Sierrasta kysymyksiä

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jaws
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2006 10:39

Sierrasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Elikkä olen käsittäny, että ruisku doch:issa(2.0 litranen) olis eniten hepoja näistä -88 mallin sierroista eteen päin? Onko noissa sitten paljonkin eroa tehoihin, jos on kaasarilla tai ruiskulla tuo doch kone?

Ja sitten vielä, että eikös noissa aika monessa doch koneessa ole ollu tuo kansiremontti edessä(minkä takia se edes hajoaa noista?)? Millanen peli olis sitten tuo och koneella oleva ruisku? Liikkuuko se mitenkä, verrattuna doch ruiskuun?

Tuli vähäsen kysymyksiä, mutta jos saisin vastauksia. :)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Iskutilavuus cm3 Teho hv, polttoainejärj. Vuodet

1993 OHC 105 kk 82-89
1993 OHC 115 MPi 85-89
1993 DOHC 204 MPi Turbo 16V 88-90 (Cosworth)
1993 DOHC 220 MPi Turbo 16V (kat) 90-92 (Cosworth)
1998 DOHC 109 kk 89-90
1998 DOHC 125 MPi 89-90
1998 DOHC 120 MPi (kat) 90-93
Focus 1.0 edition a6 2017
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Mites väännöt noissa...? Eipä noilla polleilla niin väliä, voihan niillä kavereille kehua.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Jaws
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2006 10:39

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Jees, onkos tuota OCH:ia enää tosta -90 eteen päin? Mites tuon kansiremontin kanssa, onko iso homma?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Eihän se kansiremontti niin kova homma ole, mutta kannen löytäminen halvalla on ja sitten se korjattu kansi voi taas puolen vuoden päästä haljeta. Itse ostaisen Is-sierran Ohc-koneella, koska siihen on halvemmat osat ja ei tarvitse pelätä kannen halkeamista. Toki on noita Dohc sierrojakin joilla on ajettu puolta miljoonaa ilman ongelmia, mutta se on vähän tuurista kiinni. Itsellä ei ole kyllä ruisku-oharista kokemuksia, mutta seuraavaksi autoksi meinaan sellaisen ostaa 8)

Ei taida 90-luvun jälkeen tehtyä sierraa ohc-koneella löytyä...

Edit: Niin ja jos virittää haluaa niin silloin ehdoton valinta on Ohc...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

itellä on ollu kolme Dohcia, kaks kaasarilla ja viimesin ruiskulla ja kaikki kakslitrasia. Noilla tuli reippaasti yli 100tkm ajettua, kansissa ei kyllä ollu ikinä mitään eikä mitään muutakaan isompaa vikaa. tiiä sitte onko tosiaan käyny tuuri vaa ja onko se ohc niin v*tun hyvä
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Tehokkain tehdaskunnossa oleva sierra on Sierra Cosworth 4x4 162kW:n teholla.

:roll:

Näistä sierroistakin on ainakin kymmenen topikkia jossa varmaankin on käsitelty samoja asioita.

Tuossa esim yksi..
Jaws
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2006 10:39

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Joo, olen kyllä lukenu tuon Sierran ostoa käsittelen topicin, mutta ei löydy vastausta näihin kysymyksiin sieltä.

Liikahtaako tuo kaasari Och sitten mihkään? Varmaan nyt ainakin samanikäset japsit pitäis jätättää? :D
tomiix
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Maalis 2005 11:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Jaws kirjoitti:Jees, onkos tuota OCH:ia enää tosta -90 eteen päin? Mites tuon kansiremontin kanssa, onko iso homma?
Vielä -91 alkuvuodesta oli OHC:ta.

