Katsastus
On vähän musta-tuntuu juttua joo. Mutta isä ei ainakaan pitkän autoilu-uransa aikana muista, että sitä olis katsastuksessa edes koskaan tarkistettu. Noo eipä tuo niin tarkkaa ole, kyllä se kuitenkin läpi menee ilman sitä... Sierrassa kun ei oo jaksettu laatikon vaihdon yhteydessä sitä kytkee toimintaan.
Ei mennyt työmatka sierra tuossa pariviikkoa sitten leimasta läpi -> alapallonivel väljä ja hc päästöt lähes kolminkertaiset sallitusta Pohjaa kehui todella hyväksi, eikä mitään muutakaan valittamista löytänyt. No tämä sinetöikin sitten jo omassa päässäni suunnitellun ja vähän jo aloitetun (takajarrut vaihdettu vastaamaan 2 litraista) tekniikanvaihtoprojektin ja veinkin auton jo "huoltohalliin" odottamaan, jos joku joskus innostuisi sille vaikka jotain tekemäänkin. Tosin kylmä vanha navetta ei näin talvella paljoa ruuvaajaa huokuttele, joten taitaa jäädä sierran katsastus ens kesän hommiksi...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
No ei mennyt sierra läpi katsastuksesta, ei saatu mitattua päästöjä kun kierrokset oli liian korkeella (1100-1200rpm), reikiä oli vaikka muille jakaa (tosin nyt on paikattu), tuulilasi kuulemma vaihto kunnossa (korjauskehotus) ja rattilukko menee päälle kun avain on 0-asennossa (korjauskehotus) ja renkaissa liian suuri nastaero (korjauskehotus), mitäköhän sekin tarkoittaa?
Nyt kyllä vi***taa Oli kyllä viimenen kerta kun tolle asemalle vien, akka syynäs noi kaikki niin saatanan tarkkaa ja jostain kumman syystä keksi et tuulilasi olis vaihtokunnossa.
Yritti vielä väittää ettei penkin etäisyyssäätö toimi, vaikka se kylläkin toimii.
Nyt huomenna uusiks ja nyt toivon et tulis leima.
hyviä neuvoja miten sais noi kierrokset tiputettua ja päästöjä alemmas?
häkä oli kuulemma liian korkeella, mistähän se mahtaa kertoa?
Nyt kyllä vi***taa Oli kyllä viimenen kerta kun tolle asemalle vien, akka syynäs noi kaikki niin saatanan tarkkaa ja jostain kumman syystä keksi et tuulilasi olis vaihtokunnossa.
Yritti vielä väittää ettei penkin etäisyyssäätö toimi, vaikka se kylläkin toimii.
Nyt huomenna uusiks ja nyt toivon et tulis leima.
hyviä neuvoja miten sais noi kierrokset tiputettua ja päästöjä alemmas?
häkä oli kuulemma liian korkeella, mistähän se mahtaa kertoa?
Jep. Kyllähän tossakin on vähä verta nenästä kaivettu kun on katsastamaton raato ostettu.
Ite en ainakaan viitti koskaan ostaa katsastamatonta autoa.
Se on ihan varma juttu, että siinä on jotain isompia vikoja mistä myyjä "ei muista" kertoa.
Se on kyllä totta, että joillakin asemilla ei osata suhtautua vanhaan autoon oikein vaan sitä syynätään niinkuin vuosi sitten tehtaalta rullannutta ja kaikki pitäisi olla viimesen päälle.
Vitumainen tilanne jos on muutmalla satasella ostanut itelleen käyttöauton ja yhtäkkiä siihen pitäs upottaa kolme kertaa auton arvon verran rahaa.
Ite en ainakaan viitti koskaan ostaa katsastamatonta autoa.
Se on ihan varma juttu, että siinä on jotain isompia vikoja mistä myyjä "ei muista" kertoa.
Se on kyllä totta, että joillakin asemilla ei osata suhtautua vanhaan autoon oikein vaan sitä syynätään niinkuin vuosi sitten tehtaalta rullannutta ja kaikki pitäisi olla viimesen päälle.
