Kannaattaako ostaa sierraa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ripe

Kannaattaako ostaa sierraa?

Viesti Kirjoittaja Ripe »

Eli onko vain riesaksi? :) auton osto olis varmaan edessä ja 4D sedan olis hakusessa tulevaisuudessa. Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa löytyä autosta? Ilmeisesti kansi v*ttuilee ainakin ja siitä olen keskusteluja seuraillu täällä foorumissa. Entä pellit, onko herkkiä ruostumaan ja mitä paikkoja kannattaa autosta katella, jos sinne asti vielä joskus päästään? Ja sitten vielä kysyn 2.0 koneen tehoista, joissakin näkyy olevan n. 77kw ja toisissa n. +90kw, mistä tämä johtuu eli mitä eroa koneissa on? Googgelilla yritin ettiä mutten löytäny informaatiota tästä aiheesta.
Hintahaitari tulee siihen parintonnin nurkille ja silläpä pitäisi n. 200tkm ajettu vm.´89-´92 2.0 ruisku doch varmaanki saada ja aloittaa tutustuminen peltilehmien ihmeelliseen maailmaan. :lol:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Sedania on tehty 2.0 ohc / dohc koneilla ja molempia malleja kaasarilla ja ruiskulla.


kaasari mallit:

OHC = 77kW / 105hv
OHC = 74kW / 100hv (kat)
DOHC = 80kW / 109hv
DOHC = 77kW / 105hv (kat)

ruisku mallit:

OHC = 85kW / 115hv
DOHC = 92kW / 125hv
DOHC = 88kW / 120hv (kat)

lisäksi löytyy muutamia muitakin versioita 2.0:sta mutta tuossa yleisimmät.

Nuorimmatkin sierrat on jo 12 vuotta vanhoja, joten korroosiota alkaa löytymään, mutta ovet nyt ainakin sierroissa on yleensä aika pehmeitä.

ja kyllä täältäkin löytyy jo juttua sierroista vaikka foorumi onkin aika nuori...
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

kannatta ostaa sierra. voihan niissä olla pientä hieno säätöä ja temppuilua, ottaa ne ennemmin ominaisuutena kuin vikoina. halpojahan nuo on yllä pitää,osia saa joka puljusta eikä ole kallita.itse suosittelen ohc koneista jos ei ole takuuta moottorista jos dohc koneella.
irc voicecoil
JJ Tupa
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:42
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JJ Tupa »

Mulla oli hyvä dokkilainen, mutta ehdin myydä jo keskiviikkona :D Eipä ollu mitään moittimista, kyseinen kansiremontti siihen oli kans tehty. Ovien alareunat, lokarien kaaret ja kynnykset ainaki herkästi ruosteessa. Ihan mukavia ajaa ja ainaki tuo dokkilainen kulkee kohtuu pirteästi. Jos hyvän löydät niin mikä ettei..
Nissan 200SX -89

EX-
BMW 325i 2.7 E30
Sierra 2.0i DOHC -90
Escort 1.6 -89
esko mk1
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Helmi 2005 13:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja esko mk1 »

Kannattaa ostaa!vinokeula tane on aina hyvä ostos,ohc:llä niin varaosien hinnatkin on kohdillaan.Niin ja viriviri osaa saapi myös hyvin...
Steel is real
MustaRiesa
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Huhti 2005 22:46
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa »

kannattaa, iloa talvisin ja omien kokemuksien perusteella laadukas voorti!
"Kaikki autot on yhtä paskoja..Paitsi Sierra"

-90 Paappa Sierra -> Sapphire Cossulook
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Reilu vuoden Sierralla (1.8 OHC vm. 88 ) ajellu ja ei oo yhtään negatiivista mielipidettä. Ainoot viat mitä on ollu niin kytkinvaijeri napsahti poikki ja laturin laakeri leikkas kiinni (perusvikoja, on kaikissa autoissa). On mukava ajaa maantiellä ja kaupungissa, tosin näin talvella lyhyitä matkoja kaupungissa ajaessa bensaa kuluu melko reippaasti. Saattaa kyl ajotyylilläkin olla osuutta asjaan kun ei takavetoista vähään aikaan ole ollu käyttöpelinä.. :oops:
Ai niin, unohtu mainita vielä että talvellakin tarkenee.
Sierra + HX35 Super
Focus
Ripe

