Sierraan männät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Sierraan männät

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Eli kysessä ois 2L ohc kone jossa 1.6 kansi ja kireempi nokka ja meinattiin pistää vaikka ihan turhuuttaan siihen mahlen männät ja saabin veivit. Tuli sitten mieleen että pitääkö laen olla 39,6 vai 34,5....? 92mm on vissiin oikee koko vakiolohkoon?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No, 2.0 OHC vakioporaus on 90.8mm eli sitä isompi jos ei sitten löydy täsmälleen samalle poraukselle mäntiä ja sylinterit todella hyvässä kunnossa eli toisinsanoen se 92mm, 94mm alkaa mennä sylinterin seinät todella ohuiksi

Vakio kierokanki on 126.7mm pitkä ja saabin kanki on 134
Vakio puristuskorkeus männällä on 42mm jolloin volkkarin männän puristuskorkeus pitää olla ....

Saabin kankien alapäitä joutuu kaventamaan muutaman kymmenesosa milliä että mahtuu ohcn kampuralle, yläpäät joutuu holkittamaan tuolle volkkarin männäntapille sekä saattaa ottaa lohkoon kiinni kiertokangen alapää joten joutuu lohkoon koloamaan vähän, joillakin ottanut kiinni joillakin ei

Haku nimisellä asialla täältäkin löytynee 5 miljoonaa aihetta kyseisistä männistä ja kangista :wink:
Vastaa Viestiin