OHC NOKKA-Akselista ???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
spetke
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Tammi 2006 00:41
Paikkakunta: janakkala
Viesti:

OHC NOKKA-Akselista ???

Viesti Kirjoittaja spetke »

mistä saisi selville kyseisen nokka-akselin arvoja?
Päässä on merkinnät: 3517 bac2 AA 16

Minkälainen tai merkkinen nokka olisi hyvä sierran OHC turbo moottoriin???


Nokan kuvan näkee: http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?p ... 8C#PicShow

Ja muita projektiin liittyviä kuvia: http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid= ... lid=102911
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: OHC NOKKA-Akselista ???

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

spetke kirjoitti:Minkälainen tai merkkinen nokka olisi hyvä sierran OHC turbo moottoriin???

search.php
aiheesta on noin miljoona kirjotusta
Focus 1.0 edition a6 2017
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

kyllä sillä vakiollakin pääsee tuonne 300 hv tehoille helposti.
gti golo palloilija
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Aksu kirjoitti:kyllä sillä vakiollakin pääsee tuonne 300 hv tehoille helposti.
Ja aksu puhuu kokemuksesta. I know. :wink:

Hei aksu muuten... olis sul kaasarin vai ruiskun vakionokka?
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ekassa oli muistaakseen kaasarikonen nokka ja nykyisessä on is nokka.
Ekan koneen penkitys 1,2 paineilla tuli tän näköistä jälkeä 98:lla mut 95:nenkaan ei tuottanut mitään ongelmia edes kesällä noilla paineilla.Tämä sitten katosi pihasta eräänä yönä.Eikä tuo pelännyt paineita,kytkin vaan lopui 1,7 kohdalla.
gti golo palloilija
CapriGirl
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2005 21:38
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapriGirl »

Meillä on Caprissa ainakin tuo nokka-->Burtonin vääntävä nokka, jossa asteita 266 ja nostoo 11,68. Aiemmin oli tosi jyrkkä joka oli tarkoitettu lähinnä vapareihin tai turbonokan aihioksi. Nyt auto on todella paljon kierrosherkempi.
Toivon mukaan uuden ahtimen kanssa toimii yks yhteen ja päästään paremmille ajoille kuin viime kesänä :roll:
Ei mee mihkään.....com
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

^Ilmeisesti BF134:nen.Oli ihan mukavan tuntuinen to3:sen ja to3/4 sen kanssa,veti alhaalta ja toimi koko kierros alueen mukavasti.
Hieman yli suurella ahtimella tuli penkitettyätuo samainen kone tuolla bf134:sen kanssa 1,2 paineilla.Tuon jälkeen vaihdoin 3/4:sen ja sillä kerkesikin sitten nauttimaan vain hetken ennen katoamista,mutta veti huomattavasti paremmin kuin tuossa lapussa olevilla käyrillä(paljon alempaa).
gti golo palloilija
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR »

Aiheella ratsastan tässä.
Onko kellään tullu sellasta ongelmaa että olis alkanu se nokan päittäis liikettä rajoittava levy kuluttamaan nokka-akselia ja se rako kasvamaan?
Mulla on nyt yht äkki kulunu 1,5mm väljäx se rako.
Kyseessä on raju rullanokka.
Mikä olis avuksi ja mistä johtuu tuollanen?
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Tiedän yhden tapauksen, mutta en syytä. Nokkaan koneistettiin ura uudestaan ja laitettiin paksumpi levy pitämään paikaallaan.
Vastaa Viestiin