Entinen -91 1.6 ohc:

http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaws kirjoitti:Liikahtaako tuo kaasari Och sitten mihkään? Varmaan nyt ainakin samanikäset japsit pitäis jätättää? :D
Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia.





http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm
Focus 1.0 edition a6 2017
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jaska74 kirjoitti: Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia.

http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm
Jaa mitäköhän kilpailijoita? Sierran pääkilpailija lienee ollut "verivihollinen" opel, ascona. Tehoissa ei juuri ole 80 luvun malleissa merkittävää eroa samankokoisilla koneilla.
Suomessahan toki myytiin paljon näitä japanin ihmeitä vaan eipä niiden tehoissakaan merkittäviä eroja ollut , saatika kulutuksessa. Esim. -88 carinassa ei edes ollut 2 litran konetta vaan 1,8 suurin (101hv). 88 tuli 2 litrainen ,121 hv. Bluebirdin 2 litraisessa oli 105 tai 115hv moottorin tyypistä riippuen. Accordin peruskoneessa oli 102 - 122 hv tyypistä riippuen, DOHC versiossa sentään jopa 137hv.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

suorituskykyyn sitä verrattiin eikä hevosiin...
Focus 1.0 edition a6 2017
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

Riesa2.0 kirjoitti:
Ei taida 90-luvun jälkeen tehtyä sierraa ohc-koneella löytyä...

.
löytyy meillä oli -91 sierra 1.6 litrasella oohooceella... ja oli muuten paljon ajettu hieman vajaa puol miljoonaa
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

tuohon tehokysymykseen niin 80 luvun lopulla ranskan ihmeistä pösöltä ja sitikalta löytyi 1.9 8v koneesta 125 hp ja 1.9 16v koneesta 160 hp. Taisivat tulla -87 vuodelle. Eli taisi fordi olla aika tiukoilla noitten ohc ja doch moottoreiden kanssa, josta varmaan johtuu melko monet tehonkorotukset noissa moottoreissa
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

caddy kirjoitti: löytyy meillä oli -91 sierra 1.6 litrasella oohooceella... ja oli muuten paljon ajettu hieman vajaa puol miljoonaa
...no onhan se cvh:kin OHC... :)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

juuri näin

CVH tarkoittaa tiettyä 4-sylinteristä Ford Motor Companyn vuosien 1981 ja 1991 välillä valmistamaa moottoria.(Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber)

1988–1993 Ford Sierra: 1,6, 1,8 (korvasivat Pinto-moottorin vuodesta 1989 eteenpäin)


Haettu osoitteesta http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_CVH-moottori
Focus 1.0 edition a6 2017
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

eskomk4 kirjoitti:tuohon tehokysymykseen niin 80 luvun lopulla ranskan ihmeistä pösöltä ja sitikalta löytyi 1.9 8v koneesta 125 hp ja 1.9 16v koneesta 160 hp. Taisivat tulla -87 vuodelle. Eli taisi fordi olla aika tiukoilla noitten ohc ja doch moottoreiden kanssa, josta varmaan johtuu melko monet tehonkorotukset noissa moottoreissa
eiköhän cosworth hoitanut tuon puolen?? :lol:
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

HELLbound kirjoitti:eiköhän cosworth hoitanut tuon puolen?? :lol:
liikkui hiukan eri hintaluokassa?
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

onhan ton ikäsiä tehokkaampia kun cossu
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

suklaa-auto kirjoitti:onhan ton ikäsiä tehokkaampia kun cossu
fordilla vai? euroopasta?
Focus 1.0 edition a6 2017
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

eurooppalaisia
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

cosa on ollu uutena muutamatuhat euroo kalliimpi kuin mk3 turbo supra :shock:
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mä luulin että suprat tulee japaniasta :D
Focus 1.0 edition a6 2017
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

on ne voitu jossain muualla kasata
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

suklaa-auto kirjoitti:cosa on ollu uutena muutamatuhat euroo kalliimpi kuin mk3 turbo supra :shock:
-88 tuulilasi teki vertailun missä oli mukana mm. 2wd cossu ja supra. Cossu todettiin paremmaksi; taisi olla jopa vertailun voittaja.
Vastaa Viestiin