Yleistä rateista ja keskiöistä
normaalissa pyöränkulmiensäädössäkin ohjauspyörän asento muuttuu helposti 5-10 astetta, mikäli ohjauspyörää ei keskitetä ja säätöjä suoriteta ohjauspyöränasennon mukaan.
kaarrekulmien eroihin vaikuttaa enempi alustankallistelu, toinenpuoli keventyy kun toiselle tulee lisää painoa
kaarrekulmien eroihin vaikuttaa enempi alustankallistelu, toinenpuoli keventyy kun toiselle tulee lisää painoa
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
No juu menee hieman pikkutarkaksi mutta esim mk2 ekkerissä kun nostaa/laskee keulaa 2cm niin auraus/haritus muuttuu about 10-15mm vanteen reunoista mitattuna eli kyllä sen huomaa ihan kunnolla jos on jo 1.5cm varpaat sisään tai ulos
Totta pieniä heittoja voi säätää raidetangoistakin mutta mielessä oli vaan että sierrassahan taisi olla se 6 kulman boori niin siitä tuleekin jo aikasta paljon säädettävää jos heittää pykälän
Totta pieniä heittoja voi säätää raidetangoistakin mutta mielessä oli vaan että sierrassahan taisi olla se 6 kulman boori niin siitä tuleekin jo aikasta paljon säädettävää jos heittää pykälän
aika jyrkässä kulmassa pitää raidetangot olla nuin suureen aurausmuutokseen, eikös se tee 4cm +30mm. raidetangot saisivat olla suorassa alustanlepokorkeudessa.VesQ kirjoitti:No juu menee hieman pikkutarkaksi mutta esim mk2 ekkerissä kun nostaa/laskee keulaa 2cm niin auraus/haritus muuttuu about 10-15mm vanteen reunoista mitattuna eli kyllä sen huomaa ihan kunnolla jos on jo 1.5cm varpaat sisään tai ulos
Totta pieniä heittoja voi säätää raidetangoistakin mutta mielessä oli vaan että sierrassahan taisi olla se 6 kulman boori niin siitä tuleekin jo aikasta paljon säädettävää jos heittää pykälän
puolen pykälän heitto tarvii säätää
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
No tuo oma ekkeri on nyt ohcn ja kynäjousien johdosta aika tarkaan 2cm vakiota matalampi keulasta niin silti raidetangot on aika reilusti alaviistossa (siis hammastanko ylempänä kuin pyörännapa. Jos keulan nostaa vakiokorkeudelle niin ne ovat vielä enemmän kulmassa ja muutosta tapahtuu vielä enemmän
Elikkä sisäänpäin joustossa haritus lisääntyy aika reilusti koska hammastanko akselin etupuolella
Elikkä sisäänpäin joustossa haritus lisääntyy aika reilusti koska hammastanko akselin etupuolella
Johan täällä oli asiaa aiheesta, mutta täytyy nyt vielä tyhmän kysellä=)
eli ostin tossa eilen kaverilta kunnon ralliratin (ollut kuulemma datsunissa kiinni...) ja nyt aattelin, josko sen vois laittaa sit Sierraan kiinni. Jonkinmoisen keskiön siis ilmeisesti tarvitsee? Ja onko ratit yleismallisia, että käyvät merkkiin kuin merkkiin? Ja entäpä vakioratin irroitus?
Neuvoja tartteis, kun en tosiaan yhtään tiedä näistä rattijutuista....
eli ostin tossa eilen kaverilta kunnon ralliratin (ollut kuulemma datsunissa kiinni...) ja nyt aattelin, josko sen vois laittaa sit Sierraan kiinni. Jonkinmoisen keskiön siis ilmeisesti tarvitsee? Ja onko ratit yleismallisia, että käyvät merkkiin kuin merkkiin? Ja entäpä vakioratin irroitus?
Neuvoja tartteis, kun en tosiaan yhtään tiedä näistä rattijutuista....
Takaveto - yliveto!
Jos joku kaipaa 6x74 pulttijaolla olevaa keskiötä niin sitten käy ainakin Momon keskiöt joita saa hm-osatuonti.fi, maksaa alle 50e
Jos tuo tieto ei riitä niin pitää etsiä sellainen varaosaputka joka tilaa kamaa Motoralilta niin sieltä saa ratin keskiöitä joissa on kaksi eri pulttijakoa, siinä alkaa olemaan jo melko hyvä onnistumisprosentti jos pitää arvioilta vetää.
Näin lomalla sitä ei kyllä muista mitkä ne pulttijaot on.
Jos tuo tieto ei riitä niin pitää etsiä sellainen varaosaputka joka tilaa kamaa Motoralilta niin sieltä saa ratin keskiöitä joissa on kaksi eri pulttijakoa, siinä alkaa olemaan jo melko hyvä onnistumisprosentti jos pitää arvioilta vetää.
Näin lomalla sitä ei kyllä muista mitkä ne pulttijaot on.
Aihe käsittelee ratteja, joten kyllä tämä tähän topikkiin kuuluu. On ihan pakko laittaa. Eli tommonen tuli hommattuu, että ei sormet jäätys aamulla. http://koti.mbnet.fi/tuskala/sierra/Tuninkia-_-.JPG
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92