Fiesta xr2i

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
djtonzah
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:11
Paikkakunta: Vantaa

Fiesta xr2i

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Miten xr2i eroaa tavallisesta Fiestasta? Kaikki erot, tyyppiviat sun muut jos joku voisi pikaisesti kertoa. Mitä kannattaa selvittää kyseistä autoa ostaessa?

Kuuluuko tällainen etupuskuri alkuperäiseen?
http://www.nettiauto.com/748907
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Tuolta löytyy jottain Fiestasta
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Puskin on vakio, ainakin yhtäkkiä katsoen.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Sisustus on reteempi kuin mopomalleissa. Sama sisustus kuin 1.6S sillä erotuksella että XR2i:stä löytyy yleensä kyynärnojat ovista ja S:tä ei. Parempi mittaristo (=kierroslukumittarilla) kuin karvahattumalleissa, tosin uudemmissa (94-95) karvahatuissakin sellainen oli. XR2i:ssä on muovisarja korissa johon kuuluu myös tuo sumuvalollinen ja lisäpitkällinen etupuskuri. XR2i:ssä sininen raita kylkilistassa (1.6S:ssä valkoinen, RST:ssä vihreä). Alusta on timmimpi kuin mopomalleissa, ja taitaa se olla timmimpi myös kuin 1.6S:ssä. Edessä on kallistuksenvakaaja, mopomalleissa ei ole ja 1.6S:ssäkin ohuempi kuin XR2i. Samat jarrut kuin 1.6S, eli isommat kuin mopomalleissa mutta pienemmät kuin turbossa.

Hesarin vikalistat on ihan yhtä paskan jauhamista, niissä on samat viat kaikkiin autoihin. Itse laskisin XR2i:n >>mallikohtaiseen<< vikalistaan vaihteiston perän laakerit jotka ovat yleensä 200tkm välein vaihtokunnossa, mätänevän paksin luukun (tutki ikkunan kehykset sisäpuolelta) ja todennäköisesti venttiilivarsien kumit alkavat olla jo ehtoopuolella joten sinistä saattaapi putkesta tulla vaikkei kone vielä väljä varmaan olekaan.

Kun tuossa vuonna 98 etsin itelleni 89-90 1.6S mallia (Hintahaarukka euroiksi muutettuna oli sillon muuten 4000-5200e) niin suurin osa niistä oli enemmän tai vähemmän kolaroitu, ja lähes jokainen kolari oli sellainen että auto oli pois rekisteristäkin korjauksen ajan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

eikö muka RS Turbossa oo samat jarrut kun xr2i/1.6s?
ainakin näin olen jostain lukenut!
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Rs turbossa on ainakin 240mm jäähdytetyt laikat edessä. Mitenkäs ässässä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

Taitaa kaikissa kolmoskoppasissa olla 240 jarrut eessä mutta ainut ero on että RST/XR2i/S on Jäähdytetyt 240mm laikat edessä!
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kas joo, no niin näyttääkin olevan.

Löytyikö muita virheitä?

Ja .. Mk1/2 on muutenkin enemmän mun pisnis :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin