Turbo sierran bensapaineet?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

Turbo sierran bensapaineet?

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Eli kyseessä on tällähetkellä 1,6 koneella oleva urpo sierra. to3 ahtimella coolerin kanssa weber dat32 kaasarilla ja siihen kuuluvilla paineensäätimellä ja bensapumpulla. tyhjä käynnillä paineet 0,7bar. Mutta nakuttaa niin perkuleesti.. tietysti ajossa paljon kovemmat kun b-paineet kasvavat mutta sitä kysyisin että onko tuo 0,7 tarpeeksi edes tyhjäkäynnille? kun sytytys ja nokka-akselin asento on kunnossa.. nakutus on siis jatkuvaa eli ei riipu siitä onko kone kylmä vai kuuma eikä myöskään ahdoista ym.

Pirssi olisi tarkoitus käyttää vain katsastuksessa 1,6 koneella mutta ei tuolla nakutuksella tule onnistumaan..
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

kaasarissa pitäs olla 0,3-0,5 bar peruspaine, ei sen kovempi.. koita isompia pääsuuttimia, pienempiä ilmasuuttimia, pienempiä kurkkuja... sytytystä myöhäselle... 98 tai 99 pensaa, kylmempiä tulppia :roll: kyllä näitä kikkoja on, onko sulla seosmittaria?? siis nakuttaako moottori vai venttiili koneisto... tuntuu hassulta jos muuten vakio kone nakuttaa jo ilman ahtoja :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Paineet ihan o.k. bensan paineet ton verran yli ahtopaineen, niin pitäis toimia sen puolesta.
Millainen jakaja sulla on, vakio?

Sytkä kohdilleen... :wink:
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

uli uli

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Seosmittari löytyy toki ja näyttäisi olevan ihan jeppis seokset. ainakin ilman ahtoja mutta ahdoilla rupeaa hieman vetämään laihalle. Ja mökä kuuluu siis venttiilikoneistosta ja kone on muuten vakio mutta varmuuden vuoksi kahdella kansipahvilla jolloin puristukset noin 6,5-7. Jakaja on juu vakio alipainekellolla oleva.. sama varmaan ku kaikissa kaasari vehkeissä.. tulpan johdot on uudet mutta minkä lämpöarvon tulppia suosittelisitte käytettävän?
Sytytys on nyt 16astetta ja muuten toimii loistavasti ajossakin mutta se nakutus :cry:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tulpiksi vakiot motocraftit, niitä saa 2 eri lämpöarvolla, otat ne kylmemmät.

ainoat jotka kestää ahdetussa oharissa kunnolla.

merkkiliikkeessä kyllä tiskillä tietää kun sanot että haluat juuri ne kylmemmät.

jos nakuttaa niin sytkä on aivan liian aikaisella joten sitä paljon alemmas.

kuinka paksut kansipahvit sulla oikein on jos 2 pahvilla saat edes 7 puristukset, kun 8 puristuksiinkin päästäkseen pitää olla männät 2.5mm alle kansi tason :?:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: uli uli

Viesti Kirjoittaja overboost »

mcb88 kirjoitti:kone on muuten vakio mutta varmuuden vuoksi kahdella kansipahvilla jolloin puristukset noin 6,5-7.
Jos puristusPAINE on noin pieni, niin on kyllä koneessa vikaa.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: uli uli

Viesti Kirjoittaja Kessi »

mcb88 kirjoitti: Ja mökä kuuluu siis venttiilikoneistosta
Eli puhutaanko nyt nakutuksesta, vai "nakutuksesta"??? Eli onkos siellä venttiili koneistossa nyt varmasti kaikki mekaaniset palikat kohdallaan ja kunnossa, vai johtuuko nakutus todellakin laihasta seoksesta/aikaisesta sytytyksestä/liian korkeista puristuksista/vääristä tulpista yms....

Itse heittäisin ääneni kuluneelle nokalle/väsyneille jousille/nostajille yms. eli venttiili koneisto remonttiin ja sitten uusi yritys :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

uli uli

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Joo hommat tuli tarkastettua nyt oikeen perusteellisesti ja havaittiin että nokka akseli oli pykälän pielessä! Tulpat vaan vielä ostamaan ja uusi yritys.. tossa noilla 6lämpöarvon ngkoilla ainakin tuntui käyvän ilman ylimääräistä mekkalaa. pitää vielä kuunnella kantta kunhan saan pakoputken kiinni koska voi olla että se on jo tiensä päässä kun kerran on 1,6 ikälopusta autosta.. ainakin kepin nokat oli melko skraadeilla. joutuu ehkä laittamaan sit ton portatun isovenakannen mikäli näin on 8)
Kiitoksia avusta vain!
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Vastaa Viestiin