Mk2 Ekkerin (1600 KENT) vedet katoaa..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Mk2 Ekkerin (1600 KENT) vedet katoaa..

Viesti Kirjoittaja esaq »

Tulipahan kummaa onkelmaa..
Ekkeristä katoaa vedet eikä ainakaa mistään valu ulos.. olisi epäilys että menee koneeseen mutta öljykin pysyy oikeanvärisenä eikä oireile muutenkaan kummemmin..

Onkohan mahdollista että kansi / kansipahvi pettää ja sieltä pääsee vedet ruikkimaan koneeseen..

Vai minkälaista oireilua tulee ku vesi pääsee sisälle?

:roll:
Viimeksi muokannut esaq, 03 Elo 2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Minkälaisia määriä häviää?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mulla ainakin mk4:ses vedet katoili omille teilleen, mutta kun avasin paisuntasäiliön korkin niin oli pinta ihan normaali. mutta joskus täällä epäiltiin viaksi ohivuotoa kansipahvissa tjsp.

ainakin kasipahvi oli ihan kabut kun kannen työstin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Entäs lämppärin kenno, haiseeko auton sisällä?
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Lämppäristä on tihkuttanut pidemmän aikaa.. joskus talvella glykolin hajua sisälle tullu mutta ei se silti wanhankaan pienemmän syylärin kans oo vettä kadottanu juurikaan..

Nyt katoaa varsinkin ajossa vettä aika hyvää tahtia.. ei tarvi tehdää montaakaan lenkkiä ku on jo kuivaa kennossa näkyvillä.. Eli pidempaa matkaa ei viitsi edes tehdä kun tuntuu katoavan suht nopeasti ja aika paljon.
Pihalle ei tunnu vuotavan mistään.

Kansi revittii irti ja ainakin kansipahvi oli hyvä vielä.
1 ja 2 sylinterille näytti ainakin tulleen vettä jostain ja ainakin 2 männän päällys oli kostea ja kirkas osittain kun taas muut männät oli kuivia ja nokeentunu..

Jotain outoa ruskeaa mönjää siellä kannen imupuolella.. ja imusarjan rööreis?!

Myös kannen sisällä oli ihmeellistä talmaa pinttynyt 2 sylinterin venttiilin varteen.. muissa ei näkynyt sellaista..
Voiko venttiilinsuoja-aine tehdä tuollaista?

Kansi on menossa suoristettavaksi hiomolle jos nyt ylipäätään on kierossa ja uusi GT kansipahvi tulossa..

Jos vielä vedet katoaa nii nousee kädet pystyyn... Hommalla pakkaa olla kiire ku auto menos penkkii ensviikon alus.. :shock:

Ideoita?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Imusarjan tiiviste vuotaa vai??

Siinähän on se vesikanava keskellä eli juurikin 2 ja 3 sylkkyjen vieressä, selittäisi ainakin tuon 2 sylkyn

Ja se ruskea mömmöhän voi olla huohotuksesta johtuvaa ja vielä jos vähän saa vettä perään

Tai sitten ei :roll: :D
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

No wtf..
Vieläpä sellaista ruvennut tekemään että jarruttaessa kierrokset tipahtaa alle 600rpm ja kone meinaa sammua ja usein sammuukin...

Onse perhana ku uutta kamaa kone täynnä ja kaikki osat koneistettua ja uudet tiivisteet, pitäis kaiken kunnossa olla mutta silti rupeaa tuollai häröilemään..

Toivottavasti kerkeää tiistaina penkkiin. :shock:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Taitaa tosiaan jostain hörppiä ilmaa vielä, jos kierrokset kerran sukeltaa. Onko paperi tiivisteet varmistettu tiivistelakalla?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Kyllä, pitäis olla tiiviinä paikat..

Kannen suoristamisen ja uuden kansipahvinki jälkeen tuntuu ottavan vettä jostain...

Ettei vaa kansi oo jostain halki.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Noi voi [erinäisiä ärräpäitä]!

2 sylinterissä noin puolessa välissä ihan pikkuriikkine reikä kuin neulalla pistetty. Sieltä vettä männän päälle.. Ja tietysti koneen käydessä sitä suihkuaa sieltä oikein kunnolla..

Eihän se hyvin menny. Kone on jo muutenkin revitty about 6-7 kertaa pois erilaisten vikojen takia....

Usko loppuu.. :evil:
Vastaa Viestiin