Zetec sammui, käynnistyy kylmänä, käy kolmella...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Zetec sammui, käynnistyy kylmänä, käy kolmella...

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Ongelman kohde on -94 mondeo 1.6 koneella.

Sammui tänään kun olin kurvaamassa varaosaliikkeen pihaan. Lämpimänä startatessa hörähtää mutta ei lähde käyntiin.

Kun on seissyt useita tunteja, lähtee käyntiin ja jaksaa käydä kun auttaa kaasulla. Käy kuitenkin vajaalla. Tämän jälkeen kun sammutta ja yrittää käynnistää, lupailee mutta ei jaksa lähteä käyntiin.

Huomioitavaa myös että kierrosluku mittari ei ole kartalla ollenkaan vaan kun konetta kierrättää, korva-arviolla 2-3t rpm niin rundimittari on 1000rpm tai alle.

Vaihdoin tulpat- ja johdot --> ei vaikutusta
Kokeili täysin uudella puolalla --> ei vaikutusta
Mittasin häiriönpoistajan vastuksen --> lähti nousemaan, (käsittääkseni näin kuuluu tapahtua)

Bensansuodatin alle vuoden vanha, tankissa ihan tuoretta bensaa.

Ideat on loppu, ajattelin huomenna puristukset mittailla josko jokin nostaja olisi jäänyt kantamaan ja sitä kautta olisi ongelmia.

-EDITTIÄ-

Tietenkään toi nostajan kantaminen ei selitä tota kierrosluvun ongelmaa, lähtökoihtaisesti uskon vian olevan sähköpuolella ja jossain anturissa. Jollain ideoita mistä lähtisi mittailemaan. Niin ja mittaus arvot olis kanssa iso plussa
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

vikaa en osaa mennä nimeämään suuntaan taikka toiseen. mutta oletko käsitellyt kaikki anturit CRC:llä? ja sopii kurkkia suoraan tuon sulakeboksin taustalle, jos siellä on oikosulkua.

toivottavasti auttaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oletko tarkistanut kampuran ja nokan asentotunnistimet sekä alipaineletkut? :roll:
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Monteonisti kirjoitti:Oletko tarkistanut kampuran ja nokan asentotunnistimet sekä alipaineletkut? :roll:
Onhan niitä antureita kiva katsella mutta kun en ole mistään löytänyt arvoja mitä niitten pitäisi antaa yleismittarille niin en ole päässyt niitä tarkistamaan :wink: . Alipaineletkuja en ole fyysisesti tarkistanut mutta kun auton saa käymään niin minkäänlaista ylimääräistä "imu ääntä" ei kuulu.

Voisiko joku ystävällinen henkilö linkittää mistä löytyy mondeon korjaamokäsikirja, jotta saisin sieltä katsottua antureiden mittaus arvot!

KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Jatketaas.

Löydettyäni vastus arvot alkoi mittailu:

Suuttimet --> ok
Nokan asentotunnistin --> ok
Kampiakselin asentotunnistin --> ok
Imuilman lämpöanturi --> ok
Moottorin lämpötila-anturi --> ok

Sain selville että kampiakselin asentotunnistin lähettää myös kierrosluku tiedon, joten koska kierroslukumittari "kikkailee" vaihdoin tuon anturin uuteen. Ei vaikuttanut millään lailla.

Jahka saan mittarin niin jatkan puristuspainemittauksella...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei liity kait tähän, mutta mulla sammuili kun jakohihna oli hampaan tai pari väärin, samoin sammuili kun "jakajan" johdoissa huono kontakti, CRC auttoi kun molempiin johtoliitoksiin ruuttasin! :roll:
Tarkistitko myös läpän anturin? 8)
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Kaasuläpän mittauksessa tuli nyt vastaan ehkä jotain mikä voisi ratkaista ongelman.

Mitattaessa napoja B ja C vastus on kiinni asennossa 3350 ohmia ja lähtee siitä laskemaan, kun läppää avaa siten,että läpän ollessa täysin auki arvo on 230 ohmia. Sama mittaus napojen A ja B välillä on että läppä kiinni 480 ohmia ja läppäauki 3530 ohmia. Manuskan mukaan arvot pitäisi olla välillä 400-6000, joten vahvasti vaikuttaisi että anturi on sökö

Sitten kysymys. Tosta manuskasta ei selviä se että kuuluuko A ja B navan mittauksen olla nouseva ja sitten B ja C navan laskeva?

Paljonkos tuo kaasuläppä maksaa uutena?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

kaasuläppä taitaa maksaa +200€ mutta sen anturin saa alle satkulla.
Escort 1.8 sport -97
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Regu kirjoitti:kaasuläppä taitaa maksaa +200€ mutta sen anturin saa alle satkulla.
No voi *itun nus nus. Eli juuri sitä asentotunnistinta tarkoitin... :idea: :o
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No jos olisin anturin hinnan vaan maininnut niin sitten huudettais että KAASULÄPÄN HINTA! :lol: :lol: :lol:
Escort 1.8 sport -97
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

Regu kirjoitti:No jos olisin anturin hinnan vaan maininnut niin sitten huudettais että KAASULÄPÄN HINTA! :lol: :lol: :lol:
Juu ei mittään, ihan herjana heitin. Meinaa tänä viikonloppuna olla huumori vähissä kun piti vaihtaa harrasteautoon moottori niin eks tää s**tanan rakkine hajoa varaosaliikkeen pihaan kun olen hakemassa viimeisiä puuttuvia tavaroita... :evil:

No jos sais tän huomenna kuntoon niin pääsis sitten ton harrasteen pariin
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

No niin

Taas ollaan ruudussa A. Eli uuden asentoanturin arvot oli lähes samat, pistin kuitenkin paikalleen mutta ei vaikutusta.

Taitaa kohta palaa "myöhästynyt juhannuskokko" ....
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Oliko puristukset ok?
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mittaa bensapaineet myös
pettynyt
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:52

Viesti Kirjoittaja pettynyt »

GeeTee- kirjoitti:Oliko puristukset ok?
1. 11 2. 11 3. 8 4. 8

Tosta vois päätellä että kannentiiviste vuotaa 3 ja 4 välistä. Öljynpistäminen sylinteriin ei vaikuttanut tulokseen.

Tosin starttailin akulla ilman apuvirtaa, kokeilen vielä ilalla apuvirran kanssa.
Vastaa Viestiin