Mistä 1.6 Turbo kone

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kikiz
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Heinä 2006 19:06

Mistä 1.6 Turbo kone

Viesti Kirjoittaja kikiz »

Mistä vois lähteä metsästämään tälläistä 1.6 turbo moottoria+tarvittavat osat? Tulis -89 1.6 Orioniin. Mitähän pitäis muuttaa katsastukseen? Ja moottori sais mielelläään olla viritetty... :D :D n.200hv olis kiva... :D :D
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Milläs meinasit leimata 200hv orionin?
Escort 1.8 sport -97
kikiz
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Heinä 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kikiz »

Eikö se riitä että on kone RS-Turbosta ja kaikki tarvittavat muutokset tehty? Eihän katsastuksessa mitata tehoja? Ja ei ole edes katalysaattoria. Mikä voisi maksaa?? :D :D
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kyllä katsastusmees voi vaatia teholappuja jos hänellä on syytä epäillä että on tehoraja ylitetty..

mutta ne voi aina kiertää tavalla tai toisella.. :D

Briteissähän ne repii 1.6 CVH RS:ssästä 200hp lukemia.. rahaa se kyllä vaatii että saa kestämään sen..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
kikiz
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Heinä 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kikiz »

Mistähän tuollaista moottoria voisi kysellä? Ja onko Rs-turbossa suuria eroja 1.6 Orioniin? ja ehkäpä 200hv on vähän yliampuva... :D :D
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Jotta sen orionin saa katsastettua niin jarrut ja alustanosaa täytyy vaihtaa. Osta jostain mällätty RST ja vaihda siitä kamat orioniin.
Onhan noita ollu nettiautos myynnis.

Jälleenmyyntiarvo noilla RST eskoilla on nyt suurinpiirtein nolla että mitään et saa takaisin mitä siihen sijoitat, eikä tuo arvo tuosta nouse.

Vakiokoneeseen kun vaihtaa kunnon coolerin vähän isomman turbon ja efin niin ei se 200 niin kaukana ole. Ja jos oikein hyvin käy niin kytkin pitää, luultavasti ei.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mistä turboprojektista saisi muka rahansa takaisin..

en tiedä kuinka paljon on liikkeellä RST koneita, mutta varmana on hinnoissaan nekin. melkein parempi olisi alkaa kasaamaan sitä konetta palapalalta. niin itse ainakin tekisin, ja sit olisi todellakin se 200hp aika lähellä totuutta, varsinkin on tekis ZVH motin niin kestääkin..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Volmari kirjoitti:Briteissähän ne repii 1.6 CVH RS:ssästä 200hp lukemia..
Saa vielä reilun sata laittaa suosiolla lisää teholukuun :lol:.
kikiz
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Heinä 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kikiz »

Mitä tämä ZVH oikein meinaa? On varmaan jotain Ford kieltä jota en vielä ymmärrä :shock: On nimittäin tämä Ford elämä aika aluillaan :D
kikiz
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Heinä 2006 19:06

Viesti Kirjoittaja kikiz »

Tai onko Oulun seudulla jotain pajaa, joka voisi jeesiä oikeiden osien hankinnassa?
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Pitäisi olla helppo homma laittaa rst:n kone orioniin kun ovat samaa mallisarjaa.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kikiz kirjoitti:Mitä tämä ZVH oikein meinaa? On varmaan jotain Ford kieltä jota en vielä ymmärrä :shock: On nimittäin tämä Ford elämä aika aluillaan :D
ah, sori.. niin ZVH.. zeta tulee zetecistä ja HV CVH:sta. eli yhdistetään zetecin alakerta ja kansi olisi sitten tästä CVH:sta.

vaiko toiste päin.. no hybridi mikä hybridi..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

siipicossu kirjoitti:Pitäisi olla helppo homma laittaa rst:n kone orioniin kun ovat samaa mallisarjaa.
Juuri näin. Mistähän tuollainenkin linjaveto on tullut :wink: Ja teholappuja ei tarvita jos sinne laitetaan RST escon pannu sellaisenaan eikä vaan jotakin turbotettua 1.6cvh konetta. Ja 200hv saadaan reilusti rikki-poikki ihan vakiokoneella jos vaan välijäähdytin, putkisto ja moottorinohjaus on ok. Seuraaviksi pullonkauloiksi muodostuu näiden jälkeen ahdin ja veivien kestävyys. Sitten nokka-akseli + kansi. Noita 300hv koneitakin on tosiaan jo aika paljon, eikä niissä ole mitään amerikantemppuja tehty. Isompi ahdin ja hommat vaan tehty oikein jotta kestää sen 1.5-2.0 bar ahtoja.
Vastaa Viestiin