Lisää ääntä sierraan

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Zaarin kirjoitti:^^ Aha, samaa kamaa erinimellä.
Mitähän kattastusmiäs tykkäisi tälläisestä putkiviritelmästä:
http://www.nobleforums.com/images/onyxm ... tocar3.jpg
:lol: 8) :lol:

toi on saksassa ja muualla euroopassa suurta muotia. ei mene suomessa läpi. kaveri kokeili jo. :( syytä en tiedä miksei menny
performance matteRS

Viesti Kirjoittaja performance matteRS »

Ite väsäsin omaan sierraan kylkiputken. Yhellä vakio pikkuänkällä ja yhellä simonsin läpivirtaavalla.. Äänet on aika messevät ja paukkuu aina vaihtaessa ja jarruttaessa. Eipä tuosta oo kukaan vielä ainakaan sanonut mitään. Mitä nyt muutamia vihasia katseita naapureilta, eivät enään edes tervehdi.
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

:shock:
Kuvia?
Sierra 2.3i 16v
performance matteRS

Viesti Kirjoittaja performance matteRS »

en ole vielä kerinnyt ottamaan kuvia, mutta koitan jossain vaiheessa keritä. Jos mua tarkoitit?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Oxidius kirjoitti:toi on saksassa ja muualla euroopassa suurta muotia. ei mene suomessa läpi. kaveri kokeili jo. :( syytä en tiedä miksei menny
Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse

:D nonniin siitä sitten putkia väsäämään
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse
Hassu tämä Suomen laki, tehdasasenteisena saa olla kaikkea hauskaa, mutta jälkikäteen ei... :roll:

Ihmetyttää vain sivuputket, nehän kun saa olla myös hanslaakarin puolella toimivat? Tai no, ainakin iäkkäämmissä jenkkirasseissa.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Suomen laki on ihmeellinen asia :lol:

Ku johkuun autoon saa tehdä sitä ja tota mut sit taas vaikka vuoden uudempaan ei taas saa tehdä mitään, ja sit jos katsastusmiehen mielestä joku juttu menee läpi ni seuraavaks on poliisit kirjottaas sakkoi ku ei saa olla tolleen :evil:
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

haulla löytyi näköjään tämmöstäkin. No itse ajattelin kanssa, että vois Sierraan yrittää saada vähän rallimmat äänet. Eli itselläni on tällä hetkellä täysin vakioputkisto. Pelkkä takapöntön vaihtaminen sporttipönttöön (esim. martelius loppuvaimennin) ei siis ilmeisestikään paljoa tuo lisää ääntä?
Olisiko siis hankittava esim"kokonaan uusi "viri"putkisto katista taaksepäin?

Ja autohan on 2.0i dohc Sierra vm.-91
Takaveto - yliveto!
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Hmm. Lisää rispektiä saat kun virittelet "paukkunapin" kojelautaan. Eli nappi millä saat katkottua puolan ohjausvirtaa tms. Niin, ja jos kaasarissa on bensansyötön katkaiseva solenoidi, johto irti. Vauhdilla kurlaat bensaa putkistoon, sytkää katkoen, vaihteella jarruttaen, paukkunappi ylös, sopivasti kaasua ja voila: Ääni ja valo on ikimuistettava, ainakin pimeällä, eikä tarvi koskea putkistoon parempien saundien toivossa. Jos teit kaikki oikein, takapönttö poistaa päätykappaleen, sisukset, ja pikkuhiljaa muidenkin pönttöjen sisukset... ihan vaan napista painamalla... Ja tyhjä takavaimennin vastaa ainakin 8 tuumaista putkenpäätä. Saundi on makea.
Hyvät puolet on asennuksen helppous, ei tarvi könytä auton alla ja kylillä tehtynä kaikki muutkin huomaavat sinut.
Huonoja puolia ei oikein voi löytää, paitsi että kaikki muutkin huomaavat sinut... ja ruiskukoneisiin on hieman hankalampaa tehdä tätä viritystä...
Tästä paukkunapista on omakohtaisiakin kokemuksia.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin :? vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin :D
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

jesse1987 kirjoitti:oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin :? vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin :D
Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.

Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

kävin tossa nyt ostaan sporttivaimentimen taakse, pitäs kuulemma tuoda murinoita. Täytyy tosta asennella kunhan kerkee, niin näkee millanen mopo sierrast tulee 8)
Takaveto - yliveto!
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

country sedan kirjoitti: Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.

Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..
joo no jos virtalukosta virtoja katkoo niin sillon loppuu myös bensansyöttö, mutta katkoo vaan puolan ohjausvirtaa niin sillon pitäis kyllä vielä soppaa tulla :wink:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...

Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa.. :)

ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. :D Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

esaq kirjoitti:Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...

Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa.. :)

ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. :D Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!
jos ja kun nokka-akseli vaihtuu samalla niin todennäköisesti vaikuttaa :?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Mitenhän minä saisin sierran pakoäänet, rengasmelun, räminät ja tuulensuhinat loppumaan, puhumattakaan cvh:n ominaisrätinästä? :lol:

No vaihtamalla scorpioon tai granadaan tietysti?
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

jesse1987 kirjoitti:jos ja kun nokka-akseli vaihtuu samalla niin todennäköisesti vaikuttaa :?
Tässä tapauksessa nokka oli kokoajan sama :wink:
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

esaq kirjoitti: Tässä tapauksessa nokka oli kokoajan sama :wink:
niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu :wink:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

jesse1987 kirjoitti:niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu :wink:
Juu aivan.. Kyllä varmasti muuttuu..
Tällä hetkellä on virinokka kiinni niin siihen ei ole vielä tarvetta.. Mutta jos ei virikansi ja korkeammat puristukset ei tuo tarpeeksi tehoa niin kai se on pakko vaihtaa nokkakin :P

Tai jos ei päästöistä saa menemään läpi.
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

itelläni sierrassa peltisatsi ja ite kasailtu 2.5" (tiedän järettömän iso) putkisto... äänet vähintään miehekkäät sopiva jyrinä alhaalla huutaa ku viimestä päivää korkeelta... ja kyllä nimittäin putkessa paukkaa ja röpeltää
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

liikennemerkkitolpasta saa suoraa rosteriputkea ja varmaan kivaa pärinää kun sen suorana sinne tunkee.. :?
Focus 1.0 edition a6 2017
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja macce2 »

Jo pelkän takapöntönkin vaihto isompaan taitaa lisätä pakoääniä merkittävästi, ainakin Escortissa .. ;-)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

sama se on sierrassa, muut kun takapönttö ovat läpihengittäviä "efektoreita"
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Mun mielestä se takavaimennin on just se läpivirtaava. Siinä takapenkkien alla on se varsinainen vaimentaja joka vaimentaa varmaan ~80% äänistä.
jaska74 kirjoitti:liikennemerkkitolpasta saa suoraa rosteriputkea ja varmaan kivaa pärinää kun sen suorana sinne tunkee..
Kerro lisää... :)
Vastaa Viestiin