mondeo vm2001 1.8i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jh24

mondeo vm2001 1.8i

Viesti Kirjoittaja jh24 »

onko näissä uuden korimallin mondeoissa moottorin jakopää ketjulla vai hihnalla?
mielipiteitä ko.autosta?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

viewtopic.php?t=2014

Sieltähän se vastaus löytyi. :)

Muutenkin näistä käyttökokemuksista on turistu jo muutaman topicin verran.
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Mutta ei silti kannata uutta foorumilaista kauheasti tylyttää vaikka se ei olis niitä taikasanoja osannu siihen hakuun laittaa. Ja topicceja uusista Foordeista ei kyllä kauheasti ole ollut. Kyllä tietoa vielä kaivataan monista asioista.

Ja vielä että ketjulla se kone on, tähänkin topikkiin.

Ja mitä ittellä auto on ollut niin hyvä peli. Ruoste vaivaa oven alareunoja, mutta ne menee 12v koritakuuseen ja niitä on korjattu myös. Sen aikana kun mulla peli on ollut niin ei ongelmia tai ruostevaurioita. Entinen omistaja oli kuulema yhden oven laitatattanut takuuseen. Minä en ole ruosteita havainnut.

Ja jos joku alkaa tärisemään ruosteista niin sanokoon yhden automerkin johon ei olisi näiden uusien määräysten mukaisilla maaleilla johonkin ruosteita tullut. Se on "kuulema" EU säännöt niin että ympäristöä ei saa enää pilata. Ja kun ympäristöä ei saa pilata niin autot ruostuu. Mutta ei ne koko autoja ole vaivannu, joitakin kohtia missä vanhalla maalilla olisi pärjännyt mutta uusilla ei.

Tai sitten meitä kaikkia kustetetaan ja kaikki autot on tehnyt paskasti!

No siinähän jo tarinaa! :-)
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Itse asiassa se Voortien ovi ruoste
ongelma ei niinkään johdu huonosta maalista,
vaan kittitoimittajan toimittamasta vääränlaisesta
kitistä,tiettyihin vuosimalleihin.

Kitti päästi kosteuden läpi muhimaan
peltiä vasten.

Sama kittifirma toimitti tavaran myös
tietyn vuosimallin mersuihin ja ongelma sama.

Korjaamossa vanhat kitit poistetaan,ruosteet
hiotaan pois,uudet kitit ja maalaus.

Pahaksi ruostuneissa vaihdetaan koko ovi.
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: mondeo vm2001 1.8i

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Kyllähän ruosteongelmat on levinny käsiin 2000-luvun autoissa. Vieläkin on liikenteessä 90-luvulla tehtyjä lähes ruosteettomia saabeja ja mersuja. 2000-luvullahan tuli niitä ympäristömääräyksiä. Nykyään pitää maalata vesiväreillä. Kaikkihan tietää että vuosimallin 2001 eteenpäin mersutkin on aika heikosti suojattuja. On muuten noi liuotindirektiivit aika naurettavia. Teollisuus käyttää liuottimia muualla tolkuttomasti. Naiset poistaa kynsilakat asetonilla ja yleensäkkin porukka kittaa litrakaupalla viinaa mutta auton pelteihin ei saisi käyttää muutamaa litraa. Samaan aikaan auton pitäis kestää se 20 vuotta käyttöä. No autoilijathan senkin taas maksaa kukas muu.

Olet kyllä herkko oikeessa siinä että kitti on Fordilla pääsyyllinen oviruosteisiin.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Vastaa Viestiin