Öljyistä kaasuihin..?
Öljyistä kaasuihin..?
Auto on Fiesta 1.1 -89 uudempi kori
Iskarit alkaa olla löysät ja väsyneet. Varsinkin kun ajaa maantiellä 80 ni auto vaappuu ja kallistelee. Millaset iskarit tois sopivaa jäykkyyttä ajamiseen, mutta eivät muuttaisi autoa kivireeksi? Mitä olen seurannut ni kaasut olis kiva mut ei kai sit tuu jo liian kovaks..
Parina talvena toinen etuiskari on menny jäähän, ei onneksi ehtiny tulla öljyt pihalle. Parkkihallissa sitä sit sulattelin ja painelin. Sit ku mittari alkaa näyttämään jotain tommosta 15-20 astetta pakkast ni täytyy ajella varovasti kaivonkansiin ja muihin monttuihin.
On ne vaan hyvin kestäny kuitenki, muistan että tosiaan ainakin kahtena talvena jäätyny ja kesällä katsastuksesta menny läpi ilman suurempia haukkuja, olen vaan saanu opastusta että "pienissä autoissa on aina vaimennus vähän niin ja näin kun on niin köykästä.."
Eroa vaimennustehoissa samalla akselilla ei ole ollut kuin muutama prosentti ja se kai se syykin on et on läpi mennyt. Onks se sit niin et jos vaimennuksen laatu onkin huono, ni on se ainakin tasainen..
Iskarit alkaa olla löysät ja väsyneet. Varsinkin kun ajaa maantiellä 80 ni auto vaappuu ja kallistelee. Millaset iskarit tois sopivaa jäykkyyttä ajamiseen, mutta eivät muuttaisi autoa kivireeksi? Mitä olen seurannut ni kaasut olis kiva mut ei kai sit tuu jo liian kovaks..
Parina talvena toinen etuiskari on menny jäähän, ei onneksi ehtiny tulla öljyt pihalle. Parkkihallissa sitä sit sulattelin ja painelin. Sit ku mittari alkaa näyttämään jotain tommosta 15-20 astetta pakkast ni täytyy ajella varovasti kaivonkansiin ja muihin monttuihin.
On ne vaan hyvin kestäny kuitenki, muistan että tosiaan ainakin kahtena talvena jäätyny ja kesällä katsastuksesta menny läpi ilman suurempia haukkuja, olen vaan saanu opastusta että "pienissä autoissa on aina vaimennus vähän niin ja näin kun on niin köykästä.."
Eroa vaimennustehoissa samalla akselilla ei ole ollut kuin muutama prosentti ja se kai se syykin on et on läpi mennyt. Onks se sit niin et jos vaimennuksen laatu onkin huono, ni on se ainakin tasainen..
No pääsääntöisesti kivireki tehdään jäykillä jousilla ja puslilla. jos vaihdat siihen tavalliset kaasuiskarit niin ei se käyttömukavuuus mihinkään laske. päinvastoin. Eli jotkut normaalikaasuiskarit vaan tilalle. toki uudet öljyiskaritkin parantaa asiaa sillä ne ovat uudet ja kunnossa. kaasut silti laittaisin.
p.s. älä unohda uusia jousia jos vanhat ovat jo kuoleentuneet.
p.s. älä unohda uusia jousia jos vanhat ovat jo kuoleentuneet.
Itse olen aina ollut kaasuiskareitten puolella... Kaikkiin vanhoihin Sierroihin olen niitä laittanut ja ei niistä mitään kivirekiä oo tullu. Älä osta mitään Eibach/Bilstein iskuja vaan jotkut kybit motonetistä niin ei tuu sikahintaisekskaan... Öljyt on mun mielestä liian hitaita reagoimaan yhtään mihinkään jopa normaaliajossa. Kaasu toimii myös talvella varmemmin. Mutta makunsa kullakin.
Niin.. No nythän on kuitenkin niin että on siellä kaasuiskarissakin öljyt sisällä, se kaasu on siellä vaan vähentämässä öljyn vaahtoamista.Juutas kirjoitti:Kaasu toimii myös talvella varmemmin. Mutta makunsa kullakin.
Turha tässä nyt on tehdä muutenkaan ihan noin jyrkkää yleistystä tuon neste/kaasuiskarin välillä ja kaasun ylivoimasta. Omaa kokemusta on Koni sporteista ja GAZin alustasarjasta joista kumpikaan ei ollut 'kaasuiskari', ja hyviä ovat molemmat oleet.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Täs taidetaan tulla siihen tulokseen että kummatkin on varteenotettava vaihtoehto. itel on enemmän ollu mieles noi kaasut ku toivoisin et ne jäykistäis niin ettei auto keiku sillai "suures kaares" ku kääntyy risteyksessä, tai ajaa moottoritien "aalloilla".
En tiedä Miten paljon vanhat jouset vaikuttaa mut toivon et heiluminen vähentyis vaik laitan vanhat jouset takas.
En tiedä Miten paljon vanhat jouset vaikuttaa mut toivon et heiluminen vähentyis vaik laitan vanhat jouset takas.
Eiköhän se höllyminen lopu kun laitat uudet iskarit.fiesta89 kirjoitti:Täs taidetaan tulla siihen tulokseen että kummatkin on varteenotettava vaihtoehto. itel on enemmän ollu mieles noi kaasut ku toivoisin et ne jäykistäis niin ettei auto keiku sillai "suures kaares" ku kääntyy risteyksessä, tai ajaa moottoritien "aalloilla".
En tiedä Miten paljon vanhat jouset vaikuttaa mut toivon et heiluminen vähentyis vaik laitan vanhat jouset takas.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 26 Syys 2005 20:23
- Paikkakunta: Taavetti City
Onkos siellä kuitenkin paikka siellä, jos on niin etsi jostain purkuautosta vakaaja plus muut romut mitä on erilaistafiesta89 kirjoitti:Onko ihan toivotonta yrittää saada höllymistä kuriin kaasuiskareilla kun ei ole kallistuksenvaimenninta?
Jos nyt konttorilla sellainen tuuri käy että alkavat prosentteja laskemaan niin niitäkään ei tule kuin muutama