ihmeellisyyksiä v6 mondeossa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
atteyl
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:08
Paikkakunta: Iitti

ihmeellisyyksiä v6 mondeossa

Viesti Kirjoittaja atteyl »

Eli imusarja oli irti ja joka toinen imu"kanava" oli täynnä mönjää, tämä ei varmaankaan ole normaalia, siis se puoli jossa on ne läpät.. Sitten mikäs on ilmamassa mittarin kohtalo, sytyttääkö se diagnostiikka valoa hajotessaan, itsellä ei tuntunut olen vaikutusta oliko pistoke kiinni vai pois.. Ei viitsisi muuten hyvää autoa pistää vaihtoon pienten nykimisien takia.
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Ihan normaalia on V6 Mondeossa.
Pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä sotkee imusarjan.
atteyl
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:08
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja atteyl »

jeps
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Ei muuta kun EGR tukkoon niin pysyy puhtaana.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
atteyl
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:08
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja atteyl »

mitenkäs se nyt sit pitää tukkia sitten? Miten niiden läppien kuuluu liikkua yleensä, itsellä niiden aukeaminen tarvitsee ripeää kaasun käyttöä, normaalisti kierroksia nostaen ei avaudu..., voisiko ilmamassa mittarin hajoaminen tehdä liikkeelle lähdöstä nykivän?
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Esim. EGR venttiilin alipaineletku tukkoon.
dorf
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Touko 2006 20:37

elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja dorf »

ennenkuin tulppailee ERG:tä
kannattaa lukea.

http://tpiparts.net/emissions

:shock:
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Re: elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja crashline »

dorf kirjoitti:ennenkuin tulppailee ERG:tä
kannattaa lukea.

http://tpiparts.net/emissions

:shock:
Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja Volmari »

crashline kirjoitti: Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:
Ei Gannata Räplätä

ehe ehe ehe.. noniin turha.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Re: elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja crashline »

Volmari kirjoitti: Ei Gannata Räplätä

ehe ehe ehe.. noniin turha.

Turkulaista Huumoria ilmeisesti........ :lol:
Jatkakaa................................................. 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Pakokaasujen kierrätystä,nokeaa vaan paikat,eikä saa poistaa mutta voi tukkia jollain keinoin niin uskaltaa käydä konttorilakin.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Ei näy pakokaasupäästöissä vaikka on tukittu.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joskus onnistuu myös solenoidin johtoliitoksen irroituksella, siis jos ECU ei sekoa? :roll:
Juakki
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Loka 2006 10:56

Re: elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja Juakki »

crashline kirjoitti: Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:
Exhaust Gas Recirculation
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
Mondeo 2.5 V6 Ghia Automatic STW -96
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Re: elä tulppaa

Viesti Kirjoittaja crashline »

Juakki kirjoitti: Exhaust Gas Recirculation
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Suomenkieli=selkokieli :D
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pakokaasuahan se kierrättelee ja sotkee systeemiä, siis likaa, väärällä poistolla käytöstä uusissa voi myös sekoittaa systeemiä, siis ECUa, mutta muuten ei ole haittaa edes katsastuksessa, paremminkin hyötyä kun paskoitus vähenee! 8)
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja lare »

Päteekö tää nokeutuminen yms MK3 Duratec-V6 koneisiin myös?
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Siinähän on oikeastaan ihan sama kone kun vanhemmissakin, väittäsin (en tiedä) että niistäkin EGR vena löytyy ja siten se sottaa imusarjaa. Ei venaa-->ei sotkuja.
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja lare »

No helvetti :) pitääköhän sitä tässä pistää autoa huollon tarkastettavaks että onko imusarjat paskassa. No, mitään oireita ei ole kyllä ollut. Sata tuhatta tuli mittariin että voihan olla että ensi huollossa pyytäis tarkistaan.
Vastaa Viestiin