mihin katoo????

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
usaford
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Helmi 2005 19:25

mihin katoo????

Viesti Kirjoittaja usaford »

joo ostin taannoin 1.8 zetec eskon (96)
Ihmettelen kun välillä tulee sisään jäähdytin nesteen haju ja tutkin sitten pellin alle ja kas paisuntasäiliöstä häviää nestettä ei paljon mut kuitenkin(öljy ei lisäänny) ja sitten toinen kun päästää kaasun rupee nyppiin hieman????

Kertokaa joku viisas vai kannattaako hukata koko auto(eli onko tulos kallis remontti?)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jep, saat 1500 siitä :lol: Ei vaan kyllähän se jostain sitä vuotaa, mites lämmöt? Siihen nyppimiseen löytyy muuten haulla about sata osumaa kun haet :D

edit: putsaa ihan ekaks ilmamäärämittari, tai mä putsaan sen kun nähdään tallilla. Sit tietty tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari, bensansuodatin, tyhjäkäyntiventtiili yms........ :roll:
Viimeksi muokannut zak69, 17 Elo 2005 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Epäilisin vahvasti,että lämppärin kenno vuotaa.
XR3i
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

4rd kirjoitti:Epäilisin vahvasti,että lämppärin kenno vuotaa.
Sama mielessä.

...ja remonnti ei ole ihan edullisimmasta päästä, kun joutuu purkamaan kojelaudan... :?

...toki jos tuossa vika, niin lasien pitäis vetää huuruun (ainakin lämmöt päällä)
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Lämmityslaitteen kennolle minultakin ääni. Pitäisi haista glykoli, kun käännät lämmöt päälle.
usaford
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Helmi 2005 19:25

Viesti Kirjoittaja usaford »

Jep!! kyllä haisee kun laittaa lämmöt päälle ja ei nyt ainakaan vielä vedä lasit huuruun paitsi kosteilla keleillä! no puretaan koje lauta ja etitään kenno ja vaihdetaan :shock: :twisted: !!!

Jaa 1500eemeliä no hui hitto mitä siirtosummia tarjoot vagonista :cry: !

joo putsataan tai sä putsaat etten mä tee tuhojani noihin osiin :shock: !
jos tällä menee nyppiminen ohi ni hyvä homma jos ei niin
MYYDÄÄN ESKO!!!! :evil:
niin la lämmöt pysyy ihan normi rajoissa!!!!

Kiitoksia viisaammille avusta!!!!
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Kennoissa on sitten eroa. Fordin alkuperäinen on helpompi vaihtaa, kun taas tarvikemallissa (ainakin tässä tapauksessa) piti muovikotelo halkaista ja tuli enemmän purkamista. Hintaeroa oli käsittääkseni muutama kymppi. Itse en ole kennonvaihtoa tehnyt, mutta kaveripiiristä löytyy Mk5.5 (vaihtui tarvikekenno) ja Mk6 (vaihtui alkuperäinen kenno), joihin toimenpide on tehty ja yllä oleva teksti on heiltä saatua tietoa.
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa :wink:
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mittarin anturi sökönä vois olla yks vika muut keksiköön lisää
Escort 1.8 sport -97
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Itsellä oli anturi+mittarikin paskana :roll:
HUh Huh huijaa!
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

lapazu kirjoitti: Termostaatti.....
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.

Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.

Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

KajS kirjoitti: Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.

Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.

Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.
ei tarvi täällä hämeessäkään...
no tietysti sierrassa missä oli termari vähä sökö
mutta en oo kyllä yleensä tarvinnu...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Onko paha nakki vaihtaa termostaatti mk5 escoon? Mikä asteluku pitää olla, 88?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Escotar kirjoitti:Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
Itsellä oli sama vika Mondeossa, korjaantui termostaatin vaihdolla. Termari+tiiviste maksaa alle 10 euroa, ja on ainakin zetecciin nätti vaihtaa varttitunnissa... tupakkitauko mukaan laskettuna 8)

On kuulemma kulutustavaraa termostaatit zeteceissä, tutullakin just menossa vaihtoon... Tuttu asentaja suositteli vahvasti 88-asteista.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

KajS kirjoitti:
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.


Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

.
Joopa joo... Melkein kaikissa autoissani olen pahvia eteen laittanut, en tietenkään tukkinut koko ilmansaantia... Ja jos lämmöt nousseet liikaa, ottanut pois. Ei meilläkään jenkissä tarvii mitään vastaavia, vaikka mexicon oloihin suunniteltu onkin.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Ja jos pahvin laittaa viskolla olevaan autoon,ni ehottomasti reikä pahviin viskon kohdalle.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
JanneP
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Touko 2005 09:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JanneP »

Escotar kirjoitti:Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa :wink:
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
Itsellä -98 mondeossa samanlainen vika, lämmöt ei nouse mittarin mukaan juurikaan vaikka miten antaisi koneen ns. "hengittää".
Termostaatti sekä lämpöanturi vaihdettu uusiin ja vika edelleen olemassa.
Siinävaiheessa kun nesteiden lämpötila on se 92 astetta niin auton lämpömittari näyttää alle puoltaväliä.
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Ei muutosta termostaatin vaihdonkaan jälkeen... :?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Vanhemmissa hopissa oli anturit värikoodilla olisikohan laitettu väärä anturi.
HUh Huh huijaa!
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tai sitten mittari itsessään heittää, varmempi olisi erillinen lämpömittari, mutta ei oikeen sovi uudemman auton sisustaan :?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No sehän riippuu asentajasta sopiiko vai ei :lol: juu ymmärsin...
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin