jarrulevykö kiero?
jarrulevykö kiero?
jarruttaessa kevyesti ratti tärisee, mutta vaimenee kun jarruttaa kunnolla.hiljaisella vauhdilla risteykseen tultaessa tuntuu pumppausliikettä.levyt on noin vuoden ikäiset motonetista hankitut
mitenkä nuo tarkistais, kun mittakelloa ei ole.
kuinka helposti nuo laikat menee mutkalle?
onko muita mahdollisia vikoja, joita kannattaa huomioida?
rattaanlaakeri vaihdettiin juuri, koska oli hieman klappia
mitenkä nuo tarkistais, kun mittakelloa ei ole.
kuinka helposti nuo laikat menee mutkalle?
onko muita mahdollisia vikoja, joita kannattaa huomioida?
rattaanlaakeri vaihdettiin juuri, koska oli hieman klappia
Mondeo ST220 -02
taitaa pitää paikkaansa, ettei halvalla hyvää saaJJo kirjoitti:Johtuu motonetin jarrulevyistä, teki aivan samaa minulla. Tasaantuu hieman 30.000 km:n jälkeen.
oli muuten heti uutena pientä ravistusta ja tuumasin, että jotain hiekan murusia saattoi jäädä väliin, mutta eihän sielä mitään ollut.
tietääkö kukaan onko niille mitään max.arvoja heiton suhteen.
Mondeo ST220 -02
täytyy kait se mittakello hommata, ei taida ihan silmämääräisesti nähdä millin kymmenyksiäJ kirjoitti:Alfamerin mondeon korjausoppaasta luin seuraavat mitat, mitkä koskee sekä etu- ja takajarruja.
Jarrulevyn maksimiheitto(asennettuna) ..... 0.15mm
Jarrulevyn maksimi paksuusvaihtelu ......... 0.015mm
Pyörän navan liitospinnan maksimiheitto..... 0.05mm
Mondeo ST220 -02
Ja taitaa orkkis levyt olla ihan yhtä onnetonta tavaraa.
Ilmeisesti pitää jotkut brembon tms. levyt hommata jos haluaa, ettei ne ole ensimmäisen kovan jarrutuksen tai vesilätäkön jälkeen kierot.
Jos ei levyt ole jäähdytetyt niin saattaisi pystyä sorvailemaan suoraksi.
Jäähdytettyja ei vissiin yleensä kannata sorvailla kun sieltä on yleensä sitten jäähdytysripoja murtunut.
Ilmeisesti pitää jotkut brembon tms. levyt hommata jos haluaa, ettei ne ole ensimmäisen kovan jarrutuksen tai vesilätäkön jälkeen kierot.
Jos ei levyt ole jäähdytetyt niin saattaisi pystyä sorvailemaan suoraksi.
Jäähdytettyja ei vissiin yleensä kannata sorvailla kun sieltä on yleensä sitten jäähdytysripoja murtunut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kerran ostin motonetista Mk4 essikkaan levyt ja ne sattui onneksi olemaan brembon levyt. Ei ruvennu täristämään missään vaiheessa n. 60tkm ajon aikana.lapazu kirjoitti: AD -varaosalevyt on Brembon tekemiä. Tämä fakta paljastui kun viimeksi sellaiset ostin.
Up The Irons!
Elmeri -74
Elmeri -74
Mulla ei oo mitään ongelmia ollu motonetin levyissä. Uudesta asti aina nähneet vesilätäköt ja kunnon jarrutukset sun muut rataleikit...
Kokemusta löytyy muutamasta sierrasta ja scorparista.
Tuo täristäminen voi johtua myös alatukivarren puslista, mutta polkimessa tuntuva pumppaaminen ei tietystikään johdu niistä.
Kokemusta löytyy muutamasta sierrasta ja scorparista.
Tuo täristäminen voi johtua myös alatukivarren puslista, mutta polkimessa tuntuva pumppaaminen ei tietystikään johdu niistä.
Suurin osa Foorttien jarrumurheista johtuu huolimattomasta asennuksesta tai muista viallisista komponenteista, kuten jumittavat tai laahaavat jarrut, alustan puslat (varsinkin Sierran) kierot navat, väljät laakerit...
Loput ovat sitten viallisia jarrulevyjä, tosin eipä muut merkit kärsi ravistavista jarruista kuten Ford.
Brembo tekee jarrulevyjä tehokkaisiin urheiluautoihin ja 20 vuotta vanhoihin Foortteihin muutamalla kympillä, ei taida tulla samasta tehtaasta Image is nothing.
Ps. Brembo on italialainen
Loput ovat sitten viallisia jarrulevyjä, tosin eipä muut merkit kärsi ravistavista jarruista kuten Ford.
Brembo tekee jarrulevyjä tehokkaisiin urheiluautoihin ja 20 vuotta vanhoihin Foortteihin muutamalla kympillä, ei taida tulla samasta tehtaasta Image is nothing.
