dumpin valintaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

dumpin valintaa

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo elikkä autona on escort rs turbo s2.
Dumppi pitäis saada sinne,mutta minkälainen?
Tossa kun on toi ilmamäärämittari niin se kuulemman vaikuttaa tuohon dumpin valintaan jollain tavalla.

Esim. oisko tollanen bailey 2mäntäinen dumppi sinne sopiva?
katottu: http://www.rallyracefin.fi/
siellä ainakin jotain höpistään tuosta ilmamäärämittarista
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Jos se dumppi vuotaa ilmaa silloin kuin ei saisi vetää se seosta laihalle kun ilma vuotaa sen määränjakajan lautasen ohi, ei siis hyvä, voi käydä huonosti tyhjäkäyntiä, nykiä, olla tehoton riippuu kuinka paljon vuotaa.

Tuo kaksimäntäinen ei mukamas vuoda omia aikojaan ja silloin se ei vaikuttaisi seoksiin muutakuin silloin kun se "oikeassa paikassa" suhahtaa vetää hetkellisesti rikkaalle.

Nois 2 mäntäisis ylemmän männän avaa siis imusarjan alipaine ja alemman ahtoputkiston ylipaine.

No todellisuudessa ainakin itsellä tuo baileyn 2-mäntäevo vuoti kun ajeli esim matkavauhtia ja painoi hieman kaasua, alipainetta imusarjassa mutta pieni vakio turbo ahtaa jo hieman painetta imuputkistoon ja molemmat männät aukeaa, huomasi kun ei liikkunut puolikaasulla mihinkään kun veti laihalle. Tuota baileyta on saatavilla myös jäykemmällä jousella, se voisi auttaa, itsellä oli tuo tavallinen, liian löysä siis.

Mutta jos nyt pitäisi ostaa niin säädettävä yksimäntäinen jossa tarpeeksi tiukka jousi, ei varmasti vuoda missään tilanteessa kun tarpeeksi tiukkaa.... ja saa sellaiseksi kun haluaa ja on halvempikin.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Itse suosittelen pate racingin dumppia hinta laatu suhde mielestäni kohdallaan......
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

dumppi

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo joo. Millainen tuo pate racingin dumppi on?
Ja paljonko maksaa?
myös kysymys,että onko tuo pate racingin dumppi sopiva tuohon rs turboon?

Kiitos _P_ , nuo tiedot valaisivat asiaa aika paljon. Mulla tosin on jokin muokattu turbo,edellisen omistajan toimesta,joten uskon sen olevan hieman suurempi mitä vakio on. paljon piti olla alipainetta sulla,kun aukes tuo dumppi?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

pateracingin on yksimäntänen ruuvisäätönen dumppi ja makso pari vuotta sitten 85e+pk.

itellä ku ei oo rs-turboo ollu,niin en lähe veikkaileen ongelmista.saa sellaset vastata joilla siitä kokemusta.

sierra turbo mulla on ollut alkuun ilmamäärämittarin kanssa(myöhemmin säädettävä ruutta)ja ei ollut ongelmia.

sen verran tiedän et tollanen kaksmäntänen on auttanu ainakin yhessä alfassa silloin kun oli ilmamäärämittarin kanssa ongelmia,nyt siinä on hestec säädettävyyden takia ja ei dumppia ollenkaa,ku ei tykkää enään sihinöistä.
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

paljon piti olla alipainetta sulla,kun aukes tuo dumppi?
Se on kyllä tosi herkkäliikkeinen, pienikin ali+ylipaine ja suhahtaa, en tarkemmin ole katsonut sitten lukemia.

Luulisi tuon paten toimivan kun vaan tiukkaa niin ettei vuotele turhia jos se vaan on tehty niin ettei vuoda vaikka on kiinnikin, ei tosin kokemuksia ja KE-jettikin on heivattu mäkeen.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

dumppi

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo joo. Täytyy kattoo nyt.
Varman päälle hyvän haluaisin kuitenkin,joten ei viittis turhaan rupee ostelee
monia dumppeja ja leikkimään sitten niiden kanssa.
Tuolla escortrsturbo.co.uk sivuilla on foorumeilla ollu juttua tosta baileyn dumpista kaksimäntäisenä,että se on ainoa joka toimii tuossa rs turbossa. Voi olla että pistän sen baileyn tilaukseen ja odottelen malttamattomana mitä tuleman pitää :lol:
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Jos vaan saat niin mun mielestä kannattaa ostaa sillä jäykemmällä jousella, en kyllä ole tuota jäykempää kokeillut mutta henkkoht mielipide on että vakio on vähän liian löysä.

"Certain applications require a valve with
a stronger spring, referred to us a DV26 ‘D’ Type."
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

dumppi

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo pitää kokeilla tota jäykempää.
kiitos kaikista kommenteista ja ohjeista!
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Vastaa Viestiin