Megasquirt topicci
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Olen laittanut sinnekin kysymystä ja juotoksia mittailinkin jo, mutta ottaa vaan maihin, vaikka pariin kertaan imurilla poistin tinat ja tinasin uudestaan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Squirttia ajattelin omaankin riesaan laittaa ja tuli tehtyä foordispesifinen kytkis. Menee sierraan suoraan alkuperäisen tilalle + muuta heebeliä kiinni.
Neloskoneeseen hukkis, digitaaliotot optoilla, lähdöt darlingtonverkolla/tehofeteillä ym.
MAP voi olla boksissa tai konehuoneessa. Sierrassa ajattelin laittaa sen maffin liittimeen sekä määrämittarissa olevan lämpöanturin johdon imusarjan anturiin. Piuhanveto minimiin..
Liittimet mallia riviliitin; en ala heikkoja D-liittimiä väkertämään kun noi virratkin on eri luokkaa. Tarvittaessa sen voi pultata koteloon mihin haluaa ja vetää johdot levyltä.
Tässä vaiheessa pelkkä kytkis, levyä aletaan surraamaan seuraavaksi.
Neloskoneeseen hukkis, digitaaliotot optoilla, lähdöt darlingtonverkolla/tehofeteillä ym.
MAP voi olla boksissa tai konehuoneessa. Sierrassa ajattelin laittaa sen maffin liittimeen sekä määrämittarissa olevan lämpöanturin johdon imusarjan anturiin. Piuhanveto minimiin..
Liittimet mallia riviliitin; en ala heikkoja D-liittimiä väkertämään kun noi virratkin on eri luokkaa. Tarvittaessa sen voi pultata koteloon mihin haluaa ja vetää johdot levyltä.
Tässä vaiheessa pelkkä kytkis, levyä aletaan surraamaan seuraavaksi.
Viimeksi muokannut j-k, 01 Loka 2006 14:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Dodiin
Tuli tuossa itsekkin hommattua tuo ruuttaa ja vähän muitakin romuja
Kasaus mennyt muuten ihan ok mutta nyt tulikin pieni onkelma
Minkä näköisiä ovat kondensaattorit C11 ja C20 ??
Osaluettelon mukaan KERKO 10nF 50V R5 ja merkinnäksi laitettu 10n
2kpl pitäisi olla mutta ei tahdo löytyä ainottakaan
Eli jos jollain olisi tarkkaa kuvaa tai osaisi selittää oikeen hyvin ni olisi hyvä
Tuli tuossa itsekkin hommattua tuo ruuttaa ja vähän muitakin romuja
Kasaus mennyt muuten ihan ok mutta nyt tulikin pieni onkelma
Minkä näköisiä ovat kondensaattorit C11 ja C20 ??
Osaluettelon mukaan KERKO 10nF 50V R5 ja merkinnäksi laitettu 10n
2kpl pitäisi olla mutta ei tahdo löytyä ainottakaan
Eli jos jollain olisi tarkkaa kuvaa tai osaisi selittää oikeen hyvin ni olisi hyvä
Joo, meitsi tilaa Joulukuun aikana ton megasquirt V2.2:sen ja yritän sitä sitte asennella sierraani. (kun on ensin kasattu ja testattu) Saas nähä miten äijjän käy, teen siitä nimittäin opinnäytetyön 4kk aikaa tehä...rittänneen varmaankin. Rahotus vaa järjestää tohon. Samalla hommata uus jouotinasema, että kolvaukset onnistuu hyvin.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
EEC-IV ?? , eikös tuo ole jota käytetään esim sierroissa ja vanhemmissa scorppareissa yms ja EEC-V sitten noissa enempi 90-luvun vehkeissä missä alkaa olla lambdaa, ajonestoa yms sälääRegu kirjoitti:jos haluaa korvata ms:llä kokonaan eec-iv:n niin mitä ominaisuuksia autosta häviää? ajonesto?
Vai olenko jotain käsittänyt mehtään
En tiedä, mutta uudet johot olis hyvä vaihtoehto, jos on aikaa ja halua vetää uudet johdotukset...mato kirjoitti:Löytyykö keltään 2.8 efi:n kytkentäkaavioita? Pitäis saada tietää, että mikä on mikäkin johto, kun lähen asentaa megaruuttaa. Vai miten pitäis asentaa, jos ei löydy niitä kaavioita? Uudet johdot?
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Olet oikeassa että eec-iv boxia löytyy sierroista ja scorppareista mutta myös mk6 escoista ja samanikäisistä mondeoista sillä erolla että escoissa ja mondeoissa on hieman useampi piuha käytössä kuin riesassaVesQ kirjoitti: EEC-IV ?? , eikös tuo ole jota käytetään esim sierroissa ja vanhemmissa scorppareissa yms ja EEC-V sitten noissa enempi 90-luvun vehkeissä missä alkaa olla lambdaa, ajonestoa yms sälää
Vai olenko jotain käsittänyt mehtään
Escort 1.8 sport -97
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Useamman tunnin/romaanin verran perehdyttyäni aiheeseen megasquirt+turbotus, täytyy todeta etten saanu kun päänsärkyä
Älkääkä sanoko että käytä hakua
Aloitan projektia jossa pitäis saada OHC + RUISKU (efi)+ TURBO + MEGASQUIRT samaan pakettiin ja olis hyvä tietää mitä tekee ennenkuin tekee. Turbotukseen tulee vimosen päälle tehty alakerta, garret, lauhduttimet, etc. ja jotain 200<kaakkia mutta...
Oonko nyt hakoteillä vai tuleeko siihen MS:n muuta kiinni kuin: imuilmanlämpötunnistin, vedenlämpöanturi, lambda, kaasuläpän asentotunnistin, suuttimet, ja puolaan piuha kiinni? Siis ei ollenkaan ilmamäärämittaria?
Mitenkä tuo MS toimii turbon kanssa, kokemuksia muilla ohc:stä? Jossain maininta ettei MS toimi yli 1,5bar paineilla?
Entä mitä MPX4250AP-anturin ja MPXH6400AC6U-anturin asennus paketeilla on eroa? Kai se kannattaa hommata partco:lta?
Ja oliskos jollain asiantuntialla jotain hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitkä palikat hommata? Vissiin cossun imuilman lämpötunnistin, entä lambda tai vedenlämpötilan anturi?
Ekaa kertaa koko ruisku+turbo hökötykseen perehtymässä kunnolla joten antakaa tyhmyyteni anteeksi
Älkääkä sanoko että käytä hakua
Aloitan projektia jossa pitäis saada OHC + RUISKU (efi)+ TURBO + MEGASQUIRT samaan pakettiin ja olis hyvä tietää mitä tekee ennenkuin tekee. Turbotukseen tulee vimosen päälle tehty alakerta, garret, lauhduttimet, etc. ja jotain 200<kaakkia mutta...
Oonko nyt hakoteillä vai tuleeko siihen MS:n muuta kiinni kuin: imuilmanlämpötunnistin, vedenlämpöanturi, lambda, kaasuläpän asentotunnistin, suuttimet, ja puolaan piuha kiinni? Siis ei ollenkaan ilmamäärämittaria?
Mitenkä tuo MS toimii turbon kanssa, kokemuksia muilla ohc:stä? Jossain maininta ettei MS toimi yli 1,5bar paineilla?
Entä mitä MPX4250AP-anturin ja MPXH6400AC6U-anturin asennus paketeilla on eroa? Kai se kannattaa hommata partco:lta?
Ja oliskos jollain asiantuntialla jotain hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitkä palikat hommata? Vissiin cossun imuilman lämpötunnistin, entä lambda tai vedenlämpötilan anturi?
Ekaa kertaa koko ruisku+turbo hökötykseen perehtymässä kunnolla joten antakaa tyhmyyteni anteeksi
No Perinteistä kuumalanka mittaria ei squirttiin tule vaan MAP anturi(MPX4250AP tai MPXH6400AC6U) ja ton järeemmän MAPin asennukseen löytyy ohjeita muistaakseni finsquirtin foorumilta ja jos siellä ei ole niin vilkaise ms efin foorumilta.
Turbo ohc projektejakin taitaa olla tehtykkin, vilkaise finsquirtin menestystarinoista.
Turbo ohc projektejakin taitaa olla tehtykkin, vilkaise finsquirtin menestystarinoista.
Escort 1.8 sport -97
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Pitäs se megaruuttaki tehdä loppuun. Ei ole vaa jaksanut kiinnostaa koko projekti, joten ei ole paketista otettu pois muuton jälkeen. Ja nytte niin paljon muuta tekemistä, niin ei joutaskaan. Tosin onhan sitä aikaa ku järjestää... Eli oma rojekti ei etene yhtään. (monen muun rojektin ohella)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Aiheesta kyllä löytyy tietoutta, joten eikun googlella etsimään hakusanalla 'megasquirt' niin luulis löytyvän selitys. Tämä siksi, koska en jaksa ruveta selittämään...
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Juu ensin perusteet haltuun ennenkö alkaa ihan perusteita kysellä. Tai siis edes vähän näkisi vaivaa ennenkö aloittaa kysymään valmista settiä ja kasaajaa . Vähän kärjistettynä, että ei mit. henk. kohtaista.Mr_Who kirjoitti:Aiheesta kyllä löytyy tietoutta, joten eikun googlella etsimään hakusanalla 'megasquirt' niin luulis löytyvän selitys. Tämä siksi, koska en jaksa ruveta selittämään...
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Oonki selaillu aiheesta ja lukenu aloittelijan manuaalin... mistään vaan en oikein bongannu menestystarinaa et ois 1.6 sierra megaruutattu. Enemmänki kysymys herää et onko se ihan käypä laite jos on ykspisteruisku ja bensanpaineet aika alhaiset (noin 1bar)? Jos joku astetta viisaampi ois osannu kylmiltään neuvoa...
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
No lähetään siitä että tossa koneessa siitä ei oo mitään iloa suorituskyvyn tai luotettavuun kannalta, ja aika fakiiri saa olla säätämässä että se pelaa kaikissa tilanteissa yhtä kivasti kun orkkisruisku ja -sytty.
Jos taas haluaa ruveta räpeltämään, niin etuvetoisissa CVH EFI koneissa käytetty imusarja muine ruiskuvehkeineen on varmasti potentiaalinen lähtökohta. Jos se nyt edes käy Sierraan ei ne kuitenkaan sanoja koneita kuitenkaan ole.
Lisäksi kannattaa huomioida että moinen Siarra on vähäpäästöinen, fakiirisäätäjää tarvitaan siis joka tapauksessa. Ite olen yhteen kaasariautoon (=väljemmät päästövaatimukset) MS:n rakentanut enkä ainakaan vielä ole niin taitava tossa että jokapäiväiseen käyttöautooni alkaisin tuota laittamaan.
Jos taas haluaa ruveta räpeltämään, niin etuvetoisissa CVH EFI koneissa käytetty imusarja muine ruiskuvehkeineen on varmasti potentiaalinen lähtökohta. Jos se nyt edes käy Sierraan ei ne kuitenkaan sanoja koneita kuitenkaan ole.
Lisäksi kannattaa huomioida että moinen Siarra on vähäpäästöinen, fakiirisäätäjää tarvitaan siis joka tapauksessa. Ite olen yhteen kaasariautoon (=väljemmät päästövaatimukset) MS:n rakentanut enkä ainakaan vielä ole niin taitava tossa että jokapäiväiseen käyttöautooni alkaisin tuota laittamaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Tota Escon nelipisteruutaan ajattelinki soveltaa... Täytyy vaan tutkia hieman että mitäs ne kaikki hilppeet tulis kustantamaan että kannattaako kokeilla. Säätämisestä viel sen verran et uskoisin, että sen saa aika paljonki paremmaksi ku orkkiksen ja vois olla oma katsastusohjelma millä sit saa päästöt kohdilleen. Ja säätöä varten ois kyl penkki ja laajakaistalambda-anturiki käytössä et luulis et saa aika hyvin kartat tehtyä. Mut aika näyttää mitä keksii...
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Tässä vähän aihetta sivuten, löysin moisen artikkelin:
http://v8tvshow.com/content/view/104/28/
Luulis pelavaan ihan eurofordeissakin. 8)
http://v8tvshow.com/content/view/104/28/
Luulis pelavaan ihan eurofordeissakin. 8)
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Kun kyseessä on kuitenkin valmiiksi ruiskuauto, ainoat 'kalliimmat' kamat tulee olemaan se imusarja ruiskuineen ja itse Mega. Valmiiksi kasattuja Megoja saa pikkasen päälle parilla sadalla (jotkut taitaa myydä allekin) ja noista mainituista ruiskuvehkeistä ei pitäisi satastakaan joutua maksamaan.lakritsimies kirjoitti:Täytyy vaan tutkia hieman että mitäs ne kaikki hilppeet tulis kustantamaan että kannattaako kokeilla.
Että hinnan takia tuskin joudut projektiasi perumaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/