2.8 v6 (remmiahdettu)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

2.8 v6 (remmiahdettu)

Viesti Kirjoittaja mato »

Tollasen otsikon mukaisen -87 Sierran hommasin ja ajattelin kysästä, et paljonko löytyy tosta koneesta vakiona vääntöä? Heppojahan taitaa olla hurjat 150? Niin ja mitäs eroa 2.8lla ja 2.9llä, kun kaikki sanoo et 2.9 on parempi viritys aihio tai jotain...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ois kiva nähdä kuva remmiahdetusta sierran konehuoneesta...
mitäpäs maksoit moisesta jos kehtaa kysästä
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Vääntöä tais olla 216Nm
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mato »

Vai 216Nm... Okei, mut mitä eroa 2.8lla ja 2.9llä? Kuka kertoo?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

mato kirjoitti:Vai 216Nm... Okei, mut mitä eroa 2.8lla ja 2.9llä? Kuka kertoo?
Iteseasiassa veivit taitaa olla ainoat keskenään identtiset osat kaikessa muussa on eroa. Se päällepäin näkyvä ero on 2.9:n 6 reikäsissä kansissa.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kysyy tietämätön.onko noita sierroja ollut alkuperäsenä remmillä varustettuna :roll:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

turbiiniriesa kirjoitti:kysyy tietämätön.onko noita sierroja ollut alkuperäsenä remmillä varustettuna :roll:
...ootko tosissaan?? :shock: :shock:

V6 Blower Sierra, ja vakiona. :lol: :lol:
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mato »

Onks tehot samat? Tai kestävyys??? Mikä siitä tekee paremman vai onko ylipäänsä parempi?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Bootsi kirjoitti: ...ootko tosissaan?? :shock: :shock:

V6 Blower Sierra, ja vakiona. :lol: :lol:
no en :lol: :lol:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mato kirjoitti:Onks tehot samat?
No ainakin väännöt on paljon pienemmillä kierroksilla ja sitä vääntöä on hiukan enemmän. Jos vakiosta puhutaan.
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

mato kirjoitti:Onks tehot samat? Tai kestävyys??? Mikä siitä tekee paremman vai onko ylipäänsä parempi?
Mä en noista muuta tiä mut 2.9 kannet ja jakopää on parempi, lähetään niistä..
Saab 9-3 2,2 Tid
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Saaks näitä ahdettuja Sierroja ostaa nykyään jostain ulkomailta halvalla?
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kd kirjoitti:Saaks näitä ahdettuja Sierroja ostaa nykyään jostain ulkomailta halvalla?
Turbo vai remmiahdettuja?
Vaikka suomesta (turboahdettuja siis). Halvasta en niin tiedä, kai niitäkin on.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 04 Kesä 2006 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mato »

Kyllä tää on tuotu ruotsista, mut jälkeenpäin asennettu ahdin :D, en sit tiedä onks tämmösiä monta suomessa.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mulla on menossa V6 Sierra projekti ja netissä juttua. Pikkasen myös löytyy noista 2.9 ja 2.8 eroista.

Suurimmat erot tosiaan on kansissa. 2.8:ssa on vain kaksi pakokanavaa per kansi, repsikan puolella 2 ja 3 sylinterit yhdistyvät ja kuskin puolella muistaakseni 4 ja 5. Sama peli jatkuu imusarjassa, jossa on vain neljä kanavaa.

Tuo imusarja on kuulemani mukaan aika iso tuke ja pelkällä sen vaihdolla on vapariin saatu kohtuullisia teholisiä. Vaihdokki löytyy Scorpion 2.8 EFI koneesta. Samottakin on selvää, että myös se pakopuoli on huono.


2.9:ssä kannet on laitettu uusiksi ja ovat pakopuolelta kolmiporttiset. Samaten imusarja on fiksumpi. Ruisku vaihtunut elektroniseksi. Noitakin on sitten vähän erilaisilla imusarjoilla. Imukoppa on samannäköinen, mutta toisessa mallissa on väliseinä (uudempi) toisessa ei. Lisäksi uudemmassa on bensanjakotukki alumiinia ja vanhemmassa peltiä. Vanhempi on kai hieman parempi, koska se alumiininen tulee kanavan puolelle ja haittaa vähän virtausta (IMO).

Jakopää on 2.9:ssä ketjulla ja 2.8:ssa ratailla. 2.8:ssa kuulemma kesinyt nokkapyörän pinnan irti, eli teräksinen voisi olla paikallaan (EBaystä saa Mustangiin sopivaa edullisesti silloin tällöin.)

2.9:ssä kampuran hihnapyörä on painavampi samaten kai vauhtipyörä.

Lisä tilavuus on tehty iskua piudentämällä. Puristuksia on 2.9:ssä pudotettu 9.2:1 -> 9.0:1. Vakiona molemmat tuottavat 150hv (2.9:stä kai jotain saasterajoitettua mallia, jossa 145hv), 2.9:ssä on katti. Vääntöä 2.8:ssä on 216Nm ja 2.9:ssä muistaakseni jotain 230Nm. Nokan asteet hieman erilaiset.

Lohko on sama perjaatteessa, mutta esim. kannet eivät ole vaihtokelpoiset erilaisten vesikanavien takia. 2.9:n kampura käy 2.8 lohkoon, mutta jakopäätä joutuu hieman koneitstmaan (miten en tiedä, molemmat löytyy, mutta en ole ehtinyt vertaamaan).

Siinäpä noita.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

2.9:n akseliin joutuu koneistamaan n.16 milliä lisää tilaa 2.8:n jakopään rattaalle (Comp Cams) joita sivumennen sanoen saa ihan kotisuomesta kohtuu hintaan. Ja sitten tietysti sopiva pätkä 6mm kiilauraa.

Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.

K-Jetin imusarja ei tosiaan ole mikään kovin virtausystävällinen. Ysikympin mutkat harvemmin virtausta parantaa, 2.8 EFI:n imusarja on jo sitten ihan jees.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

country sedan kirjoitti: Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.
Niin tosiaan. 2.9 kansi on oikeilla seeteillä, eikä kanteen koneistetuilla, eikö?

Itse onnistuin konetta purkaessa tuhoamaan sen kampuran hihnapyörän :-) Tuo 2.8:n on varmaan kilon kevyempi. Siitä puuttuu tosiaan se kumi sieltä välistä, tuo toiminee värinänvaimentimena.

Saa nähä mitä tuosta tulee.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

nätti konehuone mato sulla :D
paljonko mahtaa olla painetta/hevosia yms teknistä tietoa?
Focus 1.0 edition a6 2017
mato
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:09
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mato »

Kiitoksia kaikille tiedoista!!! Tehoista en tiedä ollenkaan, ku ei oo penkissä käyty ja vielä on kuitenkin vähän laittoa. Megasquirtin ajattelin laittaa. Oisko kellään tietoo mistä sais edukkaasti, vaikka käytetyn.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

http://www.finsquirt.net Tuolta on hyvä aloittaa.
Vastaa Viestiin