökaasari) samankaltaisia käyntiongelmia. Käyntiongelmat loppuivat kun ohitin purnukkahässäkän ja vedin bensaletkun suoraan pumpulta kaasarille.
-jos ei o lunt oja pohjal, nii tokko sit pläkkikatollaka
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Purnukkahässäkkä :?: suodatin ??
Jos niin kannattaa siellä joku suodatin olla
riesa2LOhc
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja riesa2LOhc »

Purnukkahässäkkä=höyryneroitin ja paluulinja tankille.
-jos ei o lunt oja pohjal, nii tokko sit pläkkikatollaka
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mikä voi jumittaa ryypyn? (sähköryyppy) kyseessä? kaikki vivustot toimii ihan normaalisti!! mut kiekat nousee välillä 3000rpm, ja ei laske millää ku painaa poljinta ..., mustaa savua tulee putkesta ja bensan katku kabiinissa...?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
tomduck

Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Smouk kirjoitti:Elikkäs sierra 2.0 ohc 30/34 DFTH weberillä.
Ongelmana tyhjäkäynti. Kylmänä lähtee usein oikein hyvin käyntiin ja saattaa pelata lähes huoletta koko päivänkin, mutta joskus kun antaa kenkää vähän enemmän tai muuten vaan saattaa sammua kun päästää tyhjäkäynnille.

Oisko kenelläkään käryä et mikä mahtaa olla vikana :?: Toi vika tulee aina niin eri tilanteissa ja satunnaisesti, että ei meikäläisen tiedot enää riitä. Boksin ja sen "tyhjäkäyntimoottorin" oon jo epätoivoisena vaihtanu.

Ennen noita tuli toki mieleen, et joskos sinne pääsis paskaa suodattimen läpi. Mutta onko toi sierran suodatin toi harmaa metallinen pötti tos boksin lähellä vai mikä se on? Muuta suodattimen tapaista en ainakaan löydä. :oops:

Auttakee :?
Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

joo,tuon allekirjoitan minäkin..
ainoo on ollu että kun solexiin tottuneena on kylmänä startatessa polkassu kaasua niin on saanu tupakan verran odottaa..
eli toimii hiton hyvin ja on yksinkertanen. :D
ei sieltä mitään junia t...
Smouk
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:47
Paikkakunta: Pori

Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia

Viesti Kirjoittaja Smouk »

tomduck kirjoitti: Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...
Jeps, tota olen monelta kuullut, mutta oman kärryni olen saanut jo kuntoon. Tyhjäkäyntisuuttimessa oli jotain scheissee tai sit se oli liian pieni (näin siis kaasarihuollossa sanottiin). Ihmettelen vaan, että miten helvetissä kone on toiminu ensin ½ vuotta "liian pienellä suuttimella". Isomman suuttimen ne sinne vaihtoivat.

Noh.. Ihan sama sinänsä, kuhan käy ja kukkuu. Parin päivän päästä pääsen ottaan testit korjatulla riesalla. Tulevaisuudessa ois tarkotus heittää ruisku ja ms pellin alle... Saattaa tulla ikuisuusprojekti :)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos on tullut puolen vuoden aikana ilmavuotoja esim kaasuläppäakselin juuresta yms niin vetää ilmaa jostakin ja siten tarvii isomman suuttimen, ehkä

mutta hyvä jos toimii, se on pääasia :D
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

eli se laturilta tuleva johto siihen ryypyn kanteen, lämmittää sitä jousta joka pistää ryypyn pois päältä? eikö sen pitäs olla nii että ku kone on kylmä ni sit se pistää ryypyn päälle, ja puolestaan ku kone on lämmin ni sulkeutuu= (jousi kylmänä, ryyppy päällä). jousi lämpiää=(ryyppy pois päältä)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Vastaa Viestiin