Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tinde kirjoitti:Kun katselee mistä ruostuminen alkaa, on se yleensä kiveniskemä tms ja takuu ei korvaa... kannattaisikohan kuitenkin niitä uusia kippoja suojata. Autokauppiaat tietysti lobbaavat koritakuiden puolesta, nehän haluavat että 10 vuotias auto on jo läpimätä ja paalattava, ruoste tietenkin saa alkunsa kiveniskemistä ja takuu ei korvaa... Eikä muuta kuin uutta kaupasta ja kauppiaat hierovat karvaisia käsiään yhteen kun kansaa viedään kuin pässiä narussa.
Jos mulla on joskus varaa ostaa uusi auto niin tasan varmasti se myös suojataan (paitsi jos sitä on tarkoitus pitää vain pari vuotta...)
näinhän tuo taitaa olla...
kun muutenkin tuntuvat vähä "säästelevän" noissa
uusissa autoissa....
no onneks on mondeo kohta käyty läpi...
enkä taida vaihtaa enää uudempaan... -96
on hyvävuosimalli....ja jos mätänee niin
onneks on pari hyväkoppasta taunusta....
ja kaikkia kivoja tököttejä...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Tinde kirjoitti:Jos mulla on joskus varaa ostaa uusi auto niin tasan varmasti se myös suojataan (paitsi jos sitä on tarkoitus pitää vain pari vuotta...)
corner kirjoitti:Kittisauma ongelma on myös Mazda 6 ja jossain mersun mallissa.
Aika kivuton korjaus kun kerran menee takuuseen ja aika usein maalataan oven pintapuolikin listaan asti, jos ei ovia vaihdeta. Vähä kun malttaa ottaa osaa kustannuksiin, vetää maalari kynnykset samalla väriin ja katoaa ne kiveniskutkin. Takaluukun maalaus harvemmin menee takuuseen yli 2-vuotta vanhaan autoon. ajomääräkin vaikuttaa..
Focus vm 2000 korjattiin muutama viikko sitten.
Takaluukku ja ainakin kolme ovea jos ei sitten kaikki.
Ei kustannuksia artistille...
Minusta KAKSI vuotta on semmoinen ikä ettei oikein saisi olla vielä mitään vikaa, saatikka nyt sitten ruostevaurioita ovien saumoissa.
Kaveri on ammattipeltiseppä
15-vuoden kokemuksella ja kertoi
juuri että esim.kakkoskoppanen Mondeo
on lujapeltinen vaunu.
Uudemmissa Focus/Mondeo,mitä
hänkin on työkseen pajoittanut uusiksi,
ruostuminenhan johtuu ainoastaan
alihankkijan toimittamasta huonosta
korikitistä.
Esim.mersuissa esiintyy juuri samaa
ongelmaa tietyissä vuosimalleissa(eikä ole vanhoja)
tämän huonon kitin vuoksi.
Sääli että Ford on menettänyt mainetta ja
rahaa tämän kitti toimittajan vuoksi.
Tässäkin maassa on meinaan "muutamaan"
autoon vaihdettu ovet/luukut.
Herkko kirjoitti:Esim.mersuissa esiintyy juuri samaa
ongelmaa tietyissä vuosimalleissa(eikä ole vanhoja)
tämän huonon kitin vuoksi.
no on noissa mersuissa muutenkin tuota ruoste vikaa, esim. takaluukun lukon ympärystä, sivuvilkkujen ympäristöt, ovien alareunat/oven karmit(203-korimalli). 8)
ex-työpaikalla tulivat tutuksi
Fordin koritakuusta: Minulla on -02 mondeo, jolla ajettu 165 000km. Merkkihuollossa käytetty ensimmäiset kolme huoltokertaa. Tämän jälkeen huollettu vuosittain esim. Ad-korjaamolla, josta huoltokirjaan leimat. Viikko sitten kävin fordilla näyttämässä vasenta takaovea, joka kittisauman kohdalta aivan mätä. Alkavaa ruosteongelmaa myös muissa ovissa ja luukuissa. Tänään soitti Vauhtivaunulta ja kysyi, että milloin tuon auton maalattavaksi. Viikon projektiksi arvioi. Tästä yhteenvetona: Huonosti on nuo kittaukset tehty, MUTTA hyvin toimii tuo takuu korin osalta. Ei tarvinnut erityisesti "vaatia" mitään.
Pakko mainita tähän ruosteasiaan, että meillä oli Ford Sierra vm-87 vuosina 1990-2004 ja siinä ei ollu kyllä missään ruostetta yhtään koko sinä aikana. Eikä sille sen kummemmin tehty mitään ruostesuojauksia tms. Myöskään ei ollut juurikaan korjaamolla koskaan, tosi hyvä auto. Escortissa vm-96 ei liioin ollut mitään pahaa ruosteongelmaa. Escort vaihtui tämän vuoden Helmikuulla -01 Mondeoon. Vielä ainakin on täysin ruosteeton (ovien alapuolet ym heikot kohdat oli ed omistaja laitattanu kuntoon) ja ikää autolla 9v. Että ainakin mulle on sattunu ihan hyviä Fordeja jos ruosteasiaa ajatellaan Tosin toki tää viimeisin ollu vasta 4kk käytössä että siitä en toki enempää vielä osaa sanoa.
Oma käyttis Sierra mallia 85 ja ekat hitsaukset olis kohtapuolin tulossa kuskin puolen takakaareen. Pohja kun tehtaalta tullu. Tosin muutama vuosi sitten tuotu Rovaniemeltä, siellä kun eivät teitä kyllästä suolalla niin kuin täällä etelämpänä.
PS: Edellinen 84 vuoden Sierra helsingistä ja siinä ei tullessa ollut pohjaa ja kaaria ollenkaan. Saipa uuden elämän (ja itse kesäksi tekemistä).
Entiset:
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...