Mikä letku lähtee koneen päältä, menee ilmansuodatinkoteloon

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Mikä letku lähtee koneen päältä, menee ilmansuodatinkoteloon

Viesti Kirjoittaja tub »

Eli vaihdoin tossa ilmansuodattimen ja huomasin kotelon imupuolella olevan jonkinnäköisen vaahtomuovisuodattimen, joka oli jo todella pahasti hapertunut, murusina käytännössä. Koneen päältä lähtevä letkuhttp://www.badongo.com/pic/184827 menee kyseiseen suodattimeen.

Milläköhän nimellä saisi motonetistä uuden suodattimen / kuinka tärkeä tuo on uusia? Ei varmaan maksa juuri mitään.

T: Mikko
[/url]
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

eikös tuo ole huohottimen putki joka menee ilmanputsariin.
suna en laittas koko letkua tonne putsarikoteloon,suotta vaan ne öljyhöngät menee imusarjaan likaamaan>laita se putki meneen siitä putsarin vierestä maahan ja tuki putsarikotelon reikä jollakin.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Huohotinputkihan tuo on... :wink:

Ota se "suodatin" pois ja anna se letku olla siinä paikallaan tai tee sitten niinkuin turbiiniriesa tuossa jo ennemmin sanoi. Tosin siinä on sitten se vaara että se putki voi jäätyä talvella tukkoon.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

jos riittävän isoa putkea,niin ei sen pitäs sen helpommin talvella mennä tukkoon ku sen öljystä jne.likasen suodattimenkaan(melkeen paremmin pysyy auki).ei muutaku maahanpäin vaan se putki ja pysyy samalla imusarja/kone ja tyhjäkäyntivena,joka tahtoo likaantua ja siten oikkuilla likasena.
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Viesti Kirjoittaja tub »

Kiitoksia vastauksista. Pitääpä ottaa irti ja peitellä reiät.
Taitaa olla kuitenkin katsastusvarusteita et siihen pitää heittää taas kiinni, voi tulla muuten ongelmia päästöjen kanssa?

T:Mikko
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tub kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Pitääpä ottaa irti ja peitellä reiät.
Taitaa olla kuitenkin katsastusvarusteita et siihen pitää heittää taas kiinni, voi tulla muuten ongelmia päästöjen kanssa?

T:Mikko
ei se päästöihin vaikuta(korkeintaan parantaa niitä),mutta muuten tarkka konttorin setä ei välttämättä hyväksy sitä,mutta suurin osa sedistä ei edes huomaa tommosta...
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

turbiiniriesa kirjoitti: ei se päästöihin vaikuta(korkeintaan parantaa niitä),mutta muuten tarkka konttorin setä ei välttämättä hyväksy sitä,mutta suurin osa sedistä ei edes huomaa tommosta...
ei mulla ainakaan sanonu katsastusinssi mitään vaikka mulla oli tuli molemmat huohotinputket auton alle. sanoi vain hieman sarkastisen oloisesti et ''meinaako Foorti vähän huohottaa'', vaikkei edes pahasti huohottanutkaan :evil:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Melkein samasta aiheesta kans nyt kysyisin elikkä Dohc kone kans kyseessä. Sieltä koneen alakerrasta lähtee pakosarjan puolelta alakerran huohotin putki eikö? Se putki kiersi tuossa konevikaisessa dohc sierrassa moottorin takaa ympäri ja meni toisella puolella etuakselin kohdalla maahan... Mutta nyt ostin varaosiksi tuon kolaroidun sierran ja tutkin sitä niin siinä se huohotinputki menee Ruiskulle :? Kumpi on nyt sitten oikein? Pitäisi tietää kun huomenna meinaan vaihtaa sen koneen tuon rikkinäisen tilalle tai no molemmat koneet on jo irti että asennus olisi enää jäljellä :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Riesa2.0 kirjoitti:Melkein samasta aiheesta kans nyt kysyisin elikkä Dohc kone kans kyseessä. Sieltä koneen alakerrasta lähtee pakosarjan puolelta alakerran huohotin putki eikö? Se putki kiersi tuossa konevikaisessa dohc sierrassa moottorin takaa ympäri ja meni toisella puolella etuakselin kohdalla maahan... Mutta nyt ostin varaosiksi tuon kolaroidun sierran ja tutkin sitä niin siinä se huohotinputki menee Ruiskulle :? Kumpi on nyt sitten oikein? Pitäisi tietää kun huomenna meinaan vaihtaa sen koneen tuon rikkinäisen tilalle tai no molemmat koneet on jo irti että asennus olisi enää jäljellä :wink:
no varmaks en voi sanoo kun ei oo kokemusta tosta koneesta, mut kaiken jären mukaan se kyl kuuluu mennä sinne ruiskulle. kun hyvin harva auto huohottaa suoraan ulkoilmaan siis tehtaan jäljiltä.
Ja eikös toi mun escon kone oo jotenkin sukua tolle sierran dohc-koneelle ja mulla ainakin toi putki menee imusarjaan.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

jesse1987 kirjoitti: no varmaks en voi sanoo kun ei oo kokemusta tosta koneesta, mut kaiken jären mukaan se kyl kuuluu mennä sinne ruiskulle. kun hyvin harva auto huohottaa suoraan ulkoilmaan siis tehtaan jäljiltä.
Ja eikös toi mun escon kone oo jotenkin sukua tolle sierran dohc-koneelle ja mulla ainakin toi putki menee imusarjaan.
Joo kiitti näin arvelinkin, mutta halusin silti varmistaa. Se edellinen kone huohotti niin kovasti että joku oli varmaan sen putken kääntänyt sitten sen takia alaspäin. :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Vastaa Viestiin