Viesti Kirjoittaja Ripe »

Kiitoksia Lallille noista moottori vaihtoehdoista ja muilleki mielipiteistä!
Ja entä ruiskumallit taitaa olla hieman kalliimpia kuin kaasarit, vai onko näin? En ole vielä niin hirmu paljoa kerenny hintoja seuraamaan niin siitä ei vielä selkoa ole. Ruiskua siitä kyllä pitäisi löytyä.
Ja entäpä kulutus, meneekö maantiellä alle kymmenen litran 2.0? Entäpä yhdistetty kulutus suunnilleen?
Se on iso plussa tosiaanki että varaosia löytyy melkein jokaiselta rasvanäpiltä eikä ne niin mahottoman kalliita enää ole! :lol:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllähän 2.0 is on ihan mukava ajella,jos sopiva löytyy.
aika varman tuntunen peli mitä ittellä oli..
260 000 ajettu tullessa,melkein vuoden päivät alla
enkä oikein tehnyt edes huoltoja sille.. :oops:
eikä ollut oikeastaan mitään ongelmia koko aikana.
en nyt oikein edes muista miksi vaihtu..
ei sieltä mitään junia t...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kaasaripelit vie semmosta kymppiä, mutta ruiskupelillä pääsee reilusti allekkin.
Ex-'86 is sierralla parhaimmillaan vain 7,5l/100km
Tuollainen vakio(ruisku) DOHC vie maantiellä kunnossa ollessaan ehkäpä jopa alle seittemän jos varovasti ajelee. :wink:
JJ Tupa
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:42
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JJ Tupa »

lalli69 kirjoitti: Tuollainen vakio(ruisku) DOHC vie maantiellä kunnossa ollessaan ehkäpä jopa alle seittemän jos varovasti ajelee. :wink:
Oma dokkilainen (ruisku) vei juurikin tuota luokkaa, 6,7-7 litraa satasella.
Nissan 200SX -89

EX-
BMW 325i 2.7 E30
Sierra 2.0i DOHC -90
Escort 1.6 -89
Luokyio
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Luokyio »

Eipä kaasaripelikään kymppiä vie maantiellä. Väljällä, ei niin hyvin säädöissään olevalla koneellakin pääsee kahdeksalla litralla, jos malttaa ajaa nätisti. Hyväkuntoisella varmasti pääsee allekin.

Koriltaan Sierrat ovat ikäisekseen monesti yllättävän hyviä. Ainakin omalla kohdallani on ollut näin. Ovien alareunat happanevat ensimmäisenä.
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

Kannattaa! :lol:

*2 sierran kokemus*
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:kyllähän 2.0 is on ihan mukava ajella,jos sopiva löytyy.
aika varman tuntunen peli mitä ittellä oli..
260 000 ajettu tullessa,melkein vuoden päivät alla
enkä oikein tehnyt edes huoltoja sille.. :oops:
eikä ollut oikeastaan mitään ongelmia koko aikana.
en nyt oikein edes muista miksi vaihtu..
kyllähän tuo ruisku tekee siitä ehkä hieman paremmin käyntiinlähtijän, melkeen pitää itse vikoja keksiä että saa värkätä. kyllähän nuita kulutusosia, kuten pyöränlaakerit, jarrut, iskarit&jouset ym. on tullu vaihettua. varmaan kannattaa ostaa ruisku dohci jos ei oo hirveänä virittämässä.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ripe kirjoitti:Kiitoksia Lallille noista moottori vaihtoehdoista ja muilleki mielipiteistä!
Ja entä ruiskumallit taitaa olla hieman kalliimpia kuin kaasarit, vai onko näin? En ole vielä niin hirmu paljoa kerenny hintoja seuraamaan niin siitä ei vielä selkoa ole. Ruiskua siitä kyllä pitäisi löytyä.
Ja entäpä kulutus, meneekö maantiellä alle kymmenen litran 2.0? Entäpä yhdistetty kulutus suunnilleen?
Se on iso plussa tosiaanki että varaosia löytyy melkein jokaiselta rasvanäpiltä eikä ne niin mahottoman kalliita enää ole! :lol:
kevyesti alle kympin, jotain 7-8,5litran välissä pyörii jos ei hirveänä yli satasta aja.
SierraMies
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Maalis 2005 20:51

Viesti Kirjoittaja SierraMies »

.
Viimeksi muokannut SierraMies, 12 Joulu 2010 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ripe

Viesti Kirjoittaja Ripe »

Ihan hyvältä kuulostaa ainaki nuo teidän mielipiteet! Kylläpä se taitaa sierra olla se menopeli minkä ostan, kunhan vain saan budjetin kasaan vankalle pohjalle. Ja sitten jos taas tulevaisuudessa on "ylimääräistä" (onko teillä??) rahaa niin vanteita ja madallusta suunnitellaan. Urheilumieltä ainaki tällä hetkellä riittää! :wink:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jos sierraa meinaat madaltaa, niin takapään camberia ei pysty säätämää, joten joutuu tekemään jonkinlaiset prikkaviritykset tmvs. ettei pyörät kulu pelkästään sisäreunoilta.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Jaakko85 kirjoitti: kevyesti alle kympin, jotain 7-8,5litran välissä pyörii jos ei hirveänä yli satasta aja.

ite mittasin just eilen ton kulutuksen ni 6 litraa sataselle :shock: ja kone on 2,0 ohc kaasari, varmaan joku vika ku noin vähän vei :lol:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

henu kirjoitti:

ite mittasin just eilen ton kulutuksen ni 6 litraa sataselle :shock: ja kone on 2,0 ohc kaasari, varmaan joku vika ku noin vähän vei :lol:
Joo, kyllä jotain on nyt hajalla. :lol:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

lalli69 kirjoitti: Joo, kyllä jotain on nyt hajalla. :lol:
kuskissa varmaan vika, ei oo polkenu oikeen reunimmaista poljinta tarpeeks? :twisted: ku mun 1,4 escortkaan mee noin vähällä :shock: :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

lalli69 kirjoitti: Joo, kyllä jotain on nyt hajalla. :lol:
kaasari sopivasti tukossa :lol:
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ripe

Viesti Kirjoittaja Ripe »

Semmoista tässä mietiskelen,että kun sierrassa on näitä iS koneita, niin mitähän tuo ässä meinaa? i=injection,sen tiedän mutta entäpä tuo S? Onko se vain koriste vai onko sillä jokin merkityskin? :)
Minäpäs kyselen teiltä lisää jos mieltä askarruttavia kysymyksiä tulee mieleen! :wink:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

On sierrojen joukossa myös riesoja...
omani toimi n.1vuoden jonka jälkeen on nykyisessä kunnossaan: Kaasari muuttui liekin heittimeksi, käy 2 jos silläkään ja korjaus on lähes mahdotonta,vaikka kaikki osat toimivat yksinään ne ei vain osaa tehdä kokonaisuutta....

Mutta ajettu vuosi oli kyllä mukava... tilava peli jolla kuitenkin kerkiää jos sikseen tulee. Talvi on Sierran kuningas aikaa, kuhan ei oikeasti tarvitse päästä jonnekkin jossa auraa ei ole näkynyt....
Osaamattomat valittaa
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ripe kirjoitti:Semmoista tässä mietiskelen,että kun sierrassa on näitä iS koneita, niin mitähän tuo ässä meinaa? i=injection,sen tiedän mutta entäpä tuo S? Onko se vain koriste vai onko sillä jokin merkityskin? :)
Minäpäs kyselen teiltä lisää jos mieltä askarruttavia kysymyksiä tulee mieleen! :wink:
Toi sierran OHC ruiskukone mielletään iS:n koneeksi, kun se on löytynyt iS:n pellin alta (vaikka on sitä ollut muissakin malleissa)

...ja se iS on vähän sporttisempi kuin tava sierra.
Vastaa Viestiin