Vitumainen tilanne jos on muutmalla satasella ostanut itelleen käyttöauton ja yhtäkkiä siihen pitäs upottaa kolme kertaa auton arvon verran rahaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Toi oli lähinnä jo vittuilua tolta katsastajalta, ymmärrän että noi reiät pitää paikata, mutta se että valitetaan ihan pienistäkin asioista...
Ei muuten mennyt tänäänkään läpi
jäi ruosteista kiinni, mutta onneks päästöt yms. oli kunnossa.
No tiistaina hitsaan kuntoon ja sen jälkeen käyn ajamassa oikein kuraisessa maastossa ja eikun leimalle
Ei muuten mennyt tänäänkään läpi
jäi ruosteista kiinni, mutta onneks päästöt yms. oli kunnossa.
No tiistaina hitsaan kuntoon ja sen jälkeen käyn ajamassa oikein kuraisessa maastossa ja eikun leimalle
No taas lyö pohjasta läpi piikillä kun kokeilee hieman kovemmin kun itse kiusaa tekee.Kujala kirjoitti:Toi oli lähinnä jo vittuilua tolta katsastajalta, ymmärrän että noi reiät pitää paikata, mutta se että valitetaan ihan pienistäkin asioista...
Ei muuten mennyt tänäänkään läpi
jäi ruosteista kiinni, mutta onneks päästöt yms. oli kunnossa.
No tiistaina hitsaan kuntoon ja sen jälkeen käyn ajamassa oikein kuraisessa maastossa ja eikun leimalle
Itse kävin alku viikosta katsastamassa tuon talvi kikottimen ja samalla piti muutoskatsastaa alustasarjakin. Paha oli alkaa väittämään että sarja olisi ollut jo vuosia paikoillaan kun jouset kiiltää kirkkaan punaisina,68€ kiitos pelkästä jousien muutoskatsastuksesta . Auton hintaan(270€) tuli 1/3 osa lisää katsastus reissulla(12+42+68 ). No ehkä tuosta -89 doch:sta saa sitten keväällä omansa pois,tai sitten myyn ruiskutekniikan pois ja asentelen sinne ohcT:n ja sillä kaupittelen sen pois...
gti golo palloilija
62€ tiedosta että vaihda 5,90€ arvoinen osa ja maksa 20€ siitä, että katsotaan se vaihdetuksi
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuon uudemman käytin tänään tapani mukaan korjaamon kautta katsastuksessa. Jarrutesti, pakokaasut ja alustan vääntelyt antoivat olettaa tuon myös inssille kelpaavan. Näin oli. Kaikki oli tiukkaa, tiivistä ja toimivaa. Mikäs siinä.
No, jos toi vanhempi meni ilman mutinoita läpi taannoin, niin miksei noin "vähän" ajettu. Uudenkarhee 8) Seuraavan kerran on asiaa konttorille vanhemman kanssa viimeistään 1.8.2008. Varmaan on taas hinnat nousseet vähintään 10 euroa siihen mennessä...
No, jos toi vanhempi meni ilman mutinoita läpi taannoin, niin miksei noin "vähän" ajettu. Uudenkarhee 8) Seuraavan kerran on asiaa konttorille vanhemman kanssa viimeistään 1.8.2008. Varmaan on taas hinnat nousseet vähintään 10 euroa siihen mennessä...
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 15 Syys 2008 12:10
Re: Katsastus
Katsastus on kyllä yksi vuoden epäkohokohta En yhtään koskaan odota sitä kun aina saa jännittää mitä vikaa autosta löytyy. Toisaalta katsastus on korjaamoa edullisempi keikka käydä auto läpi...
Mazda 626 meni katsastuksen jälkeen suoraan vaihtoon. Autosta maksoin 750 egeä ja vikaa löytyi:
- kummatkin etuiskarit sökönä
- oikea takajarrun voima ei riittävä
- pohjasta sorkkarauta läpi
Ei todellakaan natsannut ruveta korjaamaan eli autoliikkeeseen hakemaan Mondeo. Sitten odottelinkin katsastusta vajaan vuoden.
- takajarrujen jarruvoima liian pieni
- käsijarru näytti nollaa
- takapäässä rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus)
- takarenkaat pitäis vaihtaa (korjauskehotus)
Ei kun korjaamoon ja uudet jarrukengät, uusi käsijarrun keppi ja uudet jarrun automaattisäädöt. Ei kun uudelleen katsastukseen.
