Auto maahantuonti

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
jappea
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Heinä 2006 17:17

Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja jappea »

Terve!!

Mulla on Ford Mondeo -99 (1.8i 16V 115cv) farmari auto. Minä olen muuttamassa suomeen vuoden sisällä. Mitä kaikkea täytyy autosta vaihtaa et se sopii hyvin suomen olosuheteisiin. Minulla ei ole mitään tietoa asiasta ja olis hyvä tietää ennen kun on myöhäistä.

Tietääkö joku turustapäin hyvää Fordin autokorjaamoa??
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Vähemmän kokemuksia noista, että onko suuria eroja.
Uskoisin, ettei suurempia muutoksia tarvi tehdä.
Lohkolämmitin on hyvä ainakin laittaa.

Voi toki olla, että jotkut paikat on tehty hieman eri tyylillä ja saattaa talvella jäätyä, mutta kun ekan talven seurailee, niin eiköhän se siitä lähde.
Alusta toki kannattaa suojata suomen suolattuja teitä vastaan.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Samanlaisiahan ne on, riippumatta missä myyty uutena. Pieniä varuste-eroja on. Esim. kaikissa "suomi"-autoissa on istuinlämmittimet vakiona.
Jos itsellä olisi mahdollisuus tuoda muuttoauto, toisin jonkun kalliimman auton, koska autoveroa ei tarvitse maksaa. -99 mondeo ei suomessakaan maksa kovin paljoa.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Voi olla jotain lämppärin kennoissa kokoeroja. Kun on eurooppalainen auto niin ei ongelmia.
Mut jos tulet amerikasta niin sitten voi olla enempi. Ainakin kun tuttu toi Hummerin H1 usasta niin ei saa kilpiin kun on sitä ja tätä ja vaihda tuota ja tätä. Vissiin päästö hommelit yksi pahin??? Hummerin kohdalla jos olisit maahan muuttaja niin vissiin saisit paremmin kilpiin.

Ota selvää mut jos olen oikein ymmärtänyt niin saat tuoda ilman veroja kun asut öö, olikos 1v ulkomailla. Jos pätäkää riittää niin uudempi peli vaan alla.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos se on eu maa josta tuodaan niin ei pitäs olla juuri mainittuja ongelmia esimerkiksi valojen E-hyväksynnän kanssa yms yms
Focus 1.0 edition a6 2017
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Tarttet lohkolämmittimen, talvirenkaat ja roiskeläpät ainakin eteen. Ruostesuojata voi jos haluaa.

Noilla pääsee jo pitkälle.

Toisaalta jos ei autot paljon kiinnosta, niin et tartte mitään noista! :-)
No talvirenkaat ehkä kuitenkin.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

jappea kirjoitti:Terve!!

Mulla on Ford Mondeo -99 (1.8i 16V 115cv) farmari auto. Minä olen muuttamassa suomeen vuoden sisällä. Mitä kaikkea täytyy autosta vaihtaa et se sopii hyvin suomen olosuheteisiin. Minulla ei ole mitään tietoa asiasta ja olis hyvä tietää ennen kun on myöhäistä.

Tietääkö joku turustapäin hyvää Fordin autokorjaamoa??
Itse vaihtaisin jäähdytysnesteet, moottoriöljyt etc...
Asentaisin lohkolämmittimen, tekisin ruosteen eston ja ostaisin talvikumit :D
Tarkistaisin termarin samalla kun vaihtaa nesteet.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Ken Everet

Re: Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja Ken Everet »

Mietin tässä vähän Ford Everestin tuomista muuttoautona Suomeen (v.2010 malli). Jos ei itse sitten jaksaisi sitä maailman tappiin pitää, niin minkälaisia markkinota näkisitte löytyvän tämmöiselle eksoottiselle SUVille?
Kaiken muun hyvän lisäksi ohjaus on oikealla, mikä tekee Kiesistä tietenkin vielä erikoisemman härmän kaduille. :D
Leadbelly
Viestit: 67
Liittynyt: 23 Syys 2008 17:53

Re: Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja Leadbelly »

Varmaan hieno auto kaikinpuolin mutta luulen että sen myyminen eteenpäin voi olla vaikeaa.
Itse henkilökohtaisesti en harkitse edes semmosta autoa joka on ns ainut yksilö suomessa ihan vaan käytännön syistä varaosat tarvitsee tilata herra ties mistä ja muut tarvikkeet.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Oikealta ohjattavalla on erittäin näppärä käydä parkkihallissa jossa puomit...
gti golo palloilija
Ken Everet

Re: Auto maahantuonti

Viesti Kirjoittaja Ken Everet »

Leadbelly kirjoitti: Itse henkilökohtaisesti en harkitse edes semmosta autoa joka on ns ainut yksilö suomessa ihan vaan käytännön syistä varaosat tarvitsee tilata herra ties mistä ja muut tarvikkeet.
Kuvittelisin että suurin osa Rangerin osista käy. Ainakin moottorit ja kojelaudat, yms on samat. En mä tiiä onko siinä paljon eroa muutakuin jossain voimansiirrossa ja säädöissä, ehkä jousituksessa. Mietin sitäkin että kuinka vaikea ohjauksen puolen vaihto on suorittaa ja mitähän sellainen vasemmanpuoleinen kojelauta maksaisi? No, maahantuoja varmaan tietäisi...
Aksu kirjoitti:Oikealta ohjattavalla on erittäin näppärä käydä parkkihallissa jossa puomit...
Hyvä huomio. :lol: Kovasti ne vaan tuntuu netissä kauppaavan ja ostavankin kaiken maailman japsi-importteja joissa on ratti väärällä puolen. No, ne menee varmaan maalaisille jotka ei käy parkkihalleissa. Sinänsähän tuollaisesta vähän korkeammasta autosta on aika hyvä näkyvyys, niin että useimmiten oikeanpuoleisuus ei haittaisi esimerkiksi ohituksissa NIIN paljon.
Vastaa Viestiin