konin säädettävä alusta

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
j0zze
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Kesä 2005 00:03
Paikkakunta: Hämeenlinna

konin säädettävä alusta

Viesti Kirjoittaja j0zze »

Elikkä autossani on konin säädettävä alusta edellisen omistajan toimesta. Mitenkä sitä säädetään? ...yläpäästä ilmeisesti ruuvataan, mutta miten homma kannattaa toteuttaa?
-Escort 1.8 -93
-Fiesta mk2 (romu)

http://www.mittarintaustatvoorttiin.tk
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Omat säädettävät etuiskarit toimii näin: Patruuna painetaan alas ja sitten sitä ruuvataan (pyöritetään) haluttuun suuntaan ja halutun verran kunnes ulosjousto on halutunlainen (eli jäykin :D ) . Tosin ne eivät ole konit mutta ilmeisesti kuitenkin samalla periaatteella toimii konitkin.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mun bimmeris on konin säädettettävät tolpat ja niitä vain pyöritetään sieltä päästä mukana tulleella muovi avaimella.
Toiseen suuntaan jäykemmäksi ja toiseen löysemmäksi. (En nyt muista kumpi oli kumpi)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Vois kuvitella, että olis merkitty iskarin päähän säätö suunnat (+/- :mrgreen: ) Ja parhaat säädöt löytyy vain koeajon kautta :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
ktm
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:34

Viesti Kirjoittaja ktm »

Takana ei ole pikasäätöä koska yläpään kiinnitys samanlainen kuin alapäässä. Sekin vaikuttaa säätö tapaan et mitkä konit on.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

itselläni on koni spesial tolpat mitkä säädetään pohjaan painetuna pyöritämällä kireemälle tai löysemmälle mut jos on sit konin sport ni etutolpat voi säätää mukanatulevalla muovi systeemillä mut takatolpat pitää käyttää irti niinkuin jo edellä mainittiin
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

henu kirjoitti:itselläni on koni spesial tolpat mitkä säädetään pohjaan painetuna pyöritämällä kireemälle tai löysemmälle mut jos on sit konin sport ni etutolpat voi säätää mukanatulevalla muovi systeemillä mut takatolpat pitää käyttää irti niinkuin jo edellä mainittiin
Tuo pohjaan painettava säätö on hieman perseestä jos iskareista tulee todella jäykät(ollut yhdet sellaiset),niitä ei toinen pää paikoillaan ollessaan olisi saannut vedettyä millään ulos kun ruuvipenkissäkin loppui melkein miehestä ruuti kesken.
Koni sporteissa on tuo erillinen säätö palikka jolla se on helppo ja nopea säätää paikoillaan ollessaan.
Itse säätö on ihan henkilökohtainen mieltymys.Talveksi kannattaa kääntää säätöä löysemmälle.Hieman parempi pito kun jäykällä alustalla ja on iskarin kannalta parempi kun pakkasen jäykistämät öljyt liikkuu hieman herkemmin siellä sisällä.
Koneissa oli jotain takuu juttujakin muka talvi käytöstä.Ainakin itsellä huomasin että talven jälkeen alkoi hieman hikoilemaan öljyä varren juuresta.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin