Väännöt kateissa?
Väännöt kateissa?
Olen kuullu, että 2.0iS sierrassa olisi alhaalta vääntävä kone, mutta ei kyllä siltä tunnu. Alle kahden ja puolen tonnin kierroksilla ei toivoakaan yrittää kiihdyttää. Jos painaa enemmän kaasua matalilla kierroksilla, koko auto tärisee... Pakko kierättää aina melkein 4 tonniin että voi heittää seuraavan vaihteen tupaan (5-vaihteinenkin vielä). Puristukset ainakin on kohdillaan (noin 16 baria joka pytyssä). Ei kyllä muutenkaan tunnu liikkuvan niku 2-litrasen pitäisi. Ikävä ajaa ku pitää revitellä tollei...
kokeile puhdistaa ilmamäärämittari mulla auttoi omassa silloin kun iS oli alla..
sit vois tarkistaa tulpat,virranjakaja, tulpanjohdot, sytytys ennakko ja jos en ihan väärin muista niin laturin maadoitus aiheuttaa ongelmia jos se on hapettunut..
tosiaan kone oli vääntävä ja jos auto toimii niin ripeä peli pitäs olla..
sit vois tarkistaa tulpat,virranjakaja, tulpanjohdot, sytytys ennakko ja jos en ihan väärin muista niin laturin maadoitus aiheuttaa ongelmia jos se on hapettunut..
tosiaan kone oli vääntävä ja jos auto toimii niin ripeä peli pitäs olla..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mäkin veikkaisin sytytysennakkoa...mulla on parissa viimesessä jakohihnan vaihdossa, tässä ja yhessä toisessa autossa, korjaaja kattellu simmottella vilkkulampulla sitä hihnaa ja samalla vähän kääntäny sitä virranjakajaa eri asentoon ja aina paremmaks on menny....nii ettei sullakin se sytytys olis vähän myöhäsellä...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Mites onko säädöt kohillaan (Seos) ym
Jaksaako sutii ykkösellä,kakkosella....
Mites ootko kokeillu puhdistaa ruiskun suuttimii (erinäisiä aineita)
muuta en nyt keksi..koita saada kuntoon
Jaksaako sutii ykkösellä,kakkosella....
Mites ootko kokeillu puhdistaa ruiskun suuttimii (erinäisiä aineita)
muuta en nyt keksi..koita saada kuntoon
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Tyhjäkäyntiseos on laitettu kohilleen, muuten ei oo ollu mahdollista laittaa seoksia. Kummallista, kun kierrokset on matalalla (alle 2,5 tuhatta) ja lisää vähänkään liikaa kaasua, niin koko auto tärisee. Normaalistihan sen pitäis lähteä hiljalleen kiihtymään. En oo mitään lisäaineita käyttäny. Voiko muka olla siitä kiinni, että suuttimet tukossa? Tekeekö ne aineet mitään ihmeitä, onko kokemuksia? Yläkierroksilla tehot on kyllä kohillaan ja kulkeekin ihan mukavasti.
Iskin pullon jotai sellasta suutinkliineriä tankkiin ja ajelin jonkun aikaa. Tuli selkeesti lisää tehoa ja vääntöä, mutta tärinä ei vieläkään poistunut. Eihän ne aineet mitään ihmeitä tee, eli pitää kaiketi käydä putsauttamassa ne suuttimet jossain liikkeessä tai uusia kokonaan. Minkähän hintasia ne on?
Venttiilit on kyllä säädetty oikeille välyksille.
Venttiilit on kyllä säädetty oikeille välyksille.
Kuulostaa oireet just siltä, mihin VesQ:n resepti tepsisi.VesQ kirjoitti:Venttiilit säädöissään ??
Kyllä pitäisi nätisti ajaen alle kympin mennä kaupungissa ja ainakin tuolla mk2 ekkerillä samalla koneella löytyi vääntöä ihan tarpeeksi. Jyrkkään mäkeenkin kiihtyi pienellä vedolla kolmosella lähes tyhjäkäyntikierroksilta (vauhtia reilu juoksuvauhti)
lähtee kuin lehmä makuulta