FOCUS II, käyttäjän kokemuksia
Morjensta! Tuohon uuteen focukseen vakionopeudensäätimen jälkiasennus maksaa merkkiliikkeessä merkkiosin ja töineen 370e. Siihen vaihdetaan siis erilainen ratti, kytkinpolkimeen lisätään katkaisija ja päivitetään auton softa.
Sumuvalojen jälkiasennus töineen ja osineen n. 350e (Tästä hinnasta n. puolet on työn osuutta, joten olen harkinnut josko asentaisin itse)
Sumuvalojen jälkiasennus töineen ja osineen n. 350e (Tästä hinnasta n. puolet on työn osuutta, joten olen harkinnut josko asentaisin itse)
Omaan laitettiin vakkari jälkiasennuksena ja alkuperäisillä osilla, mutta rattia ei tarvinnut vaihtaa, tosin niiden nappien sivuun tulevia suojia ei saanut kiinnitettyä mutta aivan siisti siitä siltikin tuli...kagoni kirjoitti:Morjensta! Tuohon uuteen focukseen vakionopeudensäätimen jälkiasennus maksaa merkkiliikkeessä merkkiosin ja töineen 370e. Siihen vaihdetaan siis erilainen ratti, kytkinpolkimeen lisätään katkaisija ja päivitetään auton softa.
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
Nyt ois sitte noi raidetangonpäät vaihdettu, siihen loppu kolinat ja narinat... Ja samalla myös tuo kuskinpuoleinen ajovaloumpio...Hyvä,hyvä!!!
Eipä ois mikään järkky hinta tossa vakkarisäätimessä...Paljonkohan tuo uus ratti tuo lisähintaa? En haluais luopuu tosta kolmepuolasesta ratista...
Eipä ois mikään järkky hinta tossa vakkarisäätimessä...Paljonkohan tuo uus ratti tuo lisähintaa? En haluais luopuu tosta kolmepuolasesta ratista...
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Jos nyt oikein muistan niin se ratti (jonka sanottiin olevan ghiasta) oli n.200e tosta hinnasta. Ja siis sehän on neljäpuolainen nahkaverhoiltu malli:)ti-vct kirjoitti:Eipä ois mikään järkky hinta tossa vakkarisäätimessä...Paljonkohan tuo uus ratti tuo lisähintaa? En haluais luopuu tosta kolmepuolasesta ratista...
Tulipa mieleen vielä tällainen;
Saksan pojat (eli tuolta ffcd.de foorumista) ovat ruvenneet "tuunaamaan" fokuksiaan niin että niihin laitetaan toi st:stä tuttu etumaski, sumuvalot yms. Osat maksoivat Hollannissa 271e. Lisäisköhän jälleenmyyntiarvoa:)
Madallusjousia Sportiin
Onkohan joku jo hankkinut tai tietää, mistä voi tilata tehtaan valmiiksi madaltamaan (Eibachin 30mm) jousia, jotka laskisivat ainakin toiset 30mm? Mielellään ottaisin privana vastaukset, jos joku vain tietää mistä löytyisi...
Autosta olen pitänyt kovasti. Tehonpuute nyt on isoin asia, joka vaivaa edelliseen autoon verrattuna. Mulla on kanssa vaihdettu raidetangonpäät ja etuovien tunnistusanturit. Muuten auto toiminut kuin unelma, nyt jo 33000 km takana.
Autosta olen pitänyt kovasti. Tehonpuute nyt on isoin asia, joka vaivaa edelliseen autoon verrattuna. Mulla on kanssa vaihdettu raidetangonpäät ja etuovien tunnistusanturit. Muuten auto toiminut kuin unelma, nyt jo 33000 km takana.
Focus MK2 wagon ti-vct
Vakionopeudensäädin
Hei!
Missä liikkeissä olette asentanut Focuksen vakkarit? Kysyin Tampereen auto-kivitilalta ja kolmipuolaseen Sport rattiin maksais 465 euroa... Kertokee missä pääsee halvemmalla, niin laitetaan siellä!!
Missä liikkeissä olette asentanut Focuksen vakkarit? Kysyin Tampereen auto-kivitilalta ja kolmipuolaseen Sport rattiin maksais 465 euroa... Kertokee missä pääsee halvemmalla, niin laitetaan siellä!!
Re: Vakionopeudensäädin
Riihikallion auto (http://www.riihikallionauto.fi/) lupaili tuon asennuksen 370e:hen.huitla kirjoitti: Missä liikkeissä olette asentanut Focuksen vakkarit? Kysyin Tampereen auto-kivitilalta ja kolmipuolaseen Sport rattiin maksais 465 euroa... Kertokee missä pääsee halvemmalla, niin laitetaan siellä!!
Re: Vakionopeudensäädin
Mulla maksoi vakkari vilkkuviiksen alle 260 tai 290 (en oo ihan varma). Se asennettiin luovutuksen yhteydessä Porin Vesa-Matissa.huitla kirjoitti:Hei!
Missä liikkeissä olette asentanut Focuksen vakkarit? Kysyin Tampereen auto-kivitilalta ja kolmipuolaseen Sport rattiin maksais 465 euroa... Kertokee missä pääsee halvemmalla, niin laitetaan siellä!!
Focus MK2 wagon ti-vct
Lisää "hauskaa" Focukseni kanssa...
Tänään aamulla sammutin auton tai ainakin yritin, käänsin virta-avainta ja virrat hävisi ainakin mittaristosta mutta auto jäi käyntiin, laitoin virrat uudelleen päälle ja pois mutta auto kävi edelleen, otin avaimet virtalukosta ja nousin autosta ulos ja ihmettelin kuinka hienosti auto käykään ilman avaimia Meni noin puoli minuuttia niin auto vihdoin sammui. Soitin Fordille ja käskivät pistää auton käyntiin ja sammuttamaan, josko vaikka se jäisi edelleen käyntiin. Kuinka ollakaan se ei enään avaimesta lähtenyt starttaamaan, ajonesto ei sammunut ja mittaristoon tuli viesti Engine system failure. Antoivat Fordilta heti hinauspalvelun numeron ja niin se Focus lähti kohti korjaamoa hinurin voimin. Jostain syystä autosta löytyi joka ikinen vikakoodi mitä keksiä saattaa, ja niiden nollauksen jälkeen taas toimii... Varmaa syytä ei kukaan osannut sanoa, mutta epäilivät että Sonyn valmistama "tarvikesoitin" aiheutti häiriön, eli alkuperäinen Ford 6000 soitin kommunikoi auton tietokoneen kanssa ja nykyinen uudehko Sonyn soitin ei vastaa tietokoneelle jolloin rakas Focukseni vetää palkoja imusarjaan ja lopettaa kulkemisen Uskoo ken tahtoo!!!
p.s samaan sarjaan kuuluu myöskin aihe uuteen Fordiin ei saa asentaa tarvike aluvanteita, loppuu takuu alustanosien suhteen...
Taitaa olla viimeinen Ford tässä taloudessa!
Tänään aamulla sammutin auton tai ainakin yritin, käänsin virta-avainta ja virrat hävisi ainakin mittaristosta mutta auto jäi käyntiin, laitoin virrat uudelleen päälle ja pois mutta auto kävi edelleen, otin avaimet virtalukosta ja nousin autosta ulos ja ihmettelin kuinka hienosti auto käykään ilman avaimia Meni noin puoli minuuttia niin auto vihdoin sammui. Soitin Fordille ja käskivät pistää auton käyntiin ja sammuttamaan, josko vaikka se jäisi edelleen käyntiin. Kuinka ollakaan se ei enään avaimesta lähtenyt starttaamaan, ajonesto ei sammunut ja mittaristoon tuli viesti Engine system failure. Antoivat Fordilta heti hinauspalvelun numeron ja niin se Focus lähti kohti korjaamoa hinurin voimin. Jostain syystä autosta löytyi joka ikinen vikakoodi mitä keksiä saattaa, ja niiden nollauksen jälkeen taas toimii... Varmaa syytä ei kukaan osannut sanoa, mutta epäilivät että Sonyn valmistama "tarvikesoitin" aiheutti häiriön, eli alkuperäinen Ford 6000 soitin kommunikoi auton tietokoneen kanssa ja nykyinen uudehko Sonyn soitin ei vastaa tietokoneelle jolloin rakas Focukseni vetää palkoja imusarjaan ja lopettaa kulkemisen Uskoo ken tahtoo!!!
p.s samaan sarjaan kuuluu myöskin aihe uuteen Fordiin ei saa asentaa tarvike aluvanteita, loppuu takuu alustanosien suhteen...
Taitaa olla viimeinen Ford tässä taloudessa!
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
Esson baari?Tonski kirjoitti:p.s samaan sarjaan kuuluu myöskin aihe uuteen Fordiin ei saa asentaa tarvike aluvanteita, loppuu takuu alustanosien suhteen...
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jos täällä joku harkitsee Sportin ostoa niin ihan tiedoksi että nämä Sportin vakiovanteet eivät ole ainoa vaihtoehto, vaan samaan hintaan saa valita myös tällaiset.
En edes muista enää mistä mä tuon kekkasin, mutta jotenkin hinnastoa tulkitsemalla tulin tuohon tulokseen ja automyyjän otettua yksi puhelu, saatiin varmistus asialle.
Eihän nuo orkkisvanteet useinkaan mitään komistuksia ole - itsekin laitan nuo talvivanteiksi - mutta itse ainakin pidin noista enemmän kuin niistä 'vakiovanteista'. Plus niitä ei tule vastaan joka Sportin alla
En edes muista enää mistä mä tuon kekkasin, mutta jotenkin hinnastoa tulkitsemalla tulin tuohon tulokseen ja automyyjän otettua yksi puhelu, saatiin varmistus asialle.
Eihän nuo orkkisvanteet useinkaan mitään komistuksia ole - itsekin laitan nuo talvivanteiksi - mutta itse ainakin pidin noista enemmän kuin niistä 'vakiovanteista'. Plus niitä ei tule vastaan joka Sportin alla
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jännittävää, '05 esitteessäkin myydään aluvanteita Sportin mukana.ti-vct kirjoitti:Sillon joskus kun Sporttiani tilasin (tammikuu 2005) ei ollu aluvanteita vakiona
No mutta ei sen niin väliä. Oma on nyt ollu viikon ja päivän mulla ja meillä on kyllä tosi kivaa toistemme kanssa <3
http://www.76s.net/focus/
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Joo kaivoin tossa vanhan esitteen ja "Designer wheels" nimellä myytiin nuita kapseleita, eli aluvanteen näkösiä ovat...Esim. uudemmissa Astroissa on tällaset kapselit, joskus niitä tuli ihmeteltyä, kun tosiaankin näyttävät ihan aluvanteilta, venttiilin sijotus ja koputtelu vasta paljastivat "vanteen" kapseliksi...Että näin...
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Ajattelin kysäistä onko kenelläkään samanlaisia ongelmia Focuksen ilmastoinnin kanssa?Eli tosiaan auto on 3 kuukautta vanha ja sillä on ajettu 8200km.Ilmastointi ei toimi vänkärin puolella ja laturin merkki valoa on ainakin kahdesti näyttänyt viimeisen tuhannen kilometrin sisällä. Tässä vaiheessa on pakko kyllä myös sanoa, että ei voi olla tyytyväinen "Delta" auton/fordin palveluun. Autoa on käytetty nyt ilmastoinnin takia 2 kertaa huollossa eikä kummallakaan kerralla ole asiaa vielä saatu korjattua.Laturin valon syttymisen syytä eivät osanneet kertoa, pystyivät vaan toteamaan, että joo on se koneenkin mukaan syttynyt. Asia ei sillä katsomisella näköjään parantunut koska tänään se saatanan merkkivalo paloi taas. Toinen mikä ärsyttää suunnattomasti asiakaspalvelussa on se, että joka helvetin kerta kun menen ja vien uuden auton huoltoon minulta kysytään, että oletko sinä ostanut tämän auton meiltä? Eikö luulisi, että on ihan vitun sama mistä on auton ostanut jos se on takuun alainen? Varsinkin jos sitä ei ole edes sisään ajettu.Huokaus. Vastataan aina, että kyllä autot on teiltä ostettu jo vuodesta 86 lähtien, mutta tämä on kyllä viimeinen auto teiltä. Nyt sitten vaan odotellaan, että soittaavat kun joku osa on tullut(en tiedä mikä osa, kun eivät kertoneet) paikanpäälle ja taas saa ajaa ylimääräistä ajoa,kun huolto paikka on 25km päässä. Meidän edellinen auto oli -99 Focus joka oli todella hyvä ajaa, mutta siinäkin oli omat ongelmat.130tkm oli koneella ajettu(1.6 zetec) niin se söi litran öljyä/3000km. Olisi vaan pitänyt oppia virheistä ja vaihtaa johonkin muuhun merkkiin,mutta minkäs teet jos auto on hyvä ajaa?
Pitäisi vaan uskaltaa vaihtaa merkkiä, mut taitaapa niitä ongelmia olla muissakin merkeissä....
Pitäisi vaan uskaltaa vaihtaa merkkiä, mut taitaapa niitä ongelmia olla muissakin merkeissä....
Ajattelin kysäistä onko kenelläkään samanlaisia ongelmia Focuksen ilmastoinnin kanssa?Eli tosiaan auto on 3 kuukautta vanha ja sillä on ajettu 8200km.Ilmastointi ei toimi vänkärin puolella ja laturin merkki valoa on ainakin kahdesti näyttänyt viimeisen tuhannen kilometrin sisällä. Tässä vaiheessa on pakko kyllä myös sanoa, että ei voi olla tyytyväinen "Delta" auton/fordin palveluun. Autoa on käytetty nyt ilmastoinnin takia 2 kertaa huollossa eikä kummallakaan kerralla ole asiaa vielä saatu korjattua.Laturin valon syttymisen syytä eivät osanneet kertoa, pystyivät vaan toteamaan, että joo on se koneenkin mukaan syttynyt. Asia ei sillä katsomisella näköjään parantunut koska tänään se saatanan merkkivalo paloi taas. Toinen mikä ärsyttää suunnattomasti asiakaspalvelussa on se, että joka helvetin kerta kun menen ja vien uuden auton huoltoon minulta kysytään, että oletko sinä ostanut tämän auton meiltä? Eikö luulisi, että on ihan vitun sama mistä on auton ostanut jos se on takuun alainen? Varsinkin jos sitä ei ole edes sisään ajettu.Huokaus. Vastataan aina, että kyllä autot on teiltä ostettu jo vuodesta 86 lähtien, mutta tämä on kyllä viimeinen auto teiltä. Nyt sitten vaan odotellaan, että soittaavat kun joku osa on tullut(en tiedä mikä osa, kun eivät kertoneet) paikanpäälle ja taas saa ajaa ylimääräistä ajoa,kun huolto paikka on 25km päässä. Meidän edellinen auto oli -99 Focus joka oli todella hyvä ajaa, mutta siinäkin oli omat ongelmat.130tkm oli koneella ajettu(1.6 zetec) niin se söi litran öljyä/3000km. Olisi vaan pitänyt oppia virheistä ja vaihtaa johonkin muuhun merkkiin,mutta minkäs teet jos auto on hyvä ajaa?
Pitäisi vaan uskaltaa vaihtaa merkkiä, mut taitaapa niitä ongelmia olla muissakin merkeissä....
Pitäisi vaan uskaltaa vaihtaa merkkiä, mut taitaapa niitä ongelmia olla muissakin merkeissä....
Maantieajossa oon päässy tohon 6,4-6,6 litraan per 100km, mutta tossa kaupungilla kun tulee ajettua suurin osa, niin keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 8,3 litraa satkulla...essentia- kirjoitti:mitenkäs tuo 1.6 ti-vct:n kulutus pitää paikkansa siihen ilmoitettuun 6,4l/100km (?) verrattuna? Ootteko päässeet tuollaisiin lukemiin vai meneekö yli? Kakslitraisellekin ilmoitetaan n. 7l/100km, pitääköhän tuo paikkaansa normiajossa?
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
No tuo ku 6.4 on kyllä yhtä kaukana todellisuudesta kuin kuu maasta. Jos tasaista 90 ajaisi maantiellä - en ole malttanut - niin voi olla että jonnei 7/100 VOISI päästä. Itsellä se on aika tiukasti 8.2-8.3 välillä sekalaisessa ajossa jossa tulee viikossa noin 300km maantietä (vähintään puolet 120 rajotuksella) ja vajaa 200km taajama-ajoa.
Tuo kulutus on kyllä pykälän liian paljon mun makuun, kyllä 7 alkuinen keskikulutus olisi ollut enemmän paikallaan. Vaikka sitten 7.9 mutta kuitenkin.
Ja tulipa muuten mieleeni 1 asia. Tää triidi kun on aiheeltaan Focus 2 käyttäjän kokemuksia, niin 1 juttu kyllä rassaa mieltä todella pahasti. Tuo hanskalokero. Se on aivan vitun perseestä. Vähän kun sieltä jotain kaivaa niin kaikki kama tulee siihen kannelle ja pienet kamat putoaa lattialle sieltä kannen ja kojetaulun välistä. Muuten mulla ei ole mitään valittamista tuosta, mutta tuo hanskalokero saa verenpaineen kohoamaan ihan joka kerta kun siellä tarvitsee asioida.
Tuo kulutus on kyllä pykälän liian paljon mun makuun, kyllä 7 alkuinen keskikulutus olisi ollut enemmän paikallaan. Vaikka sitten 7.9 mutta kuitenkin.
Ja tulipa muuten mieleeni 1 asia. Tää triidi kun on aiheeltaan Focus 2 käyttäjän kokemuksia, niin 1 juttu kyllä rassaa mieltä todella pahasti. Tuo hanskalokero. Se on aivan vitun perseestä. Vähän kun sieltä jotain kaivaa niin kaikki kama tulee siihen kannelle ja pienet kamat putoaa lattialle sieltä kannen ja kojetaulun välistä. Muuten mulla ei ole mitään valittamista tuosta, mutta tuo hanskalokero saa verenpaineen kohoamaan ihan joka kerta kun siellä tarvitsee asioida.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
1.6 Ti-VCT:llä pitäisi olla suht helppo päästä alle 7 litraan/100km. Tämä tosin vaatii rauhallista maantieajoa (mielellään ilman ilmastointia). Itselläni ajo on pääasiassa työmatkaa Vantaa-Kirkkonummi välillä Kehä kolmosta ja ykköstä käyttäen (kehä ykkönen yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella). Lisäksi mukana on satunnaista kaupunkiajoa. Linkin takaa löytyy viimeisen vuoden kulutus (keskiarvot/kk). Muutama tankillinen on mennyt 7.0:n pintaan vaikka en ole mitenkään yrittänyt ajaa säästäväisesti. Eli allekkin pääsee kunhan jättää kaupungit väliin ja malttaa ajaa alle 100km/h.
"I'm not flapping my gums here for dental practise"
Lock, Stock...
Lock, Stock...