mk5 esco

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
fjord
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2005 16:08
Paikkakunta: Vihti

mk5 esco

Viesti Kirjoittaja fjord »

eli miten vaikea olisi laittaa mk5 escorttiin uudemman escortin kojelauta? mitä muutoksia pitäisi tehdä?
fjord
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2005 16:08
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja fjord »

ei väkisin....
juhojk
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Heinä 2005 16:54
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja juhojk »

Itsekin meinasin toteuttaa saman operaation aikoinaan mutta jäi tekemättä. Kojelaudat varmaankin mitoiltaan lähellä toisiaan ja sivukiinnitykset näytti olevan samat, eli ne kaksi ruuvia per puoli. Ainoa eroavaisuus näytti noin äkkiseltään tutkailtuna olevan se kojelaudan keskellä alhaalla oleva kiinnityskohta (vaihdekepin edestä). Tiedä sitten miten kojelaudan sisäpuolella on erilaista, eli nämä lämmitysaukkojen kanavat ym. ja pitääkö mittariston kohdalla tehdä jotain muutoksia vai saako vanhat johdot uuteen kiinni heittämällä. Pajalle.com sivuilla vaihdetaan kolmoskoppaisen golfin kojelauta kakkoskoppaiseen ja siinä ne ainakin tais työstää kojelautaa jonkin verran ennen kun sai kiinni. Sieltähän voi katsella vähän mallia miten homma hoidetaan. Tuskin kuitenkaan noin paljon joutuu työstää tässä tapauksessa. :roll:
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Ihan MUTU:a, mutta. Peruskori on sama 5&6, luulis suht helpolla menevän.. Toisin ku kolopallossa 2->3 on eri peruskoppa, joten muokkailu oli pakollista (kakkosessa kapeempi k-lauta). Ratkaisevampaa KO. voortin swapissa on mittariston ja lämppärinkytkimien (ja ilmasuuttimien) paikat ja muodot..
fjord
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2005 16:08
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja fjord »

entäs mittariston piuhat? onko niissä samat liittimet vai joutuisko ne vaihtamaan?
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Edelleen MUTUja.. Jos sama varustetaso esim escort4/orkku2, mittaristot sopii vanhoihin liittimiin, ehkä sama käytäntö 5&6 eskois..
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Luulisin että jos on erilainen mittaristo niin ne liittimetkin on todennäköisesti erilaiset.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Vastaa Viestiin