- käsijarru ok
- takajarrut ok
- takapään rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus taas)
- poljinkumit puuttuu (korjauskehotus... miksei ekalla kerralla mainittu!)
- oikea alapallonivel (vaimikäsenyton) sökönä, ei läpi
Ottaa päähän kun löytyi yhtäkkiä tuo pallonivel-probleema. Samaten ekalla kerralla ei puhuttu mitään noista polkimen kumeista ja tällä kertaa renkaat oli hyvät! Sanoinkin katsastusmiehelle, että tsekkaa nuo takarenkaat vielä ja kehui, että hyvät ne on. Ilmoitin, että vaihtoon ne menee kummiskin kun viimeksi niistä valiteltiin ja kuitenkin olen uusia gummeja ja vanteita hankkimassa.
Nyt sitten pitää tuo pallonivel vaihtaa 3. katsastukseen ja voisi kait nuo rekisterikilven lamputkin vaihtaa kun kerta ne ostinkin. Samalla sitten polkimiin levyt, että saa hieman enemmän tuntumaa niihin kun muutenkin Mondeon polkimet on niin pirun pienet.
Onneksi siinä kun aloin rahastuksesta puhua niin katsastusmies merkkasi, että seuraava on vain näyttö pallonivelen kohdalta ilman hintaa. Minä = 8)
Tuli mieleen... huomenna heitän aluvanteet alle kokoa 205/40R16 kitkoilla ja rekisteriotteessa loppuu tuo rengaskoko 15". Katsastukseen menen vasta renkaiden vaihdon jälkeen. Pitääkö samalla tehdä muutoskatsastus noista uusista renkaista?
Mazda 626 meni katsastuksen jälkeen suoraan vaihtoon. Autosta maksoin 750 egeä ja vikaa löytyi:
- kummatkin etuiskarit sökönä
- oikea takajarrun voima ei riittävä
- pohjasta sorkkarauta läpi
Ei todellakaan natsannut ruveta korjaamaan eli autoliikkeeseen hakemaan Mondeo. Sitten odottelinkin katsastusta vajaan vuoden.
- takajarrujen jarruvoima liian pieni
- käsijarru näytti nollaa
- takapäässä rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus)
- takarenkaat pitäis vaihtaa (korjauskehotus)
Ei kun korjaamoon ja uudet jarrukengät, uusi käsijarrun keppi ja uudet jarrun automaattisäädöt. Ei kun uudelleen katsastukseen.
- käsijarru ok
- takajarrut ok
- takapään rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus taas)
- poljinkumit puuttuu (korjauskehotus... miksei ekalla kerralla mainittu!)
- oikea alapallonivel (vaimikäsenyton) sökönä, ei läpi
Ottaa päähän kun löytyi yhtäkkiä tuo pallonivel-probleema. Samaten ekalla kerralla ei puhuttu mitään noista polkimen kumeista ja tällä kertaa renkaat oli hyvät! Sanoinkin katsastusmiehelle, että tsekkaa nuo takarenkaat vielä ja kehui, että hyvät ne on. Ilmoitin, että vaihtoon ne menee kummiskin kun viimeksi niistä valiteltiin ja kuitenkin olen uusia gummeja ja vanteita hankkimassa.
Nyt sitten pitää tuo pallonivel vaihtaa 3. katsastukseen ja voisi kait nuo rekisterikilven lamputkin vaihtaa kun kerta ne ostinkin. Samalla sitten polkimiin levyt, että saa hieman enemmän tuntumaa niihin kun muutenkin Mondeon polkimet on niin pirun pienet.
Onneksi siinä kun aloin rahastuksesta puhua niin katsastusmies merkkasi, että seuraava on vain näyttö pallonivelen kohdalta ilman hintaa. Minä = 8)
Tuli mieleen... huomenna heitän aluvanteet alle kokoa 205/40R16 kitkoilla ja rekisteriotteessa loppuu tuo rengaskoko 15". Katsastukseen menen vasta renkaiden vaihdon jälkeen. Pitääkö samalla tehdä muutoskatsastus noista uusista renkaista?