Ps. Brembo on italialainen
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Mondeossa on jäähdytetyt levyt edessä ja takana. Ainakin omassani
MISSÄÄN MONDEOSSA EI OLE JÄÄHDYTETTYJÄ LEVYJÄ TAKANA. AINAKAAN VAKIONA. Napojen putsaus levyjen vaihdon yhteydessä pitää tehdä jotta homma toimii. Uudemmissa Mondeoissa/Fordeissa pitää muistaa poistaa jarrulevyjen prikat ennen tarvikevanteiden asennusta.
MISSÄÄN MONDEOSSA EI OLE JÄÄHDYTETTYJÄ LEVYJÄ TAKANA. AINAKAAN VAKIONA. Napojen putsaus levyjen vaihdon yhteydessä pitää tehdä jotta homma toimii. Uudemmissa Mondeoissa/Fordeissa pitää muistaa poistaa jarrulevyjen prikat ennen tarvikevanteiden asennusta.
- Nappasukeijo
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30
Mitens etujarru levyn saa irti mk2 mondeosta? On alkanu vähän täristään jarrutuksissa ja aattelin että hakis uuden kiekon sinne muttaku ei meinaa vanhakaan lähteä pois. Ulos vetäjällä oon yrittänyt sitä ottaa pois mutta se työntää vaan vetoakselin moottorin sisälle päin ja levy pysyy paikallaa. Kuuluuko levyn lähteä irti sen pyöreän jutun ympäriltä vai suoraan sieltä akselilta missä näkyy jotain boorejakin?
Ja jos jollain on jotain hyviä neuvoja ni mielellään ottaisin neuvot vastaan.
Ja jos jollain on jotain hyviä neuvoja ni mielellään ottaisin neuvot vastaan.
Mondeo 2.0 MK2 -98
Levy voi olla tiukassa. Jarrusatula kiinnitysrautoineen pois tieltä niinku varmaan jo onkin. Ei muuta ku vasaralla ja lekalla pieksämään levyä irti...kunhan et vain samaa levyä oo enää takasin laittamassa
just sen "pyöreänjutun" ympäriltä alkaa ite jarrulevy.
Eihän pinnapulteissa oo enää sokkia pitämässä levyä paikoillaan?
EDIT: Ei varmaan liuottimistakaan haittaa ole esim CRC tai vettä+saippuaa
just sen "pyöreänjutun" ympäriltä alkaa ite jarrulevy.
Eihän pinnapulteissa oo enää sokkia pitämässä levyä paikoillaan?
EDIT: Ei varmaan liuottimistakaan haittaa ole esim CRC tai vettä+saippuaa
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
- Nappasukeijo
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30
Joo kävin tossa hakemassa uuden levynki motonetistä 29€. hydraalisella ulosvetäjällä oon sitä vähän yrittäny ottaa mutta tiukassa on! Ei ainakaa pitäs ulosvetäjästä loppuu "voima" kun 8000kg voimalla sillä voi vetää, palasia lentelee levystä mutta irti ei lähde
Ja huomasin tossa että tuo motonetin levy on ihan väljä niihin pulttien reikiin ja siihen keskellä olevaan "pyöreäänjuttuun/akseliin" Mondeoon ne sen myi ja saman näkönen ja kokonen se on muuten. No kaipa se sinne sitte menee, huomenna jatkuu homma sitte taas jos näkis jotain.
Ja huomasin tossa että tuo motonetin levy on ihan väljä niihin pulttien reikiin ja siihen keskellä olevaan "pyöreäänjuttuun/akseliin" Mondeoon ne sen myi ja saman näkönen ja kokonen se on muuten. No kaipa se sinne sitte menee, huomenna jatkuu homma sitte taas jos näkis jotain.
Mondeo 2.0 MK2 -98
- Nappasukeijo
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30
Nyt lähti levy irti _pienellä_ työllä ja lisää työtä luvassa.
rälläkällä sai tehdä halkiot kummallekki puolelle ja sitte ulosvetäjällä levy kahtia. Oli sinne kertynyt noin puol senttiä jotain ruostetta millä oli kiinni, tais olla alkuperäiset levyt.
Mutta sitte huomasin että laakerit on väljät kyseisestä paikasta.. taisin sitte hajottaa ne siinä irrottaessa itse.
Niin tietääkö kukaan saako niitä vaihdettua siinä paikoillaan vai pitääkö koko jousi härpäke ja vetari ottaa pois paikoiltaan että saa avattua sen möykyn? Ja eikös siellä ole pari laakeria ? voe phooska
rälläkällä sai tehdä halkiot kummallekki puolelle ja sitte ulosvetäjällä levy kahtia. Oli sinne kertynyt noin puol senttiä jotain ruostetta millä oli kiinni, tais olla alkuperäiset levyt.
Mutta sitte huomasin että laakerit on väljät kyseisestä paikasta.. taisin sitte hajottaa ne siinä irrottaessa itse.
Niin tietääkö kukaan saako niitä vaihdettua siinä paikoillaan vai pitääkö koko jousi härpäke ja vetari ottaa pois paikoiltaan että saa avattua sen möykyn? Ja eikös siellä ole pari laakeria ? voe phooska
Mondeo 2.0 MK2 -98