4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Vika on, ahdoille noustessa loppuu joko ruuan saanti tai kipinä... rötää niin pirusti heti 3500rpm:n jälkeen, ilman ahtoja pelaa muuten hienosti mutta ei vaan kulje mihinkään :lol: mikä neuvoksi! map vaihdettu, tulpat ja jakaja rassattu, bensanpainetta ruuvailtu... osakaasulla pelaa vähän paremmin mutta jos lyö lusikan lattiaan niin nykiminen alkaa ja kulku katkeaa :? mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Ares kirjoitti:Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...
juu varmaan... mutta kun auto ei ole minun :? enkä kyllä enään ton nykyisen eskortin jälkeen hoppiin sekaannukkaan 8)
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Tulppien kärkiväli. :wink:
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Bootsi kirjoitti:Tulppien kärkiväli. :wink:
katottu ja lyöty pienemmäksi...
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Ares kirjoitti:Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...
Kannattaisin tätä ehdotusta, vaikka sitten sille auton omistajalle. Kenties olisi jo säästänyt sen 20€...
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

jouni kirjoitti: Kannattaisin tätä ehdotusta, vaikka sitten sille auton omistajalle. Kenties olisi jo säästänyt sen 20€...
on tääkin ihme foorumi!!! jos jotain kysyy niin heti huudetaan pois, maksullisille sivuille :!: hävetkää :lol: veikkaamme pensa pumppua/suodatinta, pumppu pitää ihmeellistä sirinää ja ahdoille päästessä, paineen pers-säädöllä ei ole mitään merkitystä... kakku vaan loppuu :?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Hus hus ja lompakko vaan levälleen :lol:

Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.

Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. paskaa täynnä.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

jouni kirjoitti:Hus hus ja lompakko vaan levälleen :lol:

Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.

Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. ulostetta täynnä.
juu mittari on tulossa kun vaan saadaan siihen takavetosen jakotukki josta saadaan helpommin letku mittarille... tunnistinta on kanssa säädelty ja rassailtu, johdot on ehjät!! mutta kyllä epäillään että ongelma on bensapuolella :?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tavallinen ford mies ei uskalla antaa vinkkejä ettei mene vituralleen, katsos kun ford miehelle cossu on jumalasta heti seuraava :D
Focus 1.0 edition a6 2017
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

jaska74 kirjoitti:tavallinen ford mies ei uskalla antaa vinkkejä ettei mene vituralleen, katsos kun ford miehelle cossu on jumalasta heti seuraava :D
mutta voihan aina yrittää antaa neuvoja :lol: samanlaisia ne tuntuu olevan kaikki 80-90 luvun voortit, oli cossu tai ihan perus rissa :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Viesti Kirjoittaja overboost »

Pappa- igor kirjoitti:mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????
Cossuclubin "ilmaispuolelta" :wink:

Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

overboost kirjoitti: Cossuclubin "ilmaispuolelta" :wink:

Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?
bensa pumppua minäkin veikkaan, asento tunnistin on säädetty rakotulkin kanssa paikoilleen ja mapin letku on ehjä!! vika on tullut "autoon" pikku hiljaa ja pahentunut koko ajan :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Pumppu on helppo testata vaikkei ajaisikaan.
Kone käymään ja säätimestä alkaa kiristämään painetta lisää. Jos ei nouse yli 5bar niin pumppu on entinen. Tai sitten jos säätimestä ei saa tarpeeksi kiristettyä niin paluu letkua lyttyyn puristamalla saa paineet niin ylös kun pumppu vai pystyy tekemään.
gti golo palloilija
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ite kallistuisin vahvasti map:n puolelle, mutta jos kerran vaihdettu niin :? ... Onkos tämän uuden mapin toimivuus varmistettu?? Mitenkäs lambda??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Kessi kirjoitti:Ite kallistuisin vahvasti map:n puolelle, mutta jos kerran vaihdettu niin :? ... Onkos tämän uuden mapin toimivuus varmistettu?? Mitenkäs lambda??
bensanpaineet romahtaa kun kone lähtee ahtaan... säädettiin paineeks 7bar tyhjäkäynnillä ja ahdolla putoo alle 3:n baarin :? pumppu ja putsari uusiks :wink:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Pappa- igor kirjoitti:säädettiin paineeks 7bar tyhjäkäynnillä
Käykö se muka vielä tuolla paineella :shock: :D
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Btw. se orkkis bensapaineensäädin ei vissiin ihan hirveästi tykkää, että ruuvataan ihan tappiin. On tainnut joillain jäädä jumiin tjms.

Mites virtapuoli bensapumpulle, onko varmasti ok?
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

jouni kirjoitti:Btw. se orkkis bensapaineensäädin ei vissiin ihan hirveästi tykkää, että ruuvataan ihan tappiin. On tainnut joillain jäädä jumiin tjms.

Mites virtapuoli bensapumpulle, onko varmasti ok?
juu oli se kuulemma jumittanut hetken tappiin ruuvaksen jälkeen :lol: kyllä se hyvin kävi, sitä me ihmeteltiinkin... kyllä pumppu virtaa saa kun kerran pyörii jä surisee niin pirusti!! pitää meinaan semmosta meteliä että jää sian tappokin jo toiseks :? paska se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädin :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Pappa- igor kirjoitti: läjä se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädin :roll:
Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli" :? :twisted:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Kessi kirjoitti:Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli" :? :twisted:
juu mutta pumppu piti ihan normi paineillakin aika kovaa sirinää mutta paineen noston seurauksena vielä kovempaa, letku ei ole solmussa, sitä ei ole kuin n.30cm ja koko matka on näkyvissä!!! tallilla kävi toinen samanlainen riesa ja sen pumppu oli huomattavasti hiljaisempi :wink:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
xr4ti
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Huhti 2005 12:09

Viesti Kirjoittaja xr4ti »

tulpat ja jakaja rassattu jos ei vaihdettu niin vaihda suosiolla uudet tulpat
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

xr4ti kirjoitti:tulpat ja jakaja rassattu jos ei vaihdettu niin vaihda suosiolla uudet tulpat
tulossa on mutta ei ne silti pensanpaineisiin vaikuta :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Vastaa Viestiin