FORD PROBE 2.5 V6 24V asiaa!
FORD PROBE 2.5 V6 24V asiaa!
Noniin, nyt on hankittu tuollainen peli talliin, vuosimallia -94. En tiedä olenko oikeassa osastossa kun on useita kysymyksiä, mutta en nähnyt järkeä samasta autosta iskeä kysyttävää joka kategoriaan
Autolla on 230tkm ajettu nyt, ja kokoajan tulee lisää, pirun hyvä on ajaa ja voimaakin tuntuu olevan, mutta vähän on pulmakohtia kuitenkin :/
Onko netistä tai jostain saatavilla tätä "omistajan käsikirjaa"? Kuuluuko mittaristossa olla erillinen öljyvalo joka palaa virrat päällä, kone sammuksissa?
Nyt auto syö öljyä hieman, mistä voisi johtua? En ole vielä mitään kerennyt tutkimaan, savutus on myös melko suurta.
Päästömittauksissa oli erityisesti Lambda-arvo melko korkealla (n. 1.5), voisiko vika olla lambda-anturissa vai ihan vaan siinä jos kone polttaa öljyä ja savuttaa? Auto myös syö bensaa melkoisesti ja käynti hieman kummallinen (=muuten käy tasaisesti, mutta ennen kierrokset laskivat kaasusta päästettäessä heti tyhjäkäynnille 500rpm, mutta nyt jää hetkeksi seilaamaan 1krpm, ennen tippumista 500rpm), asia ei sinänsä ole häiritsevä mutta missä voisi olla vikaa?
Myös vetari naputtaa kääntyillessä, tai ainakin jokin osa, ehkäpä laakerikin, miten tuota kannattaisi tutkia ja MISTÄ TUOHON SAA OSIA? (Stockmann-autossa vetari 600e). Onko netissä sivuja joissa olisi tietoa tämmöisestä tai suomalaisia foorumeja joissa olisi probe-harrastajia enemmän? Kaikenlainen tieto autosta kelpaa kun nyt ei ole oikeastaan mitään hajua mistään tuon kanssa =D
Mikäs voisi olla valoissa, kun välillä pitkät laittaessa palaa vain vasen valo, yleensä ei kumpikaan, ja välillä molemmat. Jonkinnäköinen kosketushäikkä se ilmeisesti on, mutta mistä kannattaisi lähteä tutkimaan?
Todella paljon kiitoksia jos joku vaan jaksaa vaivautua vastailemaan
PS. Minkä auton (mazdan) osat kuten vetari tuohon sopikaan? Entä lambda-anturi, onko tietoa?
Autolla on 230tkm ajettu nyt, ja kokoajan tulee lisää, pirun hyvä on ajaa ja voimaakin tuntuu olevan, mutta vähän on pulmakohtia kuitenkin :/
Onko netistä tai jostain saatavilla tätä "omistajan käsikirjaa"? Kuuluuko mittaristossa olla erillinen öljyvalo joka palaa virrat päällä, kone sammuksissa?
Nyt auto syö öljyä hieman, mistä voisi johtua? En ole vielä mitään kerennyt tutkimaan, savutus on myös melko suurta.
Päästömittauksissa oli erityisesti Lambda-arvo melko korkealla (n. 1.5), voisiko vika olla lambda-anturissa vai ihan vaan siinä jos kone polttaa öljyä ja savuttaa? Auto myös syö bensaa melkoisesti ja käynti hieman kummallinen (=muuten käy tasaisesti, mutta ennen kierrokset laskivat kaasusta päästettäessä heti tyhjäkäynnille 500rpm, mutta nyt jää hetkeksi seilaamaan 1krpm, ennen tippumista 500rpm), asia ei sinänsä ole häiritsevä mutta missä voisi olla vikaa?
Myös vetari naputtaa kääntyillessä, tai ainakin jokin osa, ehkäpä laakerikin, miten tuota kannattaisi tutkia ja MISTÄ TUOHON SAA OSIA? (Stockmann-autossa vetari 600e). Onko netissä sivuja joissa olisi tietoa tämmöisestä tai suomalaisia foorumeja joissa olisi probe-harrastajia enemmän? Kaikenlainen tieto autosta kelpaa kun nyt ei ole oikeastaan mitään hajua mistään tuon kanssa =D
Mikäs voisi olla valoissa, kun välillä pitkät laittaessa palaa vain vasen valo, yleensä ei kumpikaan, ja välillä molemmat. Jonkinnäköinen kosketushäikkä se ilmeisesti on, mutta mistä kannattaisi lähteä tutkimaan?
