Fiestasta taas...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ewili

Fiestasta taas...

Viesti Kirjoittaja ewili »

Suunnitelmat muuttui. Nyt olisi tarkoitus sitten tehdä fiestaan ihan kunnon tekniikka. Tarkoitus olisi ostaa 1.4 orionin/escortin/fiestan kone ja siihen sitten laitella Ahdin. Tarkoitus olisi purkaa motti ja laitella se kestävään kuntoon ahtamista varten(kansi, kampura, nokka etc etc.). Mitkäköhän jarrut pitäisi kyseisessä autossa olla, että sen saa leimaan? Ainiin Fiesta on vuosimallia -88
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Miksi 1.4L kone?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Vaikka musta tuntuu että tää nyt onkin taas 'niitä projekteja', ni vastaan nyt kuitenkin.

88 XR2:ssa on kai 90 heppaa, näin ollen XR2 jarruilla saadaan kai leimattua 108 (Kai se 20% oli se tehonkasvuraja?) heppaan saakka ilman selittelyjä. Saman mitoituksen jarruja - ainakin etupään osalta - käytetään myös 132 heppaisessa kolmoskoppaisessa turbofiestassa joten neuvottelemalla voisi onnistua joku ton kaltainenkin lukema.

Enkä mäkään kyllä tajua että miksi 1.4. Siksikö kun niitä pyörii ilmaiseksi joka nurkassa? Ennemmin sitten vaikka 1.3 CVH kuin 1.4 joka on tehty kaikinpuolin säästömoottoriksi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Krisse kirjoitti:88 XR2:ssa on kai 90 heppaa,
Eri lähteissä väitetään siinä olleen 96 hepoa, siis tuossa cvh 1600 xr2 koneessa. Olisi siis hiukan pirteämpi kuin normaali 1600 cvh.

Tiedä sitten.
XR3i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo tossa LUD koodilla olevassa moottorissa näkyy olevan 95hv.
Näyttää olevan vielä saman verran sekä katillisessa , että katittomassa versiossa. Eli olisko tossa katillisessa sitte muutama hepo enemmän kun siitä ko. palikan jättää pois???


Oliko muuten toi 1.4L kone ajatuksena sen takia, että osa niistä on jo valmiiksi matalapuristeisia???

Kai tommonen 1.6L silti sentään parempi aihio on?

Niin ja onko toi ko. fiesta nyt sitten Mk2 vai mk3 kun se vaihtuu juuri kesken vuotta.
-89 ja siitä eteenpäin olis sitten jo tarjolla koneita aina 130hepoon asti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ewili

Tosissaan ollaan projektissa...

Viesti Kirjoittaja ewili »

Siis juu, mielummin tietenkin se 1.6 kone kun 1.4. Eli eikun ostamaan sitten sellainen jostain. XR2:sen jarrut siis ja varmaankin myös tukivarret, jouset ym. muut alustahilppeet? Auto on juu Mk2 korinen.
Gona
Viestit: 174
Liittynyt: 15 Touko 2007 13:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gona »

Mitenköhän mahtais tällänen operaatio onnistua. Laittais 1.3L HCS koneeseen Ka:sta Endurance-E koneen kannen ja 4-pisteruiskun. Olisiko kenelläkään mitää hajuakaan mahtaisiko moinen viritystä saada toimimaan?

Sillä tuo Endurancen kone perustuu varsin pitkälle tuohon vanhaan HCS-koneeseen. Mutta entä sitten tuo moottorin ohjaus jaa muut hommelit?
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

Gona kirjoitti:Mutta entä sitten tuo moottorin ohjaus jaa muut hommelit?
eihän siihen tarvita kun sähkökynä, Jakke ja Sepi....Ja taas tehdään mustavalko teeveestä värillinen ;)
Vastaa Viestiin