Sierran takakaarista

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Sierran takakaarista

Viesti Kirjoittaja Henna »

Eli pitäis saada joskus korjattua projektista takakaaret jotka on enimmäkseen sisäpuolelta ruostuneet, näytti aikaisemmin kuin ei olis mitään ruostetta kun oli ne muovipalat päällä(xr4) mut yllätys tuli kun ne otti pois... ja nyt mietinkin et mikähän tuo osa sit mahtaa olla, takasisäkehäkö? Ja ulkopuolinen kaari sitte takakehä? Ja onko noita kaaria aloittelijan kuinka vaikea hitsailla? Itse en meinannut mut velipoika varmaankin hitsaa, ja ei ole hänkään pahemmin hitsaillut muuta kun just oman autonsa helmapellit ja jotain pikkujuttuja aiemmin. Itse en uskalla moisia yrittää kun mun hitsaukset on jäänyt kokeiluasteelle ja tuli niin komeeta jälkeä et oksat pois.. Kiitollisena jään oottelemaan vastauksia. Kaikki mahdollinen tieto ois hyväks, kun tahtois et se tehdään kunnolla. :roll:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Itse korjailin tuohon projektiin takakaaret leikkaamalla uudesta ylikokoisen palan ja piirtämällä siitä peltiin jäljet. Ohuella laikalla sain suht siististi mädäntyneen palan pois. Huomioi laikan paksuus kun leikkaat. Uusi pelti/kaari sitten vähän kerrallaan hitsaamalla sieltä täältä, eli ei yhteen putkeen, ettei vetele.. Kaikissa korjauspalojen hitsailuissa olisi hyvä tehdä ns. 100% sauma . Sauman jälkikäsittely on sitten itsestään kiinni. Hiotun päälle joko kittiä tai tinaa. Jälkimmäinen on taas työläämpi, mutta projekteissa suotavaa jos tekee itselleen sitä harrasteautoa.

Ensikertalainenkin onnistuu lähes aina kun muistaa taikasanan..

Sen minkä pelti heittää, kitti peittää... :D
XR3i
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Ps. ei kannata ottaa noista mun ohjeista sitä fiilistä, että näin mä sen teen, vaan varmaan on olemassa enemmän AMMATTILAISTEN oikeita ohjeita. :D
XR3i
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Juu kyllähän täs itekii tietää noi perusjutut mitä pitää tehdä ja miten mut en silti ite uskaltais ruveta tekemään, tuskin tulis samanlaisia molemmilta puolilta. :D Vissiin noi tarvikepellit on vähän eri mallisiakin kun sierran kaaret kuuluis olla, tohon mun toiseen romuun yks tutun tuttu ammattilainen hitsas kaaret ja ei ne samanlaisilta mun mielestä näytä kuin ennen. No oli miten oli... enkä tuosta xr-kopiostakaan tiedä mitä siitä tulee ja koska vai tuleeko mitään, aika näyttää. Jos tulee niin kunhan sais siihen kuntoon ettei ihan heti vuoden sisällä rupea pukkaamaan kukkaa joka nurkasta. :shock:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kyllä ne tarvike kaaret ihan hyvin sopii. Saattaahan olla, että kun sielä hermostuksissaan tehdään hommia niin ei sovi ja muodotkin saattaa vähän muuttua. Tietysti eihän niitten kaarien samalta kuulu näyttääkään kuin ennen :lol: Ruostettahan sitä lähdettiin korjaamaan ;)
Vastaa Viestiin