lisää tehoa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

lisää tehoa?

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mitähän tuohon sanois,joku 7-15 heppaa ehkä.
Ei nyt sinällään huomaa varmaan mitään vielä,mutta siitähän voi sitten jatkaa taas kun siltä tuntuu. Hyvä alku :)
ei sieltä mitään junia t...
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo. on hyvä alku nii :D mulla on vaa onglemana et en oikee osaa tosta lähtee jatkamaa :P tääl on niin paljo kaikkii ohjeita et ei oikee osaa päättää et millä lähtis alkuu :)
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

ööööööööööööö
Viimeksi muokannut Tahveli, 23 Elo 2006 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

voishan sitä ottaa vingun ja käydä viilaamaan mut mulla on aina vähä ollu sellanen tunne et jos käy jotaa ite väsää ni menee kuitenkii ketuiks :)
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

Mikäs biili muute on kyseessä?
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jos kannesta on varaa ottaa milli pois niin alkais tulla pientä tuntumaa..
ja sen enempää ei mun mielestä kannata edes tehdä,alkaa palaa rahaa jo
kunnolla.Säädettävä nokkapyörä varmaan edellisten lisäksi,niin pitäis tulla mukavasti potkua,ja kestääkin vielä.
No..virinokka..ja on jo varmaan tonni mennytkin noihin.
Mikä auto/kone?
ei sieltä mitään junia t...
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

ford sierra GL 2.0i doch sedan
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo mulla vaa tulee aina mielee ku käy miettimää tota koneen laittamista että kannattaako jo säästää rahaa uutee autoo :P on niin vitsin kalliita noi osat
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

Tahveli kirjoitti:joo mulla vaa tulee aina mielee ku käy miettimää tota koneen laittamista että kannattaako jo säästää rahaa uutee autoo :P on niin vitsin kalliita noi osat
Uuteen autoon, että voi aloittaa viriprojektin alusta?
;)

Kanavat avariksi ja siisteiksi. Kuin myös kanavat kohilleen. Eli imu/pako-kanavat kannen kanssa kohdilleen, että eivät ole sivussa.Etenkin vanhassa ohc:ssä oli helposti sentin heittoja. Vaikka koko aukko olikin toisen aukon päällä, niin aukkojen kokoeroa oli helposti. Ne olis hyvä siis olla samankokoisia ja samassa kohtaa, niin ei tule turhia pyörteitä. Turbossa moinen ei ole NIIN tarkkaa, vaikka ei sitäkään saa juosten k**ta. :)

Kantta alas sen verran ku fiksua on. Ja siinä ne halvemmat vaihtoehdot on, joita tulee mieleen. Sitte virinokat jnejne..

Siit en tiiä, mut mites DOHC:n ruisku, saako jotai viripalikkaa..?

Sitte on toi sun oma idea ostaa noit pakosatseista ym koostuva viripaketti. Noi kaikki ku laittaa yhteen ja tekee hyvi, niin voi tulla muutama humma lisää..

Virityshän on onnistunut, kun ei tehot ole vähempi, mitä ennen viriä.

;)
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

osta ohc moottori ja viritä se...
Focus 1.0 edition a6 2017
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

16V kansi escortista kiinni.
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mato »

Laita kutoskone. "Ku voima tulee vääntönä se on voittamaton." Multa saat sellasen halvalla.
Remmiahdettu Sierra V6
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: lisää tehoa?

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

Tahveli kirjoitti:ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia
"tuntuvaa tehonlisäystä" PYH! :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Halvinta on tosiaan vaihtaa tehokkaampi motti ja siinä samalla sopiva kori siihen! :D
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Tahveli kirjoitti:ford sierra GL 2.0i doch sedan
Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turdoahtimen voi melkein unohtaa kokonaan
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Tahveli kirjoitti:ford sierra GL 2.0i doch sedan
Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turboahtimen voi melkein unohtaa kokonaan
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

janzamar kirjoitti:Mitähän tuohon sanois,joku 7-15 heppaa ehkä.
Ei nyt sinällään huomaa varmaan mitään vielä,mutta siitähän voi sitten jatkaa taas kun siltä tuntuu. Hyvä alku :)
sanoisin että toi 7hv on aika maksimi mitä ikinä saat peltisarja filtteri muutoksilla vakio koneeseen luultavasti alle!
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

make89 kirjoitti: Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turboahtimen voi melkein unohtaa kokonaan
Eiköhän sen saa unohtaa heti kättelyssä kun on dohc mylly kyseessä :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Riesa2.0 kirjoitti: Eiköhän sen saa unohtaa heti kättelyssä kun on dohc mylly kyseessä :roll:
Neiti... :)
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jaakko85 kirjoitti: Neiti... :)
:shock: :? :o :lol:

Eikös noita ole jossain (länsi-naapurissa) joku turbottanutkin ja on vissiin toiminutkin? Itse en uskaltaisi lähteä yrittämään, joten taidan sitten vissiin neiti olla.. :D
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Ööh, eiköhän se dohc ole tehty niin, että sen käpälöinti on vaikeeta ja tulee kalliimmaksi... On sillai astetta "hienompi" moottori...
Ohari on taas semmoinen maamoottori joka on kasattu vähän sinnepäin ja jonka viimeistelylinja on omistajan tallissa...

Eli taitaa tulla halvemmaksi ja järkevämmäksi pistää rahat säästöön (tai ostaa rittävästi olutta) ja hankkia helpompi kohde, esim. auto jossa on valmiina(tehdasasennus) turbo. Sen virittäminen ja käpälöinti tulee alkuun halvemmaksi ja tietää vähemmän taistelua katsastuksessa...

Mutta jokainen tyylillään...
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo kyllä toi pirssi siirtyy varmaa intin jälkee projekti/kesä autoks. Mut seuraava auto on sitte 2000-2006/diesel/automaatti/1.8 litranen "käyttö auto"
joten siinä ei oo tiedossa mitää mahtavia tehoja. Eli siis tohon pitää niitä saada.

Tollasta v6 konetta oon aatellu, ku vaa löytyis sopivan hintanen. Ainut vaa että noissa vanhemmissa fordin v6:sissä on vaa ilmeisesti noin about 150 heppaa. Mutta mitens, soveltuisko tollanen kone turbotusta miettien?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Lykkää sinne tämmönen kossu scorpion 24V kutvonen. on jo heti käytössä 195 heppaa ja muutaman kymmentä heppaa 200 päälle pääsee suht helpolla.
Ja saahan tohonkin sitten vaikka tuplaturbo pakettia tai remmiahdinta esim. http://www.topbossperformance.co.uk/ Tietty alkaa jo maksamaan aika hyvin siinä vaiheessa.

Tommosen koneen saat ainakin kun hommaat esim. saksasta koko raadon jollain tonnilla ja kustannuksia saat rajattua kun myyt loput eteenpäin ja pidät koneen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin