1.6 Kent ruisku vehkeeksi
1.6 Kent ruisku vehkeeksi
eli onko kenelläkään käyny mielessä/tullut toteutettua?onkos edes toteutus kelpoinen idea? mielessä tämä oli siksi kun on tuo välikoppa projekti ja auto sattuu olemaan vuosimallia -79 eli olisi katsastuksessa saatava päästöistä läpi ja tarkoituksena oli myös hieman virittää konetta niin olen vähän haaveillut jos jättäis tuplat ajatuksista syrjempään ja alkais kehittämään siihen jonkin asteista ruiskupakettia? vinkkejä otettais vastaan.
Ton ikäsen auton päästörajat on vielä sen verran korkeella että aika pielessä ptiää asioiden olla ettei viritetty moottori menisi päästömittauksesta läpi. Ruiskun asennus tohon on ihan sama projekti kuin kaikkiin muihinkin kaasarivehkeisiin, katkoton bensansaanti ruiskupumpulle pitää taata, ruiskutyypistä riippuen sähkötöitä paljon tai ei juuri ollenkaan, ja imupuoli pitää värkätä kondikseen.
Tossa kohteessa haasteellisin homma tulee olemaan siellä imusarjan ja suuttimien puolella, Kenttiä kun ei taida olla tehdyn ruiskulla missään jotta saisi valmiita osia. Vaihtoehdot on omavalmiste imusarja, suutintukki ja kaasuläppä tai sitten paljon rahaa jotta voi ostaa jostain burtonpowerista tms valmiin setin tai teettää jollain.
Tossa kohteessa haasteellisin homma tulee olemaan siellä imusarjan ja suuttimien puolella, Kenttiä kun ei taida olla tehdyn ruiskulla missään jotta saisi valmiita osia. Vaihtoehdot on omavalmiste imusarja, suutintukki ja kaasuläppä tai sitten paljon rahaa jotta voi ostaa jostain burtonpowerista tms valmiin setin tai teettää jollain.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Wilcoxilla saattaapi olla ruiskupakettia kenttiinkin: http://www.wilcoxengines.demon.co.uk/
Ja noista päästöistä.. Itsellä BCF2 miedohko katunokka koneessa ja tuskaa päästöjen kans. Kyllä se kentti sen verran sumuttaa että ongelmia tulee jos ei ole tarkkana.
Ja noista päästöistä.. Itsellä BCF2 miedohko katunokka koneessa ja tuskaa päästöjen kans. Kyllä se kentti sen verran sumuttaa että ongelmia tulee jos ei ole tarkkana.
Ei kannata unohtaa TBI (throtle body injection) systeemiä, jolloin voisi käyttää vaikka vakio imusarjaa, kunhan värkkää jonkun näkösen imukotelon, mihin saa suuttimen kiinni.Krisse kirjoitti: Tossa kohteessa haasteellisin homma tulee olemaan siellä imusarjan ja suuttimien puolella, Kenttiä kun ei taida olla tehdyn ruiskulla missään jotta saisi valmiita osia. Vaihtoehdot on omavalmiste imusarja, suutintukki ja kaasuläppä tai sitten paljon rahaa jotta voi ostaa jostain burtonpowerista tms valmiin setin tai teettää jollain.
hmm...missä hinta haarukassa mahtaa tuollaiset läppärungot liikkua?saako toimimaan sit yhteistyössä ton megan kanssa?sähköhommat ei luulis nyt olevan ongelma...tai sit kun yks tuttu sanoi että hänellä olis mahdollista hitsata vakio imusarjaan suuttimenpaikat jostain muusta imusarjasta mitä olis meinannu paikoilleen pistää,ja sit olis varmaan enää ne em.sähkötyöt ja bensansyötön rakentelu...?
Terve
Omaan autoon tehtiin ruisku muutos tuossa juuri
Kampiakselin asentotunnistin kampuran päähän ja hukkakipinä puola.
Ei enää virran jakajaa:).
Suuttimet vakio imusarjassa johon laitoin adapterilla noin 70mm kaasuläpän jossa asentotunnistin jo tehtaalta.
Bensapumppu pyörii siis kun kone käynnissä ja bensatukissa paineen säädin joka pitää paineen riittävänä suuttimille ja laskee loput paluu linjaan.
Imusarjassa lämpöanturi. Pakosarjassa lämpö anturi. Pakoputkessa lamda.
Sähkö töitä noin 6 tuntia jolloin johdot vimpan päälle nätisti.
Koje taulussa LCD näyttö.
Ratin vieressä teline jossa kannettava auki ja säätäminen helppoa ku heinän teko:).
Toimii ku Buick ja pelaa eri lämmöillä ei mitään tupla röpöttelyä.
Kannustaisin tähän suuntaan.
Hintaa kyllä uppuaa n. 2000€.
Että tässä nyt yksi mielipide
Kampiakselin asentotunnistin kampuran päähän ja hukkakipinä puola.
Ei enää virran jakajaa:).
Suuttimet vakio imusarjassa johon laitoin adapterilla noin 70mm kaasuläpän jossa asentotunnistin jo tehtaalta.
Bensapumppu pyörii siis kun kone käynnissä ja bensatukissa paineen säädin joka pitää paineen riittävänä suuttimille ja laskee loput paluu linjaan.
Imusarjassa lämpöanturi. Pakosarjassa lämpö anturi. Pakoputkessa lamda.
Sähkö töitä noin 6 tuntia jolloin johdot vimpan päälle nätisti.
Koje taulussa LCD näyttö.
Ratin vieressä teline jossa kannettava auki ja säätäminen helppoa ku heinän teko:).
Toimii ku Buick ja pelaa eri lämmöillä ei mitään tupla röpöttelyä.
Kannustaisin tähän suuntaan.
Hintaa kyllä uppuaa n. 2000€.
Että tässä nyt yksi mielipide