Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tontsa
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

00-focuksen tyhjäkäynti seilaa ja auto nykii tasaisessa ajossa. Ajattelin ekaksi putsata tuon tyhjäkäyntiventtiilin, mutta mistä sen focuksessa löytää? Kattelin noita Mad Molesin Mondeosivuja, mutten oikein hahmottanut että mistä päin imusarjaa tuota alkaa etsimään. Saiskos tähän apuja?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

itse tunnistan tyhjäkäyntiventtiilin tosiaan siitä että se sijaitsee imusarjassa. on semmonen kananmunan kokoinen patruuna johon menee yksi tai kaksi piuhaa kiinni.

voi sijaita vähän missä milloinkin autosta riippuen eli imusarjan kyljessä päällä tai alla takana..

sori etten pysty paremmin neuvomaan, fiicus on jäänyt tuntemattomaksi minulle.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Ei se aina imusarjassa ole. Voi olla myös ilmanputsarinkotelon kyljessä.
Auton mallin kertominen vois auttaa.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En ole asiaa tutkinut, mutta pitäisi olla 1.4- ja 1.6-koneissa kaasuläppäkotelon kyljessä ja isommissa koneissa imusarjan ja lohkon välissä? :roll:
Tontsa
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Palaan taas tähän samaan aiheeseen oireiden muuttuessa. Eli 1.6 Focuksessa tuo tyhjäkäyntiventtiili oli siinä kaasuläppäkotelossa hyvin esillä. Otin irti ja putsailin. Nykiminen katosi mutta tilalle tuli uusi oire, kylmänä kierrokset jää tuonne 2000 kieppeille. Muutenkin kierrokset laskevat tosi nihkeästi. Ilmeisesti tuo venttiili rikki, tai en saanut sitä kunnolla puhdistettua. Millä aineella tuota kannattaisi putsailla? Jarrukliinerillä?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Se vaan valitettavasti on niin että puhdistamisen lopputulos ei ole sama kuin uusi osa. Joskus se on vaan luovuttava siitä satasesta tai puolestatoista ja ostettava uusi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Fozters
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Elo 2007 17:10

Viesti Kirjoittaja Fozters »

Pitäisi testaa putsaa toi tyhjäkäyntiventtiili. Tiiän missä se sijaitsee ja että kandee ottaa minus johto irti akusta kun sen tekee (korjausopas kertoo).

En oo kyseistä toimenpidettä koskaan tehnyt.. niin varmistelen vaan et ei kai jotai asetuksii hävii elektroniikkalaittest jos ottaa minusjohon irti :? ? vai tarviiks/kandeeks sitä ees ottaa irti jos ei vaa laita virtoi päälle putsauksen aikana ?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei sitä irti tarvii ottaa. Otat vaan sen tyhjäkäyntivenan töpselin irti. Etkä tosiaan laita virtoja päälle :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin