Mk 4 escon nokka-akseli

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
J1I
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Helmi 2005 19:53

Mk 4 escon nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja J1I »

Eli onko nokka-akseleiden nostoilla eroa 1.3 ja 1.6 koneiden välillä, kun ainakin opeleissa on 1.3:ssa jyrkempi nokka-akseli kuin 1.6:ssa??? Viisaat vastatkaa....
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mynok »

taitaapi olla prikulleen sama nokka 1.3, 1.4 ja 1.6 cvh kaasarikoneissa
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
nestori
Viestit: 483
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Kylläpä kyllä, sama nokka luulisi olevan. Ainakin jos käyt ostamassa uuden nokan, niin saman nokan ne sulle käteen nappaa 1.3, 1,4 ja 1.6 koneisiin.
Kuga PHEV
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Samat ei ole alunperin, mutta varaosana usein myydään samaa kaikkiin.
J1I
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja J1I »

eli onko sama? ´saako 1.3 nokan jostain hommattua, ja onko siitä mitään hyötyä eli miten paljon nostoissa eroa?
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

1.3 :sen nokassa on milli enemmän nostoa akselilla,ainakin alkuperäsessä.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Nyt kun uudestaan luen, niin kyse oli mk4 escoista. Mk4 escorteissahan CVH konetta on ollut 1.4 ja 1.6 litraisena, mutta ei koskaan 1.3:sta niin kuin mk3:ssa. 1.3 koneet on ollut Valensia/HSC koneita, joilla ei siis mitään yhteistä CVH koneiden kanssa. Nyt kun voicecoil sanoi 1.3:sessa olevan milli enemmän nostoa, niin oletan vahvasti kyseessä olevan juuri HSC koneen tai jotakin vastaavaa. Vaikea uskoa, että 1.3 CVH:ssa olisi milli enemmän nostoa kuin 1.6:ssa. Viimeksi kun katsoin (mk3 tietoja) niin eniten CVH koneista nostoa oli 1.6i koneessa.

Kuten sanottu aiemmin, alunperin CVH koneissa on ollut lähes jokaisessa oma nokkansa, mutta ovat niin lähellä toisiaan että tarvikkeena myydään aina/yleensä yhtä nokkaa 1.3/1.4/1.6 CVH koneisiin. Fordilta saa varmasti sen oikean, mutta hintaeroa on hieman, ei paljon.
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Itse muistelen näin, että alunperin 1.3 ja 1.6 malleissa (mk3) oli omat nenäkeppinsä. Sitten 1.4 (mk4) peri 1.3 akselin. 1.6 malleissa ja (myös K-jet ruiskuissa, paitsi turbo) olisi aina sama akseli ja efi malliin tuli sitten se hieman parempi nokka-akseli.
En tiedä sitten 1.4 ykspiste ruisku mallista...
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.

Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95

Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

JesseT kirjoitti:Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.

Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95

Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Jahas, ero on tehty nokkapyörällä. :shock:
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Tyyppi imu aukiolo pako aukiolo overlap nousu"
1.6c 13/28 221 30/15 225 28 0,376
86--> 4/32 216 38/10 228 14 0,396
xr3i 8/36 224 34/6 220 14 0,396
1.4c 15/30 225 28/13 221 28 0,376


Tässä tämmöset lähde:Dennis Foy Escort/virittäminen katu ja kilpakäyttöön
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Oho tulipa sekava... tää näköjään oikolukee välilyönnit no kai noista jotain selvää saa :oops:
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Marko H.
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Maalis 2005 15:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Marko H. »

Tuossa taulukossa tuo 1.6c on kai kaasari koneen nokat vai? Miten on tuon 1.6i:n nokka onko tietoa? kun kuulin että 1.6i:ssä ja xri:ssä eri nokat pitääkö paikkaansa?
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Joo e 1.6c on kaasarille.Tarkoitit varmaan mk5 1.6efiä? Sen eron tahtoisin itsekkin tietää,koska noi mun antamat(sekavat)tiedot koskee mk4 xr3iitä ja ruiskuhan niissä on eri...Lähinnä ero vois olla imunokan aukeemiskohdassa ja nokan profiilissa...Jaapajaablaablaa aika turhaa tää mun kirjottelu,eihän tästä juuri mittään selviä joo...
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Vastaa Viestiin