turbon paluukierto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

turbon paluukierto

Viesti Kirjoittaja evolution »

ajattelin kysäistä minkä kokosta öljyn paluu putkea porukka on laittanut noihin turboihin.

omassani tarttisi suurentaa mutta en viitti ostaa osia ennen ku kuulee muittenkin kokemuksia
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

tommonen kymppi millinen riittää mainiosti :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös se niin oo hyvä että samankokosta tai pykälää isompaa kuin mitä turbon päässä lähtö on
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

se turbon lähtö on 16mm. että siinä sitä taivuttelemista onkin ku kupariputkesta meinasin tehdä.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kupari on onneks halpaa ja valmiita mutkia löytyy joka lähtöön :mrgreen: :mrgreen: Muuta ku paikalliseen rautakauppaan vierailulle!!.. :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

VesQ kirjoitti:Eikös se niin oo hyvä että samankokosta tai pykälää isompaa kuin mitä turbon päässä lähtö on
juurikin näin se olla pitää.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

turbiiniriesa kirjoitti: juurikin näin se olla pitää.
ei estä se putki sitten sitä öljyn kiertoa :)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

niin iso kuin mahdollista, mulla on 19mm se paluu letku..
Niksa80
Viestit: 61
Liittynyt: 03 Helmi 2005 19:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Niksa80 »

evolution kirjoitti:se turbon lähtö on 16mm. että siinä sitä taivuttelemista onkin ku kupariputkesta meinasin tehdä.
No, eipä ole vaikeaa jos on asetyleeni/happi pullot ja pillit..
Hehkutat ja muokkaat varovasti.
Tämä tuli sitten LV-asentajan sormista.
Millää kynäkosaanilla ei kannata edes alottaa hehkutusta..
Hehkutuksen jälkeen kupari on pehmeää myös kylmänä eli kysäseppäs jostai putkiliikkeestä että hehkuttaiskos ne sen putken sulle valmiiksi..
Simppeliä. Ja myyhän joku honkkari putkitaivutintakin pilkkahintaan ja silloinkin noin iso CU-putki tarttee hehkutusta..
Ja kupariputken koko on tuossa välissä sitte joko 15mm tai 18mm.
16mm putkee ei ole sitte lainkaa. 8)
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tänään kävin hakemassa 18mm kupariputkea(sisältä ton 16mm).
sitte vielä paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tarttui mukaan 16mm reijällä olevia helmi liittimiä ja muutama läpivienti, joten eiköhän noista jotain saa aikaan.

täytyy vaan repiä öljypohja pois että saa ton läpiviennin siihen kylkeen kiinni

joo kyllä löytyy noi kaasupotut tallista, mutta ymmärsinkö oikein että se putki on pehmeetä vielä kylmänäkin kun sen on vaan hehkuttanu ensin kunnolla
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu kun sen hehkuttaa punaiseksi niin se jää pehmeäksi, olikohan niin ettei sitä saannut lämmityksen jälkeen jäähdyttää (vesi) vai oliko niin että piti heittää johonkin veteen

Kuparipeltiä kun muotoilee niin punaseks ja alkaa muotoutua, tosin sitten kun sitä aikansa naputtelee vaikka vasaralla niin jonkun ajan päästä se taas "kovettuu", siihen auttaa taas uusi lämmitys
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Kyllä pitäisi riittää eihän se kossussakaa öljynpaluuputki öljypohjassa ole kuin sisämitaltaan 14mm.
Old ford never die they just go faster.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:tänään kävin hakemassa 18mm kupariputkea(sisältä ton 16mm).
sitte vielä paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tarttui mukaan 16mm reijällä olevia helmi liittimiä ja muutama läpivienti, joten eiköhän noista jotain saa aikaan.

täytyy vaan repiä öljypohja pois että saa ton läpiviennin siihen kylkeen kiinni

joo kyllä löytyy noi kaasupotut tallista, mutta ymmärsinkö oikein että se putki on pehmeetä vielä kylmänäkin kun sen on vaan hehkuttanu ensin kunnolla
jos sulla on 205 lohko niin mikset laita sitä suoraan siihen lohkossa olevaan öljynpaluureikään ? pultti pois ja nippa tilalle. ?
Niksa80
Viestit: 61
Liittynyt: 03 Helmi 2005 19:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Niksa80 »

VesQ kirjoitti:Juu kun sen hehkuttaa punaiseksi niin se jää pehmeäksi, olikohan niin ettei sitä saannut lämmityksen jälkeen jäähdyttää (vesi) vai oliko niin että piti heittää johonkin veteen

Kuparipeltiä kun muotoilee niin punaseks ja alkaa muotoutua, tosin sitten kun sitä aikansa naputtelee vaikka vasaralla niin jonkun ajan päästä se taas "kovettuu", siihen auttaa taas uusi lämmitys
Voi muokata ihan kuumana (jos näpit kestää) tai ihan kylmänä...
LV-asentaja edelleen puhuu.. 8)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ja välttää yli 90asteen mutkia :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

lohko on 205 mutta ku siihen reikään mikä siinä on ni saa max.10mm reiällä olevan putken
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Ei pidä paikkaansa samalla kierteellä mikä siinä lohkossa on 3/8 saa sisä mitaltaan 13mm oleva putken.
Old ford never die they just go faster.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

aivan sama kumpaa kokoa saa silti on liian pientä.

toi mittaa on se mihin sen liittimen yritin porata mutta ku se on kartio ni ei mielestäni voi tehdä niin isoa läpeä :?:
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Kuristuu se kossussakin öljy pohjassa 11mm
Old ford never die they just go faster.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sehän on siinä oikein turboa varten, joten eiköhän se passaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

jos on liian pieni reikä ni sitä voi yleensä suurentaa :D
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo, tuo riippuu kupariputkesta, kieppitavaraa voi "löijätä" ja sitten taivutella aika vapaasti, hyvä olla kuitenkin "sapluuna" tiukissa mutkissa! :D "Tankotavaraa" on sitten jo vaikeampi väännellä! :shock:
Vastaa Viestiin