Väännöt kateissa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Väännöt kateissa?

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Olen kuullu, että 2.0iS sierrassa olisi alhaalta vääntävä kone, mutta ei kyllä siltä tunnu. Alle kahden ja puolen tonnin kierroksilla ei toivoakaan yrittää kiihdyttää. Jos painaa enemmän kaasua matalilla kierroksilla, koko auto tärisee... Pakko kierättää aina melkein 4 tonniin että voi heittää seuraavan vaihteen tupaan (5-vaihteinenkin vielä). Puristukset ainakin on kohdillaan (noin 16 baria joka pytyssä). Ei kyllä muutenkaan tunnu liikkuvan niku 2-litrasen pitäisi. Ikävä ajaa ku pitää revitellä tollei... :(
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

No niin no... toisten mielestä tehokas on toisten mielestä purkka tukas...
Kyseessä (olettaisin että puhutaan mk1 is:stä) kuintenkin vain 115hv (uutena) ja ikää tommoset 20 vuotta, ettei siellä varmaan kaikki hevot enää oo tallella.
Paha lähteä arvailemaan nuosta vinkeistä.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

kokeile puhdistaa ilmamäärämittari mulla auttoi omassa silloin kun iS oli alla..

sit vois tarkistaa tulpat,virranjakaja, tulpanjohdot, sytytys ennakko ja jos en ihan väärin muista niin laturin maadoitus aiheuttaa ongelmia jos se on hapettunut..

tosiaan kone oli vääntävä ja jos auto toimii niin ripeä peli pitäs olla..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mäkin veikkaisin sytytysennakkoa...mulla on parissa viimesessä jakohihnan vaihdossa, tässä ja yhessä toisessa autossa, korjaaja kattellu simmottella vilkkulampulla sitä hihnaa ja samalla vähän kääntäny sitä virranjakajaa eri asentoon ja aina paremmaks on menny....nii ettei sullakin se sytytys olis vähän myöhäsellä... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Pitääpä tarkistaa se sytytyksen ajoitus. Aika lailla kaikki muu edellä mainittu on jo tehty, lukuunottamatta virranjakajan kantta ja tulpanjohtoja. Ilmotan sitte ku oon saanu noi aikaseks. Kiitoksia vinkeistä!
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Nyt on virranjakajan kansi ja tulpan johdot vaihdettu ja sytytys säädetty. Hieman parani, mutta alavääntöä ei vieläkään tunnu olevan tarpeeksi. Kulutuskin on kaupunkiajossa törkeän korkealla (n. 15l/100km).
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Mites onko säädöt kohillaan (Seos) ym
Jaksaako sutii ykkösellä,kakkosella....
Mites ootko kokeillu puhdistaa ruiskun suuttimii (erinäisiä aineita)
muuta en nyt keksi..koita saada kuntoon
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Tyhjäkäyntiseos on laitettu kohilleen, muuten ei oo ollu mahdollista laittaa seoksia. Kummallista, kun kierrokset on matalalla (alle 2,5 tuhatta) ja lisää vähänkään liikaa kaasua, niin koko auto tärisee. Normaalistihan sen pitäis lähteä hiljalleen kiihtymään. En oo mitään lisäaineita käyttäny. Voiko muka olla siitä kiinni, että suuttimet tukossa? Tekeekö ne aineet mitään ihmeitä, onko kokemuksia? Yläkierroksilla tehot on kyllä kohillaan ja kulkeekin ihan mukavasti.
MikaPoika
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Helmi 2007 11:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja MikaPoika »

Onhan noita aineita bensaan sekaan laitettavia ja puhdistaa (liuottaa ) paskaa pois.. Löytyy vaikkapa citymarketistaki! :D jtn 7e
MK II 2.0 i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Venttiilit säädöissään ??

Kyllä pitäisi nätisti ajaen alle kympin mennä kaupungissa ja ainakin tuolla mk2 ekkerillä samalla koneella löytyi vääntöä ihan tarpeeksi. Jyrkkään mäkeenkin kiihtyi pienellä vedolla kolmosella lähes tyhjäkäyntikierroksilta (vauhtia reilu juoksuvauhti)
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Iskin pullon jotai sellasta suutinkliineriä tankkiin ja ajelin jonkun aikaa. Tuli selkeesti lisää tehoa ja vääntöä, mutta tärinä ei vieläkään poistunut. Eihän ne aineet mitään ihmeitä tee, eli pitää kaiketi käydä putsauttamassa ne suuttimet jossain liikkeessä tai uusia kokonaan. Minkähän hintasia ne on?
Venttiilit on kyllä säädetty oikeille välyksille.
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

VesQ kirjoitti:Venttiilit säädöissään ??

Kyllä pitäisi nätisti ajaen alle kympin mennä kaupungissa ja ainakin tuolla mk2 ekkerillä samalla koneella löytyi vääntöä ihan tarpeeksi. Jyrkkään mäkeenkin kiihtyi pienellä vedolla kolmosella lähes tyhjäkäyntikierroksilta (vauhtia reilu juoksuvauhti)
Kuulostaa oireet just siltä, mihin VesQ:n resepti tepsisi.
lähtee kuin lehmä makuulta
Vastaa Viestiin