Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaisko joku kertoa minkälaisiin tehoihin ja minkä kokoisella koneella päästään kun turbon mitat ovat suunnilleen seuraavat: Pakosiipi 54mm pako a/r ~0,6mm ja imusiipi 42mm ja a/r ~0,74
Ehkä olisi viisaampaa miettiä ensin minkälainen ahdin moottoriin on hyvä, eikä sitä minkälainen moottori on ahtimelle hyvä... Noita dieselin ahtimia voi korkeintaan yrittää tarjota vaihdossa turbokorjaamolle kun ostaa ihan sopivan.
Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
Toniska kirjoitti:Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
Kyllä se ainakin vähänaikaa kestää. Enemmänkin. Mutta pistä yks sopivankokonen ahdin vaan.
Toniska kirjoitti:Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
kyllä 2.0 ohc 150hv kestää,jos se on kunnossa eli ei vetele viimmesiään.hyväkuntonen pata niin pitäs kestää.toki kaikki rikki saa,mut järkevällä ajolla kestää kyllä.otetaanhan vapareistakin helposti tollasia lukemia ulos.
ei siinä mitään kahta turboo tarvita jos tosta nyt oikeen ymmärsin.joku pieni puhallin kiinni ja eikun vetoo
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 31 Joulu 2005 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaska74 kirjoitti:eikai stokka-turbossakaan oo muuta kun eri kansipahvi ja öljynlauhdutin
No se ei olekaan mikään hyvä esimerkki siitä miten turbokone kannattaa tehdä ainakaan mun mielestä. Mutta vakio-alakerta kestää ihmeen hyvin jos tosiaan ei oo joku loppuunajettu pas-ka. Hyvätkin vehkeet saa särjettyä väärällä käytöllä...
Pikku kirjotus virhe tuli
Eli toi on vapari kone ja sen kylkeen aattelin laittaa jonkun pikku turbon et sais alkuus ees sen 150hv.... eli koneen pitäs kestää jos ei ihan kunnolla revittele...
nakutuksen kanssa kannattaa olla tarkkana jos et meinaa yhtään pudottaa puristuksia.yks konsti jos nakuttaa on koittaa laittaa hiukan sytkää myöhäsemmälle.toinen tärkee olis seosmittari et näkee ettei kone käy liian laihalla.
eli jos soppaa riittää ja ei nakuta ni ei toi 150 hv järkiajolla hyväkuntosta orkkiskonetta pitäs rikkoo.
ehkä kuitenkin jo aiemmin mainittu parempi kansipahvi kannattaa laittaa.esim cossun orkkispahvi on hyvä ja niitä saa noin 50e yksityisiltä uutena.