Kitkat vs Nastat
Kitkat vs Nastat
Minä otan talvikelillä ainakin nastat,ei mikään pie niin hyvin jäällä kun nastat.Kyllä kitka sohjoisella ja tälleen pitää mutta kun on keski talvi niin sitä ei paljoa pääsekkään kitkoilla kun nastathan ne uppoo jäähän.Kitkat pyörittää siinä päällä.
Anteeksi kirjoitus virheistä,jos sattui olemaan.
Anteeksi kirjoitus virheistä,jos sattui olemaan.
Tästä on aina hauska jauhaa
Nyt kun olen ajellut vuoden verran kitkoilla niin olen huomannut että kitka pitää jäällä, lumella, sohjossa yhtä hyvin kuin nasta. Ainoa missä kitkat selvästi häviää on märkä jää.
Kitkat on hiljaisemmat ja pehmeämmät kuin nastat, niillä on mukava ajaa. Sellaisia kelejä, että kitkoilla ei olisi pärjännyt ei ole vuoden sisään tullut. Pari kertaa on ollut sellaisia kelejä, että on täytynyt ajaa rajoituksien mukaan
Kun nuo kitkat on kuitenkin kohtuu hyväpitoiset renkaat, säästävät teitä, ympäristöa ja veromarkkoja niin luulenpa, että seuraavatkin renkaat on kitkat.
Nyt kun olen ajellut vuoden verran kitkoilla niin olen huomannut että kitka pitää jäällä, lumella, sohjossa yhtä hyvin kuin nasta. Ainoa missä kitkat selvästi häviää on märkä jää.
Kitkat on hiljaisemmat ja pehmeämmät kuin nastat, niillä on mukava ajaa. Sellaisia kelejä, että kitkoilla ei olisi pärjännyt ei ole vuoden sisään tullut. Pari kertaa on ollut sellaisia kelejä, että on täytynyt ajaa rajoituksien mukaan
Kun nuo kitkat on kuitenkin kohtuu hyväpitoiset renkaat, säästävät teitä, ympäristöa ja veromarkkoja niin luulenpa, että seuraavatkin renkaat on kitkat.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
En ole koskaan nähny näppäylähanskapintaisia renkaita enkä muuten jäänaskalipintaisiakaan...henu kirjoitti:nyt kun tämä topic lähti käyntiin ni vanhasta lainattuu
Jos olisi avannossa ja olisi mahdollisuus tarttua kitkarenkailla varustetun auton peräkoukkuun tai nastarengasauton niin ihan kumpi vaan kelpaisi...
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
- Mondeomies
-
Jos tämmöstä talvea pitää ensvuonna, niin kitkat olis parempi vaihtoehto. Kuluu noi nastat aika nopeesti ku ajelee paljaalla asfaltilla....jäällä ja lumella niillä kuuluisi ajaa. Kitkarenkailla ajelee vaikka missä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Juu, ja nastarenkaan terävin pito siinä vaiheessa kun nastoista puolet on poikennu/murtunu/haljennu/menny muuten vituuksi tai sitten vaan lennätetty toisten tuulilaseihin..lapazu kirjoitti:Kitkarenkaan terävin pito muuten katoaa jo ennen kuin pinnasta on hävinnyt puolet. Nastarenkaan pito säilyy pidempään tasaisena.
-
-
Kyllä ne kitkat on paremmat minun mielestä En usko että hyvät kitkat kuluu sen nopeammin kun saman merkin nastat.
Mutta jos kaikki ihmiset ajaisivat kitkoilla niin risteys alueet olisivat tosi vaarallisia kun ei olisi nastoja karhentamassa jäätä, joten kiitän ja kumarran nastarenkaiden käyttäjille, että saan ajella kitkarenkailla ja pitokin on pirun hyvä
Mutta jos kaikki ihmiset ajaisivat kitkoilla niin risteys alueet olisivat tosi vaarallisia kun ei olisi nastoja karhentamassa jäätä, joten kiitän ja kumarran nastarenkaiden käyttäjille, että saan ajella kitkarenkailla ja pitokin on pirun hyvä
fordi on hyvä niin kauan ku se kestää
focus 1,8 trend
focus 1,8 trend
-
Niin ja onpa tullu nokian testi radalla tullu testettua sekin että kun ajetaan jääradalla kilpaa samanlaisilla autoilla jossa toisessa on kitkat ja toisessa nastat, niin ei oikein saada eroja suuntaan tai toiseen. Ajotyyli on vain erinlainen 8)
Kuskit olivat siis ihantavallisia autoilijoita ja ajoivat molemmilla renkailla moneen kertaan.
Kuskit olivat siis ihantavallisia autoilijoita ja ajoivat molemmilla renkailla moneen kertaan.
fordi on hyvä niin kauan ku se kestää
focus 1,8 trend
focus 1,8 trend
Juu no tokihan niistä pinta kulahtaa nopsemmin kun nastoista, mulla tapas nastarenkaista aina kulahtaa nastat eikä niistä sen jälkeen ollukkaa mihinkään kun ei ne ilman nastoja pidä mitää..jype kirjoitti: en tiijä mutta mulla ainaki hakkapeliitta Q kitkat häviää silimissä... ja hakkapeliitta nastakumit on kestäny pitempään. johtuu vissii siitä et kitka on paljon pehmeempi
Tuntuu nuo Nokian Hakkapeliitta RSI kitkat menevän vielä toisenkin talven, ja kun ne oli jo talven ajetut ennestään ni se olis pitkä aika mun mittapuulla. Nastoilla en 3 talvea pärjäisi millää.
-
Tosi on että jarrutukset on jänniä,itte ajelin yhden talvenjaska74 kirjoitti: mulla oli pajerossa 33" mutiaiset ja äitiä tuli ikävä ekan kerran kun jarrutella piti
4WD Hiacella jossa kesärenkaat alla, liikkeelle pääsi ylämäkiinkin paremmin kuin nastoilla varustetuilla toisesta päästä vetävillä mutta pysähtyminen/hidastaminen piti aina suunnitella reilusti etukäteen
ei sieltä mitään junia t...