ohc motin suuttimien testaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

ohc motin suuttimien testaus

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

eli miten pystyy testää suuttimen? mittäämalla ohmit...kokeilemalla aukeeko,eikös ihan akun 12 sovi antaa ja pitäis naksahtaa mutta pystyykö virtaus mitenkää testaa että virtaako tarpeeksi? 2 pytty antautu ja suutinta epäilen koska muissa ei mitään jälkiä eli ei laihalla mutta 2 suli joten epäilen suutinta vai onko muita vaihto ehtoja ja auto riesa(todella) 2.0tic
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

En tiedä miten suuttimien virtaukset oikee oppisesti mitataan, mut ekaks tulee mieleen lyödä suuttimiin virta sisään, jotta aukee ja sitten laittaa ne ruikkiin joksikin aikaa kukin omaan purkkiinsa ja sit vaan mittaa ja vertailee tuloksia :wink: ...

Tuosta männän sulamisesta: Suutinta vois juu epäillä, tai sit on imusarjan/kanavien virtauksissa pahasti jotain poskellaan, eli pääsee 2pyttyyn ilma huomattavasti paremmin ku muihin... Mut tosiaan suuttimista kannattaa lähteä liikkeelle... Paljonko sulla koneessa ahtoja?? Mitenkäs sulla on tuo soppa koneeseen järjestetty, eli onko jotain lisäsuutin virityksiä tms. vai onko tehty tarpeeks isoilla suuttimilla ilman kikkailuja??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

itse testattuna suutin ei välttämättä kerro tuleeko suihku oikeassa muodossa.
pitäs ilmeisesti olla jonkin näköinen testipenkki
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jaska74 kirjoitti:itse testattuna suutin ei välttämättä kerro tuleeko suihku oikeassa muodossa.
pitäs ilmeisesti olla jonkin näköinen testipenkki
Tuo on kyllä harvinaisen totta, en edes asiaa tullut ajatelleksi... Toki silmämääräisesti varmaankin pystyy hieman vertailemaan onko sarjan suuttimissa lähellekään samanlainen kuvio, mutta mutta :? ...

Alkoi itseäkin asia kiinnostaa... Onko nuo pajat, jotka suorittavat suuttimien mittauksia kuinka harvassa??

Jos jollain on tullu vastaan ja jaksais linkittää, ni vois heittää jonku sivun joka sisältäis yleistä suutin tietoutta, mikä vaikuttaa mihinki yms. :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joku oli ainakin joskus jollain spraypullo virityksellä testannut suuttimien toimivuutta. Koska pitäähän siellä kuitenkin riittävä paine olla, että aine sumuttuu.
Melkein riittää tee se itse testinä, että lyö jännitteen suuttimelle ja tuolla spraypullolla ajaa ainetta läpi ja seuraa, ettei suutin ala tiputtamaan vaan sumuttaa aineen nätisti.
Ei siinä mitään kuvioita tarvii alkaa kattomaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Toisaalta harvemminhan koneesta kaikki männät sulaa saman aikaisesti... Ainahan tulee väkisinkin hieman eroja eri pyttyjen seoksiin ja kun meennään äärirajoilla, niin silloinhan ensimmäisenä todellakin antautuu laihimmalla käynyt... Eli miten noin niinku yleisesti sulla on seokset kohillaan???
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

TeRoK kirjoitti:Joku oli ainakin joskus jollain spraypullo virityksellä testannut suuttimien toimivuutta. Koska pitäähän siellä kuitenkin riittävä paine olla, että aine sumuttuu.
Melkein riittää tee se itse testinä, että lyö jännitteen suuttimelle ja tuolla spraypullolla ajaa ainetta läpi ja seuraa, ettei suutin ala tiputtamaan vaan sumuttaa aineen nätisti.
Ei siinä mitään kuvioita tarvii alkaa kattomaan.
Öö, eikös se ole helpompi ne suuttimet ruuvata siihen ylimääräiseen bensakiskoon joita jokaisella on vähintään 2kpl ylimääräisenä ja jos ei ole niin lainaa naapurilta jatkaa sen verran tilapäisesti bensaletkuja konehuoneesta että riittää auton viereen se kisko, autosta pumppu pyörimään ja sähöä liittimiin , on todellinen käyttöpaine, saa kaikkia testattua kerralla ilman kikkailuja ymsyms
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juh... Helpolta kuullostaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mulla on bensaletkuissa sen verran varaa että ei tarvii ku ottaa suuttimet tukin mukana irti ja siihen pystyyn sitte jätin ja eiku starttailemaan. Ei saa kusta ja sumutus pitää olla samanlainen. Vielä helpompaa ;)
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

joo tarvii jotai kehitellä et sais ton toimii,ei viitti uusia mäntää ennen ku tietää varmaksi mikä vikana ja ahdot oli nyt vaa maltilliset 0.5 mutta se siinä erikoista onkin kun edellinen kone oli samoilla säädöillä ja kesti yli 1000km kasauksesta 1.1 bar ahdoilla kunnes hukkiksen putki irtos ja löi ahdot tappii mitä turbosta irtos ja kaikki männät öljypohjaan,mut nyt ei prkl kestäny ees huoltoasemalle....vitun riesat prkl!!!! joo mulla on 2 lisäsuutinta ahtoputkessa.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

kyl seokset on ollu ihan ok. tyhjäkäynnillä pikkasen rikkaalla ja sit yli 1.1 ahdoilla vetää laihalle...tää siis edellisestä koneesta todettu kun nyt ei kerinny ku autoon istua ni levis. se tässä outoo onkin kun heti meni mäntä vaikka samat säädöt ku ennenkin vanhalla motilla mutta en kyl muuta keksi kun ton suuttimen ja tarvii testata sitä irrottamalla suutin pukki ja katselemalla kuhan tästä vitutuksesta ja viinasta selviää tai sit myyn koko paskan pois
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

anttij80 kirjoitti: joo mulla on 2 lisäsuutinta ahtoputkessa.
Tuo lisäsuutin homma just vähän epäilyttää... Eli lisäsuuttimien kanssa et voi koskaan olla täysin varma, et käy tasan samoilla seoksilla kaikki pytyt... Mut tarkista ne suuttimet ekaks, mut jos ne on ok, ni sit melkeen kannattais hommaa riittävän isot suuttimet ja heivata nuo lisäsuuttimet... Tietty jos lisäsuuttimissa haluat pysyä ni sit olis hyvä varmistua esim. virtauspenkissä kannen ja imusarjan tasaisesta virtauksesta kaikkien pyttyjen osalta... btw. Jos tarviit isompii suuttimii, pistä mul yv:tä :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

laitoin yv:tä,mutta edellisessä kokoonpanossa kaikki männät olivat ihan saman näköisiä eli en usko et hirveesti kansi virtaa imusarjan erinlailla kun nyt meni heti. tänään olis suunnitteilla mennä kiskaseen mäntä pois ja testailla suutinta jos laittais tänään taas auton nippuun. eikä kyl muuta tule mielee muutakun toi suutin koska muut ihan ok näkösiä mut sit yhestä puuttuu reilu siivu. Mut tänään selvittää ja katotaan mitä löytyy
Vastaa Viestiin