YKK 1.8 Escort dieselissä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hese
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Marras 2005 10:55

YKK 1.8 Escort dieselissä

Viesti Kirjoittaja hese »

Kampiakselin ruuvia ja laturin hihnapyörää ei tarvitse ottaa auki. Minkälainen merkki pitäisi olla yläkuolokohdalle hihnapyörässä ja lohkossa ja kuinka se laitetaan paikalleen siten, että sytys tapahtuu kun ei näe muualta kuin venttiileistä. Onko ruuvin reikää lohkosta mihin ruuvataan ajoitus/ lukitusruuvi kampiakselin koloon. Ei kai saa YKK ta haettua kuin venttiileistä katsomalla. Jotkut merkit siellä on YKK:lle.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

1 tai 4 pytyn tulppa pois ja reijästä esim heittokellolla katsomalla missä kohtaa on mäntä ylhänä

Jos tarkasti haluaa niin katsoo heittokellolla kohdan missä mäntä lopettaa nousemisen ja katsoo missä kohtaa alkaa laskeminen ja niiden merkkien keskellä on sitten todellinen YKK

Jos ei tarvitse ihan pilkunpäälle saada niin rukarilla/rautalangalla yms tuntee myös milloin mäntä ylhänä

Ps, ei kannata tiputtaa sitten mitään sinne :D

Edit:
Niin ja se voi olla myös vaikeata löytää lohkosta joku kiintopiste mistä katsoo jos ei ole mitään siihen tarkoitettua uloketta koneessa
Vastaa Viestiin