Todella paljon kiitoksia jos joku vaan jaksaa vaivautua vastailemaan
PS. Minkä auton (mazdan) osat kuten vetari tuohon sopikaan? Entä lambda-anturi, onko tietoa?
Käsittääkseni sama pätee tuohon uus koppaseen ku vanhaanki, eli saman ikäisestä Mazda 626:sta voisi löytyä sopivia mootorin ja alustan osia... Vetarista en pysty sanomaan, mut kannattaa soitella stocmannin lisäksi myös eri paikkakuntien mazda myyjille.. Ainakin Turun mazdassa oli kaveri mielissään kun pääsi pätemään ... Tuo/nuo lambda(t) vois rikkoutuessaan aiheuttaa käyntiihäikkää, lambdan kunto selviää esim. paikallisella autosähkärillä..
Viimeksi muokannut Kessi, 26 Syys 2005 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja tottakai, jos ei uutta raaski ostaa, ni kanattaa kytätä esim. http://www.keltainenporssi.fi ja http://www.palsta.fi... Löytyy nykyään jo kohtuuhyvin purkuosaa.. Myös http://www.varaosahaku.fi ja http://www.avk.fi voi toimia...
Juu, eiköhän noi ole jo melko selviä seikkoja kaikille? Sama kone ja monia muita osia on myös n. 92- ja uudemmissa GD-koppasissa 626:ssa.
Itse sain nyt virosta nuo osat, vetari maksoi 100e (Suomessa 700e) jne.. Onkos muuten Probessa teillä edessä punaiset iskarit? Itsellä on edessä punaset ja takana mustat, meinasin jos olis vaikka konit alla. Entä mikäs vois olla vikana kun oikeanpuolen etupyörä vähän klappaa silleen sivuttain? Ei ylös-alas, mutta sivuille hieman. Koitettiin eri vanteillakin, mutta eipä auta. Onkos muuten kokemuksia probessa hihnojen esim. laturin ja jakopäänremmin vaihdoista?
btw, Ei noita MX-6:sen osiakaan ihan joka halpa-autonosaliikkeestä löydy, ja sieltä missä saa, niin ei nekään halpoja ole
Itse sain nyt virosta nuo osat, vetari maksoi 100e (Suomessa 700e) jne.. Onkos muuten Probessa teillä edessä punaiset iskarit? Itsellä on edessä punaset ja takana mustat, meinasin jos olis vaikka konit alla. Entä mikäs vois olla vikana kun oikeanpuolen etupyörä vähän klappaa silleen sivuttain? Ei ylös-alas, mutta sivuille hieman. Koitettiin eri vanteillakin, mutta eipä auta. Onkos muuten kokemuksia probessa hihnojen esim. laturin ja jakopäänremmin vaihdoista?
btw, Ei noita MX-6:sen osiakaan ihan joka halpa-autonosaliikkeestä löydy, ja sieltä missä saa, niin ei nekään halpoja ole
Hmm, vetari piti ajossa aina kääntyillessä veto tai moottorijarru päällä naksumista, nyt on uusi ja ei kuulu sivuääniä. Laakerissahan vika voi tosiaan olla, mutta eikö siinä tapauksessa vanne heiluisi myös ylös-alas? Huomattiin että samalla kun rengas heiluu, niin tuntuu ohjaustehostimen pallonivel tai se hässäkkä liikkuvan, voisiko siinä olla vikaa? Se pallonivel tuntuu meinaan jotenkin oudolta..
jakohihna asiaa..
päivee! joku kyseli tosta jakohihnan vaihosta. ite sain ainaki semmosta tietoa aikoinaan ku menin hihnaa vaihtaa et vesipumppu ehdottomasti kannattaa vaihtaa samalla. se ei maksanu ku joku 40€ se vesipumppu ja siitä tulee kallis operaatio jos sentakii joutuu kaikki repimään myöhemmin auki. eli vesipumppu vaihtoon samalla ku hihnaa meette vaihtaa. itelläni on toi 2.5 V6 probe.