Sierran jakopään hihnan asennus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

E-maxilla tarkoitetaan vain konetta, joka on pitkäiskuinen (isku sama kuin 2.0l OHC:ssä) ja mäntä pienempi kuin normaali 1.6l OHC:ssä. Eli väännökäs kone on.

Edit: Vaihdat valojen värit toistepäin ;)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Juhlan paikka?

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. Paska mikä paska mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: Juhlan paikka?

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D
Vähän niinkuin ilmoitusluontoista asiaa.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: Juhlan paikka?

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D

Tainnu mennä adventti ja aprillipäivät sekaisin Entropialta. :shock: (tai sitten lääkitys)
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

Nostampas taivaanikusen aiheen esille...
ohc 2.0 dellorton 40 tuplilla ja turpolla. Ajoin auton talliin orkkis sytkällä viime talvena ja kävi mallikkaasti. Nyt ei millään käyntiin oli ensin megan boxi ohjaamassa sytkää mut ei saatu käymään. nyt kokelin orkkis sytkää mut ei silläkään. Kipinä tulee (tosin heikko alkup. boxilla) ja pensaaki saa mut ei käy. Jakajia vaihdettu, puolia vaihdettu, oli ammattimies tietokoneen kanssa kattomassa kun megalla yritettiin. Mitäs nyt? loppuu keinot ja hermot... Mitään ei ole käytetty irti, paitsi imusarja. lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?
Kuva
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

TDK kirjoitti: lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?
sytkä myöhässä :?:
Focus 1.0 edition a6 2017
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

Ei ole. pyöritelty on moneen suuntaan. Lampulla kun kattoo ja siitä pikkasen aikastaa nii ehkä korvakuulolla olis parhaimmillaan. yrittää hikisesti mutta ei jaksa käydä.
Kuva
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja nokan jako/ajoitushan on tarkistettu :?: Ettei ole esim seisonnan jälkeen ekalla startilla hypännyt, ei olisi uutta sekään

Niin heikko kipinä että ei jaksa sytyttää paineen alla ?

Mitäs jos yrittää ihan reilusti aikaiselle, alkaako jo yskimään vastaan

Puristuspaineista mitään tietoa, epätodennäköistä mutta jos pakoventtiilit vuotaa reilumman lailla :shock:

Imuvuotoa saa olla aika pirusti ettei käymään saa/pysy ollenkaan käynnissä

edit: Ihan vaan varmistuksena että onhan tulpanjohtojen järjestys varmasti oikea, myötäpäivään 1-3-4-2. Kenttiläinenkin kävi 1-3-4-2 järjestyksellä melko hyvin vaikka oikea on 1-2-4-3
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

Jakopää on kohdallaan on katottu. Aikaselle kun laittaa alkaa vaan potkimaan vastaan. Puristuspaineita ei oo mitattu mutta koneella ajettu TÄYDELLISEN remontin jälkeen max 200km. Täytyy ottaa imusarja irti muutenki ku se vuotaa nestettä ulos, laittaa uus tiiviste ja purkaa kaasarit vielä kerran. Sitte jos ottas kaiken alusta ja oikeen ajan kanssa. Sitte ku kerkiää taas töissä piru kiire ja emäntä panee lujasti hanttiin talli-illoista...
Kuva
k127951
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2006 13:57
Paikkakunta: kouvola

nokka

Viesti Kirjoittaja k127951 »

entäs kun nokka vaihdetaan onko säätämistä????????1.6 ohc ja vakio nokka
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No säätämistä ja säätämistä, riippuu tekiästä :D

Hommaahan siinä on sen verran että kansi pois ja sitten saa nokan pois ja uuden tilalle.

Eli nokka lähtee vain taaksepäin kannesta ja jos moottori paikallaan niin rintapelti stoppaa homman

Jotkut hurjat puhuneet että tehneet rintapeltiin reijän jossa pieni luukku ja vetäneet nokan koelaudan sisältä mankan tai tuhkakupin tms reijästä ulos :roll: :D

No nää on näitä kärpässieniä syönneen suunnittelijan viisaita tekosia, olisi yhtä hyvin voinut laittaa nokkapukkien erikokoiset laakerit toisinpäin eli isoin reikä eteen ja pienemmät taakse
Vastaa Viestiin