Autoista ymmärrän sen verran, mitä ajokortti vaatii...
Re: Katsastus
Jos rengas koko on otteessa 185-15" eikä ole muutos katsastettu Esim. 205/50 15" niin silloin menee suoraan,mutta jos on muutos katsastettu 215/20 16" niin renkaat on muutoskatsastettava jotta kelpaa leimamiehelle.ThaumielNerub kirjoitti:Tuli mieleen... huomenna heitän aluvanteet alle kokoa 205/40R16 kitkoilla ja rekisteriotteessa loppuu tuo rengaskoko 15". Katsastukseen menen vasta renkaiden vaihdon jälkeen. Pitääkö samalla tehdä muutoskatsastus noista uusista renkaista?
Itse kävin perjantaina näyttämässä omaa projekti kapistusta(stw 2L kaasari+abs=-09 jotain aivan muuta...) leimasetälle ja muutaman paikan,vetokoukunpoiston ja alapallon sokan käski laittaa seuraavaa kertaa varten.
gti golo palloilija
Re: Katsastus
Käytinpä Sierraa leimalla, sehän on yleensä pelkkä muodollisuus ja läpihuutojuttu.... , nyt pikkasen vuosi pakoputken loppupätkä ja hapet hyppäs ysiin...., no kuukausi aikaa vaihtaa se ja taas mennään, ei muuta, tätä pitää nyt juhlia, radiossa soi Teuvo maanteiden kuningas....
, ai niin katsuri naputteli rengasraudalla helmaa takaa, kuulosteli ja kysy onkos tää yritetty korjata pakkelilla, johon vastasin, että ei varmasti, kyllä se on hitsattu...
, ai niin katsuri naputteli rengasraudalla helmaa takaa, kuulosteli ja kysy onkos tää yritetty korjata pakkelilla, johon vastasin, että ei varmasti, kyllä se on hitsattu...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Katsastus
Pistin sen loppupätkän paikoilleen, uskomattoman kova pakokaasun puhallus niistä putkisaumoista on vaikka pakoputkipakkelia, kiristimiä ja kaikkea lisätty, no, näillä pitää vaan mennä... 8)tursas kirjoitti:Käytinpä Sierraa leimalla, sehän on yleensä pelkkä muodollisuus ja läpihuutojuttu.... , nyt pikkasen vuosi pakoputken loppupätkä ja hapet hyppäs ysiin...., no kuukausi aikaa vaihtaa se ja taas mennään, ei muuta, tätä pitää nyt juhlia, radiossa soi Teuvo maanteiden kuningas....
, ai niin katsuri naputteli rengasraudalla helmaa takaa, kuulosteli ja kysy onkos tää yritetty korjata pakkelilla, johon vastasin, että ei varmasti, kyllä se on hitsattu...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Katsastus
Escort sai taas vuoden ajoaikaa tänään... Ei huomautettavaa tällä kertaa kun oli ensin "hiukan" korjannut.
Re: Katsastus
Leima tuli, happiarvo tasan 5, veikkaili katsuri, että saa happea myös imupuolelta, pitää taas juhlia ja tutkia lisää, radiossa soi Anne Mattilan Perutaan Häät: " Kuvittele sut vaihtamaan talvirenkaita Farmari Sierraan".......tursas kirjoitti: Pistin sen loppupätkän paikoilleen, uskomattoman kova pakokaasun puhallus niistä putkisaumoista on vaikka pakoputkipakkelia, kiristimiä ja kaikkea lisätty, no, näillä pitää vaan mennä... 8)
...joo, eipä siellä mitään kummempaa, yks tulppa vähän löysällä, pulputti öljyn seassa, sieltä se varmaan veti ylimääräiset hapet, ryypyn säätöä takasinpäin, näillä nyt taas pärjätään vuosi huolettomana... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Katsastus
Sierraan tiistaina leima. Vasta toisella näytöllä tuli, onneks oli ilmainen. Raidetangon pää, hammastangon suojakumi ja jarruletku meni vaihtoon. Taas saa reilun vuoden (huolettomasti) ajella.
Entiset:
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...