Mk 4 escon nokka-akseli
Mk 4 escon nokka-akseli
Eli onko nokka-akseleiden nostoilla eroa 1.3 ja 1.6 koneiden välillä, kun ainakin opeleissa on 1.3:ssa jyrkempi nokka-akseli kuin 1.6:ssa??? Viisaat vastatkaa....
Nyt kun uudestaan luen, niin kyse oli mk4 escoista. Mk4 escorteissahan CVH konetta on ollut 1.4 ja 1.6 litraisena, mutta ei koskaan 1.3:sta niin kuin mk3:ssa. 1.3 koneet on ollut Valensia/HSC koneita, joilla ei siis mitään yhteistä CVH koneiden kanssa. Nyt kun voicecoil sanoi 1.3:sessa olevan milli enemmän nostoa, niin oletan vahvasti kyseessä olevan juuri HSC koneen tai jotakin vastaavaa. Vaikea uskoa, että 1.3 CVH:ssa olisi milli enemmän nostoa kuin 1.6:ssa. Viimeksi kun katsoin (mk3 tietoja) niin eniten CVH koneista nostoa oli 1.6i koneessa.
Kuten sanottu aiemmin, alunperin CVH koneissa on ollut lähes jokaisessa oma nokkansa, mutta ovat niin lähellä toisiaan että tarvikkeena myydään aina/yleensä yhtä nokkaa 1.3/1.4/1.6 CVH koneisiin. Fordilta saa varmasti sen oikean, mutta hintaeroa on hieman, ei paljon.
Kuten sanottu aiemmin, alunperin CVH koneissa on ollut lähes jokaisessa oma nokkansa, mutta ovat niin lähellä toisiaan että tarvikkeena myydään aina/yleensä yhtä nokkaa 1.3/1.4/1.6 CVH koneisiin. Fordilta saa varmasti sen oikean, mutta hintaeroa on hieman, ei paljon.
Itse muistelen näin, että alunperin 1.3 ja 1.6 malleissa (mk3) oli omat nenäkeppinsä. Sitten 1.4 (mk4) peri 1.3 akselin. 1.6 malleissa ja (myös K-jet ruiskuissa, paitsi turbo) olisi aina sama akseli ja efi malliin tuli sitten se hieman parempi nokka-akseli.
En tiedä sitten 1.4 ykspiste ruisku mallista...
En tiedä sitten 1.4 ykspiste ruisku mallista...
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.
Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95
Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95
Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Jahas, ero on tehty nokkapyörällä.JesseT kirjoitti:Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.
Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95
Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Tyyppi imu aukiolo pako aukiolo overlap nousu"
1.6c 13/28 221 30/15 225 28 0,376
86--> 4/32 216 38/10 228 14 0,396
xr3i 8/36 224 34/6 220 14 0,396
1.4c 15/30 225 28/13 221 28 0,376
Tässä tämmöset lähde:Dennis Foy Escort/virittäminen katu ja kilpakäyttöön
1.6c 13/28 221 30/15 225 28 0,376
86--> 4/32 216 38/10 228 14 0,396
xr3i 8/36 224 34/6 220 14 0,396
1.4c 15/30 225 28/13 221 28 0,376
Tässä tämmöset lähde:Dennis Foy Escort/virittäminen katu ja kilpakäyttöön
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Joo e 1.6c on kaasarille.Tarkoitit varmaan mk5 1.6efiä? Sen eron tahtoisin itsekkin tietää,koska noi mun antamat(sekavat)tiedot koskee mk4 xr3iitä ja ruiskuhan niissä on eri...Lähinnä ero vois olla imunokan aukeemiskohdassa ja nokan profiilissa...Jaapajaablaablaa aika turhaa tää mun kirjottelu,eihän tästä juuri mittään selviä joo...
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)