Sierran jarrupäivityksestä

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Sierran jarrupäivityksestä

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Olen tässä suunnitellut sierran jarrujen päivittelyä. alla pyörii 15" ja 17" vanteet niin mitkä olis teidän mielestä järkevin jarru levyt ja satulat.. en nyt tarkoita mitän wilvoodin asatuloita.. taakse olen suunnitellut saabin levyjarruja jäähdyttämättömiä siis.. satulaksi kenties saabin omat edestä tai cossun tai V6 satulaa... pääsis rumpujarruista eroon.. muttä mitä eteen?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

pidä vaan suosiolla rummut takana,pääset paljon helpommalla :wink:
..mun mielipide,tietysti tehoista riippuu vähäsen että onko tarpeelliset.
ei sieltä mitään junia t...
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

käppärin kanssa tule varmaa oolemaan ongelmii jos levyt takana... olis tarkotus pistää 2.9 cossun tekniikka varmaan pellin alle ku sellasen omistan.. yks on ahdotus mut en sitten tiiä..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Eiköhän oo parasta laittaa ne Cossun hilppeet ympäriinsä..

ja jos ne ei riitä, niin niihin löytyy helposti reijitettyjä, uritettuja ym. "parempia" palikoita. :wink:
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

erooks kossust muutakun et on jäähdytetyt edes ja vähän suuremmat hakasialtas ja eri satulat? ja takana perinteiset jäähdyttämättömät.. sama kun v6:sissa??
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

JuHo^ kirjoitti:erooks kossust muutakun et on jäähdytetyt edes ja vähän suuremmat hakasialtas ja eri satulat? ja takana perinteiset jäähdyttämättömät.. sama kun v6:sissa??
Kyllä ne eroaa muutenkin.. pelkillä levyn ja satuloiden vaihdolla ei selviä.
Nelikko cossuissa takana jäähdytetyt.
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Bootsi kirjoitti: Kyllä ne eroaa muutenkin.. pelkillä levyn ja satuloiden vaihdolla ei selviä.
Nelikko cossuissa takana jäähdytetyt.
mitä muuta tarvitaan? kunnen oo koskaa päässy cossun jarruja lähempää tutkimaan :(
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

JuHo^ kirjoitti: mitä muuta tarvitaan? kunnen oo koskaa päässy cossun jarruja lähempää tutkimaan :(
Navat.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

pistä semmoset polykapselit missä on ne "levyt" :lol:
tuning sucks
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Halpa ja kohtuu hyvä ratkaisu, joka menisi "bolt-on" voisi olla nuo 260mm levyt ja isot satulat (60mm männällä) Löytyy Veekutosista ja ABS sierroista. Nämä siis eteen.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo xr4x4:n jarrut riittää 24V tekniikan yhteydessä.

Ja jos scorpio cossua tarkotit niin siinä on jäähdytetyt levyt edessä ja takana.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

TeRoK kirjoitti:Joo xr4x4:n jarrut riittää 24V tekniikan yhteydessä.
xr:n 150hvx1,2=180hv.... Eipä taida riittää
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei kun xr4x4:n siinä on kai isommat jarrut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

varmaan vaikuttaa kun nelikossa on jäähdytetyt levyt takanakin :roll:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

TeRoK kirjoitti:Ei kun xr4x4:n siinä on kai isommat jarrut.
Ei ole. samat laikat ne siinäkin edessä, tosin eri offsetillä, takaata löytyy vaan laikat kans. (vrt. xr4i)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Noniin no. Pistetään semmonen sitte. Muistin vaan, että useemmassa paikassa on siitä juttua ollut, että xr4x4:n jarrut käy 24V tekniikan yhteyteen.
Sepä siinä pääasia oli :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

TeRoK kirjoitti:Ei kun xr4x4:n siinä on kai isommat jarrut.
Ei sillä jarrujen koolla ole väliä, vaan alkuperäisellä teholla, joka on xr4x4:ssä sama.
KimmoKorhonen
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Tammi 2006 11:07
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja KimmoKorhonen »

Itse olen kuullut, että joskus aikoinaan katsastettaessa sierraa 24v tekniikalle, vertailuautona on ollut xr4Ti (Ilmeisesti 180hp). Nykyään kuulemma käyttävät enemmän veratailuautona sierra cossua. Tämä ei tosin varmaa tietoa. Eli suoraan cossun jarrut kiinni vaan..

-Kimmo-
'65 Cortina 1500
'86 Sierra 2.0iS
CRSC Jäsen 1257
Vastaa Viestiin