Sierran tyhjäkäynti oikkuilee
Sierran tyhjäkäynti oikkuilee
Mistä mahtanee johtua, kun käy tyhjäkäyntiä, niin käy todella pienillä kierroksilla ja välillä meinaa sammua ja joskus sammuukin. Ja ne kierrokset heittelee myös aikalailla, mutta suurimman ajan ne on ihan matalalla ja huojuvat siinä. Tulat ja ilmanputsari on jo vaihdettu ja virranjakaja putsattu. Auto on '93 2 litrainen ruisku Sierra.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
No sieltä kauttahan se saa lisää ilmaa jos et tuki sen alipaineletkun liitintä.
Eli saattais hyvinkin olla tyhjäkäyntivena mikä sohlaa.
Tossa hakutulokset sanalla tyhjäkäynti:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Sieltä selailemaan
Ja tossa tulokset kun hakusanaan lisätään venttiili:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Eli saattais hyvinkin olla tyhjäkäyntivena mikä sohlaa.
Tossa hakutulokset sanalla tyhjäkäynti:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Sieltä selailemaan
Ja tossa tulokset kun hakusanaan lisätään venttiili:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mulla ainakin sierrassa vuotaa alipaineletku joka menee jarruille. Tai siis se on juuresta poikki ja siin on sellanen "purkkapatentti" teipillä. Sen kanssa on aina ongelmia jos se lähtee irti ja sen joutuu laittaa takas, sit on tyhjäkäynti sekasi. Se kyllä korjaantuu ajan myötä yleensä.
Kannattaa tarkastaa ettei letku vuoda mistään kohtaa josta johtuis paineen vaihtelu imusarjassa joka taas vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Kannattaa heiluttaa sitä ja kokeilla miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
Ja jos nyt puhutaan samasta letkusta tai oikeastaan putkesta, niin se ei käsittääkseni pitäisi lähteä irti kovinkaan helposti.
Kannattaa tarkastaa ettei letku vuoda mistään kohtaa josta johtuis paineen vaihtelu imusarjassa joka taas vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Kannattaa heiluttaa sitä ja kokeilla miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
Ja jos nyt puhutaan samasta letkusta tai oikeastaan putkesta, niin se ei käsittääkseni pitäisi lähteä irti kovinkaan helposti.
Sierra 2.0 Dohc -92
Ei muuten toimi nuo sun linkitTeRoK kirjoitti:No sieltä kauttahan se saa lisää ilmaa jos et tuki sen alipaineletkun liitintä.
Eli saattais hyvinkin olla tyhjäkäyntivena mikä sohlaa.
Tossa hakutulokset sanalla tyhjäkäynti:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Sieltä selailemaan
Ja tossa tulokset kun hakusanaan lisätään venttiili:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Edit: Niin ja piti sanomani että tuossa mun sierrassa on myös silloin tällöin vastaavat oireet eli tyhjäkäynti putoaa tosi alhaalle. Mutta kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika häviää, tuskin kuitenkaan sama vika.. Veikkaisin sitä kaasuläpänasentoanturia, itselläni se ainakin aiheutti myös vastaavia oireita kun ei liitin ilmeisesti yhdistänyt kunnolla. Koita ottaa siltä anturilta johto irti ja katso miten vaikuttaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ootteko kokeillu puhdistella sen pikkuisen ilma (mikälie anturi,mittari nyt onkaan) joka sijaitsee sielä kone huoneessa vasemmassa reunassa edestäpäin katsottuna mihin menee yksi pieni letku ja sähköpiuhat yksi liitin,semmonen musta n.5cm * 5cm kokoinen rasia niin siintä se johtoliitin. mulla oli omassa dohcissa samat oireet tyhjäkäynti röplätti välillä jossain 500rpm kohdalla ja ajossa kun kytkintä painoi niin yleensä sammui ja kun niitä alipaine letkuja rumppas irti niin toimi paremmin mut veti ihan höpönä ilmaa siitä letkusta.mutta sen liittimen kun putsasin ja laitoin vaseliinia niin johan rupes toimimaan eikä tarvinnu muuta tehä sen jälkeen.voortilla sanoivat kun ei meinannut päästöistä mennä läpi että se voi käydä jollain varaohjelmalla mikä ajautuu päälle kun joku tunnistin ei toimi kunnolla,mutta ei nekään äkkiseltää osannut sanoa missä se vika silloin oli mutta itse kokeilemallal löysin vian ja korjaus ei ollukaan kauhean kallista.
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Kokeilin tuota samaa omaani, kun taas tänään tyhjäkäynti sekoili. Ei vissiin tykännyt paineilmasta koska tyhjäkäynti jäi pysyvästi sinne 400rmp:n tienoille. Vaihdoin sitten vanhasta koneesta varmasti toimivan mötikän siihen tilalle ja kyllä tuli nyt hyvä tyhjäkäynti putoaa aina nopeasti ja suoraan siihen noin 900 kiekkaan ilman mitään sekoiluja.Jukkiss kirjoitti:Mulla oli aivan samaa vikaa, nappasin suutinrungosta olevan letkun pois (paineensäädin?) Tyhjäkäynti normalisotui. Paineilmaa 7 baria paineensäätimeen niin joha alko toimia, kalvo vissii jumissa?
Voisko muuten joku valaista mikä sen alipainekellon tai mikä lie tarkoitus on, siitä mötikästähän lähtee bensanpaluuletku, joten sääteleekö se silloin alipaineella takaisin tankkiin palaavan bensan määrää?? Vai käsitinkö sen tarkoituksen ihan päin... Ajattelin vain että olisiko siinä ollut syy myös 1.5 litraa/100km normaalia suurempaan bensankulutukseen, mitä oli edellisellä moottorilla
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/