Etuspoileri

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Mikael.Kommio
Viestit: 23
Liittynyt: 04 Huhti 2005 13:14

Etuspoileri

Viesti Kirjoittaja Mikael.Kommio »

Elikkäs...mikähän ois fiksuin konsti korjata spoileri kun emäntä karautti kivetykseen ja meni poikki...et onnistuuko kolvilla sulattamalla ja kuiduttamalla takaa..spoikka on muovinen.. :( :D
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Etuspoileri

Viesti Kirjoittaja henu »

Mikael.Kommio kirjoitti:Elikkäs...mikähän ois fiksuin konsti korjata spoileri kun emäntä karautti kivetykseen ja meni poikki...et onnistuuko kolvilla sulattamalla ja kuiduttamalla takaa..spoikka on muovinen.. :( :D
no varmaan just jotenkii tolleen eli ekaks sulattaa kolvilla yhteen jos onnistuu ja sit karhennus ja kuitua + pakkelit jne...
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tuolla jossain toisella foorumilla puhuttiin, että tämmösiin korjauksiin pitäis/kannattais käyttää semmosta muovitsausta tai muovihitsaajaa siis ammattiliikettä.
Miten se sitten menee, ketä ja missä niitä semmosia on ja mitä ne maksaa, ni ei oo tietoo...,
googlesta vois löytyy lisää asiasta :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

tursas kirjoitti:Tuolla jossain toisella foorumilla puhuttiin, että tämmösiin korjauksiin pitäis/kannattais käyttää semmosta muovitsausta tai muovihitsaajaa siis ammattiliikettä.
Miten se sitten menee, ketä ja missä niitä semmosia on ja mitä ne maksaa, ni ei oo tietoo...,
googlesta vois löytyy lisää asiasta :roll:
nii varmaan vois olla fiksuin mut itellä kokemuksia yhestä puskurista mitä piti kaventaa ni iha kolvilla turasin yhteen ja kuitua taakse jne jne...hyvin kesti pari vuotta ympärivuotisessa käytössä vaik ryykki melkein jokapäivä kanttareihin sunmuihin esteisiin ja on itseasiassa vieläkin kunnossa mut ei keulalla enää
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Haeskelin aikani kuluks netistä, että mitä ne siinä muovihitsauksessa (plastic welding)oikein tekee:
Tossa yks pikkupätkä:
http://www.bak-ag.com/video/weldmaxnew_56.asf
Ja tuolla lisää:
http://www.plasticweldingschool.org/

...mielenkiintosta, nopeesti se käy ku osaa ja on laitteet.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
racer_
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Loka 2005 20:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja racer_ »

Ite korjasin puskurin että laitoin irronneen/haljenneen palan kohdalleen ja kolvilla painelin siitä saumasta. ja kun osa on paikallaan ni löin lasikuitukittiä niskaan ja hionta päälle.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Käytännössä sama idea tuossa muovin hitsauksessa, kuin missä tahansa muussakin hitsauksessa, eli kappaleet pyrittävä liittämään toisiinsa koko ainevahvuudeltaan ja tarvittaessa lisätään ainetta.. Lisättävän muovin tars olla seokseltaan sama, eli esim puskuria hitsattaessa, jos joutuu ainetta lisäämään juotos kohtaan, ni nappaa palan muovia jostakin puskurin piiloon jäävästä osasta ja sulattelee sitä sit siihen saumaan... ite oon perus kolvilla tökötellyt ja hyvin on aina kestänyt, kunhan vaan tosiaa jaksaa sulattaa sauman riittävän hyvin, eikä vaan vähän pinnasta taputtele...

Lasikuitu ja muovi eivät ole loppupeleissä parhaita kavereita... Kuitu pyrkii paukkumaan irti, jos joutuu kovaan vääntöön.. Toki huolelline karhennus vähän auttaa :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Kuumailma puhallin ja siihen pikku pilli päähän niin saa paremmin kestävän lopputuloksen kun muovi sulaa isommalta alueelta.
Sulanneet muovit voi vaikka tasoittaa/sekottaa puusta tehdyllä "lusikalla"
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ja ennen kuin edes kysyt niin totesin sen että tavallinen autopakkeli kestää aika paljon viäntelyä ja kiäntelyä ennenkuin pettää..

kokeilin just kesällä vanhaan ABS-muovi puskuriin piruuttani, sen repimisen jälkeen oli copperfieldin taikatemput aika lällyjä :shock:
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin