Auton maalaus ja maalarit
mä olen joskus ihan karhunkielelläkin hinkuttanu yksittäisiä osia. ja maali on vielä siinä päällä. mutta nyt on kyse kummiskin auton koko peltiosista..
itse vetäisin p400:sella paperilla. mutta kun sulla nyt on vain tota p320. kyllä silläkin voi vetää mutta en tiedä miten herkästi jää hiontajäljet näkyviin.
kun sitten tarvis maaliakin täyttää enemmän, ja valumisen riski kasvaa..
itse vetäisin p400:sella paperilla. mutta kun sulla nyt on vain tota p320. kyllä silläkin voi vetää mutta en tiedä miten herkästi jää hiontajäljet näkyviin.
kun sitten tarvis maaliakin täyttää enemmän, ja valumisen riski kasvaa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Vetäsin vesissä tolla p320 ja pitäs sen maalin kuulemma peittää vielä ihan hyvin noi hiontajäljet. No kohtahan sen näkee ku lähen nyt maalailemaan. Mites muuten jos sattuu tulemaan valuma ni miten sen vois/kannattaa yrittää korjata.?Volmari kirjoitti:mä olen joskus ihan karhunkielelläkin hinkuttanu yksittäisiä osia. ja maali on vielä siinä päällä. mutta nyt on kyse kummiskin auton koko peltiosista..
itse vetäisin p400:sella paperilla. mutta kun sulla nyt on vain tota p320. kyllä silläkin voi vetää mutta en tiedä miten herkästi jää hiontajäljet näkyviin.
kun sitten tarvis maaliakin täyttää enemmän, ja valumisen riski kasvaa..
Voihan tätä kokeilla, että vetää sen valuman mäjelle tosihienolla vesihiomapaperilla.. ja lopuksi puleeraa rankasti sen kohdan.. tähän mennessä se on aina jäänyt vähän näkymään että siitä on jotain nappastu pois..
mutta hätäkeino sekin..
mutta hätäkeino sekin..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Hyvinhän toi maalaus onnistu, mitä nyt muutama itikka,kärpänen ja hämähäkki ja muuta pientä nöyhtää siinä uudella maalipinnalla mut se nyt oli odotettavissakin kun noi maalausolosuhteet oli mitä oli... Pariin kohtaan tuli tosi pieni valuma eli ei noita nyt varmaan jaksa rueta poistelee kun ei ne niin paljon siinä haittaa.
Ja sit kun seuraavan kerran joskus maalailee niin kokemustakin jo vähän löytyy ja lopputuloskin toivottavasti vaan paranee...
Miten noita nöyhtiä yms. vois jälkikäteen poistella.? Joltain kuulin et jollain p1000 vesihiomalla vois kokeilla niitä poistella, mut pitääkö toi paikkaansa ettei vaan nyt mee uus maalipinta piloille.?
Ja sit kun seuraavan kerran joskus maalailee niin kokemustakin jo vähän löytyy ja lopputuloskin toivottavasti vaan paranee...
Miten noita nöyhtiä yms. vois jälkikäteen poistella.? Joltain kuulin et jollain p1000 vesihiomalla vois kokeilla niitä poistella, mut pitääkö toi paikkaansa ettei vaan nyt mee uus maalipinta piloille.?
Harmaaksi jää.. puleeraus voi pikkasen auttaa asiaa.
onnittelut! maalasit ensimmäisen autosi, siitä se sitten lähtee.
onnittelut! maalasit ensimmäisen autosi, siitä se sitten lähtee.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Tuo cortina kun on nyt tuollainen vihreä (Kuvia) ja uudeksi väriksi olen ajatellut jonkinsävyistä oranssia. Tarviiko pohjamaalia sävyttää? Ja konetilassa ja sisällä on myös ruostetta peltiosissa, että kannattaisiko koko auto samalla maalata sillä oranssilla, vai tyytyä esim. sisätiloissa vain paikkamaalaukseen?
Saako tuollaisella 20e ruiskulla mitään aikaiseksi, vai onko ihan turha?
Saako tuollaisella 20e ruiskulla mitään aikaiseksi, vai onko ihan turha?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Onhan noita hienompiakin P1200, P2000, P4000 millä pinnan saa jo aika hyväksi.martikainen kirjoitti: Miten noita nöyhtiä yms. vois jälkikäteen poistella.? Joltain kuulin et jollain p1000 vesihiomalla vois kokeilla niitä poistella, mut pitääkö toi paikkaansa ettei vaan nyt mee uus maalipinta piloille.?
Sultzi: en usko et sun tarvis pohjaväriä sävyttää.
oletko selvittänyt missä kaikki alla sisätiloissa on maalattavaa? mä itse vetäisisin kaikki sisätiloissa olevat ruosteet jotka ovat esim. lattiamaton alla, ihan vain ruosteet pois ja ruosteenesto-maalia päälle periaatteella.
itse paikkasin eetusta vähän pohjaa ja siinä samalla tuli muutenkin revittyä koko matto pois. niin hion kaikki pienet ruoste täplät auki ja ruosteenestoväriä päälle ja lopuksi massaa (oli kilikoli-mallia) koko sisäpuoli pohjasta täyteen. lopuksi pistin vielä bitumimatot koko lattian päälle. enkä meinaa muutenkaan olla mikään ronkeli sisustan maalauksessa.
raakkasti ruosteet pois ja jotain väriä päälle. kummiskin joskus vuoraan ne umpeen ettei näy..
oletko selvittänyt missä kaikki alla sisätiloissa on maalattavaa? mä itse vetäisisin kaikki sisätiloissa olevat ruosteet jotka ovat esim. lattiamaton alla, ihan vain ruosteet pois ja ruosteenesto-maalia päälle periaatteella.
itse paikkasin eetusta vähän pohjaa ja siinä samalla tuli muutenkin revittyä koko matto pois. niin hion kaikki pienet ruoste täplät auki ja ruosteenestoväriä päälle ja lopuksi massaa (oli kilikoli-mallia) koko sisäpuoli pohjasta täyteen. lopuksi pistin vielä bitumimatot koko lattian päälle. enkä meinaa muutenkaan olla mikään ronkeli sisustan maalauksessa.
raakkasti ruosteet pois ja jotain väriä päälle. kummiskin joskus vuoraan ne umpeen ettei näy..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Sisusta on purettu jo, kuten kuvista näkee, niin ruostepilkkua tahtoo olla siellä sisustassakin. Ajattelin samaa että ruosteet pois ja päälle vaikka tuo tikkurilan rotex. Kestääkö pelkästään tuollai? Paljonko tuo bitumi matto maksoi?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Joo pitää kokeilla sit vielä hienomalla paperailla. Ei varmaan joku p2000 tai ainakaan toi p4000 jätä enää pintaa harmaaks.JesseT kirjoitti: Onhan noita hienompiakin P1200, P2000, P4000 millä pinnan saa jo aika hyväksi.
Ja tosta ruiskusta ni ei toi millä ite maalasin ni ollut todellakaan mikään laatupeli, mut asiansa ajo kuitenkin. Joten mulla ainakin onnistu toi homma ihan hyvin halpis ruiskulla. Oishan se jälki saattanu olla parempaakin jos ois ollu kunnon ruisku, mut en nyt hakenutkaan ihan täydellistä lopputulosta.
Maalasitko 2komponenttimaaleilla? Mitä käytit pohjamaalina, tai lakkana? Oliko sulla kompuraan liitetty vedenerotin?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
perskele kun tuli tossa alkukesästä hetken mielijohteesta maalattua pien läiskä kattoa ja nyt se erottuu siitä niin perkeleen vittumaisesti kun se on vähän kirkkaamman valkonen kun muu katto niin oisko jotain helppoja keinoja millä sen sais vähän paremmin sulautumaan tohon muuhun kattoon?? auttaisko ihan vahaaminen?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
mitä sä meinaat tolla et '' jos katon laittaa---'' siis mitenkä laittaa?janzamar kirjoitti:joku hiova vaha?
tai sitten myllytykseen,jos katon laittaa niin ei kai se niin paljoa erotu muusta autosta,tai ei ehkä tuu huomanneeksi niin helposti..?
ja mitäs toi myllytys on kun on niin tuttu sana mut kun ei tuu vaan mieleen mitä se tarkalleen ottaen meinaa
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
***ja autoa ei kannata ruiskuttaa täyteen pohjaväri ellet ole väriä vaihtamassa. ja jos on tumman värinen auto niin voit pyytää maaliliikkeessä että ne sävyttää sen pohjavärin valmiiksi auton värillä niin ei ainakaan paikat näy uuden maalin läpi. ***
Tässä omissa tehty toiste päin eli mustaan autoon vaalea pohja ja vastaavasti vaaleaan tummat pohjaväri... Värin kun vetää päälle niin näkee miten peittyy. Mutta itse teetän nykyiset maalaukset ammattilaisella.
Tässä omissa tehty toiste päin eli mustaan autoon vaalea pohja ja vastaavasti vaaleaan tummat pohjaväri... Värin kun vetää päälle niin näkee miten peittyy. Mutta itse teetän nykyiset maalaukset ammattilaisella.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
jos kattoa käsittelee niin ei sitä yhtä kohtaa katosta onnistu varmaan samalle sävylle saamaan,mutta myllyttämällä koko katto pystyy häivyttämään sen paikkauksen aika näkymättömiin.jesse1987 kirjoitti: mitä sä meinaat tolla et '' jos katon laittaa---'' siis mitenkä laittaa?
ja mitäs toi myllytys on kun on niin tuttu sana mut kun ei tuu vaan mieleen mitä se tarkalleen ottaen meinaa
ei sieltä mitään junia t...
mut mitä toi myllytys nyt siis on??janzamar kirjoitti: jos kattoa käsittelee niin ei sitä yhtä kohtaa katosta onnistu varmaan samalle sävylle saamaan,mutta myllyttämällä koko katto pystyy häivyttämään sen paikkauksen aika näkymättömiin.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Juu 2komponenttimaaliahan toi oli. Hyvä siinäkin mielessä et antaa jonkun verran virheitä anteeks toi maali. Pohjille en tehny muuta kun vetelin kyljet hiontamaalilla, koska entinen maalipinta oli muuten ihan hyvässä kunnossa. Ja oli tossa kompurassa vedenerotin, mut onnistuu kyl ilmankin kun vaan ensin ottaa painesäiliöstä vedet pois.Sultzi kirjoitti:Maalasitko 2komponenttimaaleilla? Mitä käytit pohjamaalina, tai lakkana? Oliko sulla kompuraan liitetty vedenerotin?
Sanokaapas pikaisesti ratkaisuja seuraaviin asioihin: Eli otin puskurin sierrastani eilen irti, koska siinä on pari halkeamaa, jotka näkyvät rumasti. Auto on puhdas valkea väriltään ja maalattu varmaan noin vuosi sitten, eli hyvissä maaleissa muuten on. Kävin jo autoliikkeessä hakemassa saman sävyistä maalia omatäyttöpullossa. Onko lasikuitukitti sopivaa tököttiä noiden halkeamien paikkaukseen ja kannattaako vahvistaa lasikuitumatolla puskurin takaa kyseinen kohta, ettei halkeaisi uudestaan? Myyjältä kysyin, että tarvitseeko mitään tartunta-ainetta niin hän sanoi, ettei tarvitse jossei muoviin asti hio, mitenkäs on sitten tuon halkeaman kohdalta, kun siihen tulee tuota kittiä, että vedänkö suoraan pintamaalin vain yli hiomisen jälkeen? Jollain 320- 400 tuo olisi varmaan järkevin hioa kittauksen jälkeen?
Toinen asia on ovien alaosat. Eli ihan oven alhaalla on lähtenyt maali pois ja sieltä näyttää, että alkaisi ajan mittaan pukkaamaan ruostetta, vaikkei vielä tosin juurikaan mitään näy. Eli ajattelin hioa ja vetää tätä samaa valkoista pintamaalia päälle, mutta sanokaapa kokeneemmat pitääkö siihen tehdä jotain muutakin, jotta ongelma olisi korjattu pidemmäksi aikaa? Alue ei tosiaankaan ole kuin pieni suikale ihan oven alhaalla.
Kolmas asia sitten on Rs helmalevikkeet, jotka entinen omistaja on jollain massalla kiinnittänyt kylkiin. Ovat kuskin oven kohdalta irronneet ja se massa on ilmeisesti mustaa ollut kun niin rumasti paistaa musta väri sieltä halkeamasta. Haluaisin vetää ne uudestaan kiinni ja vielä niin siististi, että niitä kehtaa näyttääkkin ja mielellään valkealla massalla, onko ehdotuksia?
Huhhuh, tulipas tekstiä ja valitusta... Kiitosta jos viitsitte auttaa! 8)
Toinen asia on ovien alaosat. Eli ihan oven alhaalla on lähtenyt maali pois ja sieltä näyttää, että alkaisi ajan mittaan pukkaamaan ruostetta, vaikkei vielä tosin juurikaan mitään näy. Eli ajattelin hioa ja vetää tätä samaa valkoista pintamaalia päälle, mutta sanokaapa kokeneemmat pitääkö siihen tehdä jotain muutakin, jotta ongelma olisi korjattu pidemmäksi aikaa? Alue ei tosiaankaan ole kuin pieni suikale ihan oven alhaalla.
Kolmas asia sitten on Rs helmalevikkeet, jotka entinen omistaja on jollain massalla kiinnittänyt kylkiin. Ovat kuskin oven kohdalta irronneet ja se massa on ilmeisesti mustaa ollut kun niin rumasti paistaa musta väri sieltä halkeamasta. Haluaisin vetää ne uudestaan kiinni ja vielä niin siististi, että niitä kehtaa näyttääkkin ja mielellään valkealla massalla, onko ehdotuksia?
Huhhuh, tulipas tekstiä ja valitusta... Kiitosta jos viitsitte auttaa! 8)
Tuohon viimeiseen ongelmaan suosittelen wurthin ''liima ja tiivistemassa'' nimistä tököttiä. sitä saa montaa eri väriä ja se on vastaavaa kun sikafleksi(possumassa) mut halvempaa ja ainakin mun mielestä vähän parempaakin. tuolla mä vedin tohon mun ex sierraankin noi kaikki levikkeet kiinni plus tietty parilla ruuvilla .Artery kirjoitti: Kolmas asia sitten on Rs helmalevikkeet, jotka entinen omistaja on jollain massalla kiinnittänyt kylkiin. Ovat kuskin oven kohdalta irronneet ja se massa on ilmeisesti mustaa ollut kun niin rumasti paistaa musta väri sieltä halkeamasta. Haluaisin vetää ne uudestaan kiinni ja vielä niin siististi, että niitä kehtaa näyttääkkin ja mielellään valkealla massalla, onko ehdotuksia?
Huhhuh, tulipas tekstiä ja valitusta... Kiitosta jos viitsitte auttaa! 8)
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
millä korjata naarmut ennen maalausta?
niin miten voisin korjata naarmut mitkä on raavittu kivillä autoni kylkiin (pikkulapset) naarmut on ihan pohjamaaliin asti tehty. autossa alkuperäinen musta väri